Sedric: Nie, toto nie je japonská štúdia. Je to koncept od VW

27.03.2017 16:00

Hlavnou hviezdou Volkswagenu v Ženeve bolo nové 5-dverové kupé Arteon. No zároveň sa v halách Palexpa pozrel aj do budúcnosti. A to pomerne vzdialenej. Prestavil tu svoj prvý koncept plne autonómneho vozidla. Vyzerá skoro ako japonská štúdia.

Volkswagen Sedric je plne autonómne vozidlo,...
Volkswagen Sedric je plne autonómne vozidlo, ktoré už s vodičom vôbec nepočíta. Aj preto má avantgardný dizajn. Autor: Volkswagen

Volkswagen má na stole dlhodobý plán „Together – Strategy 2025“. Ten definuje jeho zámery v strednodobej budúcnosti. Okrem plánu výroby milióna elektromobilov ročne (od 2 025), ktorý úž naznačili štúdie ID Buzz, ID Concept či Budd-e, je súčasťou programu vývoj plne autonómneho vozidla so stupňom riadenia 5, čo znamená úplnú kontrolu elektroniky nad vozidlom bez použitia volantu či pedálov. Prvým výsledkom je koncept Sedric. Pod jeho menom sa skrýva názov SElf DRIving Car, teda plne autonómne auto.

Na jeho vývoji spolupracovala divízia VW Future Center Europe v Poznani a VW Group Research vo Wolfsburgu. Sedric má predstavovať univerzálny, bezpečný a ohľaduplný spôsob individuálnej mobility nie príliš vzdialenej budúcnosti. A aby bolo všetko čo najjednoduchšie, z ovládacích prvkov mu ostali len tri tlačidlá – Go, Stop a Call Operatot. Posádka má navyše diaľkový ovládač s jediným tlačidlom, ktorým otvorí dvojdielne dvere, ako na autobuse. Následne zadá posádka cieľ cesty, napríklad hlasovým ovládaním, a o všetko ostatné sa už postará autonómne riadenie.

Základom je elektrická platforma MEB, ktorú...
Základom je elektrická platforma MEB, ktorú použije Volkswagen s príchodom novej generácie elektromobilov. V podlahe ukrýva akumulátory s kapacitou 60 kWh, ktoré majú zabezpečiť dojazd do vzdialenosti 60 km. Autor: Volkswagen

Sedric využíva na mapovanie priestoru hneď štyri výsuvné radarové senzory Lidar so širokým záberom na streche a ďalšie dva v nárazníku s úzkym rozptylom. Navyše potrebuje presné dáta z navigácie. Potom dokáže odviezť posádku na požadované miesto, vyložiť ju a sám nájsť parkovacie miesto. Ostane tam až do času, kým si Sedric neprivoláte stlačením tlačidla na ovládači alebo mu nezadáte ďalšiu úlohu – napríklad odviezť deti do školy alebo priviezť nákup zo supermarketu. To znamená, že vozidlo môže používať viacej osôb, i keď je Volkswagen presvedčený, že ľudia budú mať stále túžbu mať vlastné auto.

Interiér nepotrebuje pedále, volant a vlastne...
Interiér nepotrebuje pedále, volant a vlastne ani žiadne iné ovládacie prvky. Preto je zariadený ako malý solónik pre štyroch cestujúcich, sediacich oproti sebe. Autor: Volkswagen

Interiér ponúka dosť miesta pre štvorčlennú posádku aj batožinu. Celé čelné okno tvorí head-up displej s rozšírenou realitou na báze organických diód a slúži ako komunikačné či zábavné centrum. Cestujúci môžu počas jazdy relaxovať alebo spať. Napokon, našlo sa miesto aj na malú záhradku. Ruky rozviazalo dizajnérom autonómne riadenie a elektrický pohon, ktorý zaberá oveľa menej konštrukčného miesta. Preto nemá Sedric prednú kapotu či tradičné proporcie. Je to kompaktný monospace s obrovským vnútorným priestorom bez volantu a pedálov či klasickej palubnej dosky.

Postavený je na platforme MEB, na ktorej vznikne viacero sériových elektromobilov Volkswgenu. Sedric poháňa dvojica elektromotorov, ktoré čerpajú energiu z akumulátorov uložených v podlahe. Kapacita 60 kWh má postačovať na dojazd približne 400 km. O výrobe sa Volkswagen zatiaľ nezmieňuje, taký veľký stupeň autonómie je predsa len hudbou budúcnosti. V každom prípade na autopilote pracuje už niekoľko rokov. Napríklad v roku 2005 predstavil autonómny Toureg pre preteky autonómnych áut v USA, ktorý aj vyhral, a následne absolvoval autonómny Golf 53 Plus One „brutálnu“ jazdu na trati Pikes Peak.

VW
		Sedric Concept -
		2017
VW Sedric
		Concept -
		2017
+7VW Sedric Concept -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW Sedric #VW #Volkswagen #koncept #Concept #autosalón Ženeva 2017 #autonómne riadenie #autonómne autá
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk