Volkswagen má na stole dlhodobý plán „Together – Strategy 2025“. Ten definuje jeho zámery v strednodobej budúcnosti. Okrem plánu výroby milióna elektromobilov ročne (od 2 025), ktorý úž naznačili štúdie ID Buzz, ID Concept či Budd-e, je súčasťou programu vývoj plne autonómneho vozidla so stupňom riadenia 5, čo znamená úplnú kontrolu elektroniky nad vozidlom bez použitia volantu či pedálov. Prvým výsledkom je koncept Sedric. Pod jeho menom sa skrýva názov SElf DRIving Car, teda plne autonómne auto.
Na jeho vývoji spolupracovala divízia VW Future Center Europe v Poznani a VW Group Research vo Wolfsburgu. Sedric má predstavovať univerzálny, bezpečný a ohľaduplný spôsob individuálnej mobility nie príliš vzdialenej budúcnosti. A aby bolo všetko čo najjednoduchšie, z ovládacích prvkov mu ostali len tri tlačidlá – Go, Stop a Call Operatot. Posádka má navyše diaľkový ovládač s jediným tlačidlom, ktorým otvorí dvojdielne dvere, ako na autobuse. Následne zadá posádka cieľ cesty, napríklad hlasovým ovládaním, a o všetko ostatné sa už postará autonómne riadenie.
Sedric využíva na mapovanie priestoru hneď štyri výsuvné radarové senzory Lidar so širokým záberom na streche a ďalšie dva v nárazníku s úzkym rozptylom. Navyše potrebuje presné dáta z navigácie. Potom dokáže odviezť posádku na požadované miesto, vyložiť ju a sám nájsť parkovacie miesto. Ostane tam až do času, kým si Sedric neprivoláte stlačením tlačidla na ovládači alebo mu nezadáte ďalšiu úlohu – napríklad odviezť deti do školy alebo priviezť nákup zo supermarketu. To znamená, že vozidlo môže používať viacej osôb, i keď je Volkswagen presvedčený, že ľudia budú mať stále túžbu mať vlastné auto.
Interiér ponúka dosť miesta pre štvorčlennú posádku aj batožinu. Celé čelné okno tvorí head-up displej s rozšírenou realitou na báze organických diód a slúži ako komunikačné či zábavné centrum. Cestujúci môžu počas jazdy relaxovať alebo spať. Napokon, našlo sa miesto aj na malú záhradku. Ruky rozviazalo dizajnérom autonómne riadenie a elektrický pohon, ktorý zaberá oveľa menej konštrukčného miesta. Preto nemá Sedric prednú kapotu či tradičné proporcie. Je to kompaktný monospace s obrovským vnútorným priestorom bez volantu a pedálov či klasickej palubnej dosky.
Postavený je na platforme MEB, na ktorej vznikne viacero sériových elektromobilov Volkswgenu. Sedric poháňa dvojica elektromotorov, ktoré čerpajú energiu z akumulátorov uložených v podlahe. Kapacita 60 kWh má postačovať na dojazd približne 400 km. O výrobe sa Volkswagen zatiaľ nezmieňuje, taký veľký stupeň autonómie je predsa len hudbou budúcnosti. V každom prípade na autopilote pracuje už niekoľko rokov. Napríklad v roku 2005 predstavil autonómny Toureg pre preteky autonómnych áut v USA, ktorý aj vyhral, a následne absolvoval autonómny Golf 53 Plus One „brutálnu“ jazdu na trati Pikes Peak.