J. D. Power: Zákazníci Tesly odpustia svojim autám všetko

Americké elektromobily Tesla nepatria v kvalitatívnych štatistikách k predátorom. Skôr naopak. V rebríčkoch spokojnosti zákazníkov sú však na čele. Ako je to možné? Majitelia Tesiel sú nekritickí. Považujú sa za lídrov pokroku.

31.03.2017 16:00
debata
Doterajší majitelia Tesiel považujú svoje... Foto: Tesla Motors
Tesla Model S - 2016 Doterajší majitelia Tesiel považujú svoje elektromobily tak trochu za technologické hračky. Aj preto im mnohé odpustia.

Ak si kúpite auto v cene 100 000 eur, máte iste vysoké očakávania. Tak na komfort, ako aj na kvalitu. Automobilke neodpustíte ani to najmenšie zaváhanie. A ak máte zlú skúsenosť, zväčša zmeníte značku a k tej pôvodnej sa nevrátite. Lenže je tu jedna výnimka. Je ňou americká Tesla. Výrobca luxusných a hriešne drahých elektromobilov má tých najlojálnejších zákazníkov. Pritom v kvalite to nie je žiadna sláva. Tesla púšťa do sveta neoverené technológie, spomeňme len jej autopilot, časté požiare či problémy so „sokolími dverami Tesly X. Nič to, dôverou zákazníkov to neotrasie.

Ako je to možné? Tak na to odpovedá riaditeľka analytickej agentúry J. D. Power Katheleen Rizk. V správe nazvanej Tesla: Beyond The Hype konštatuje: „Majitelia považujú sami seba za priekopníkov a užívajú si rýchly prístup k novej technike. Investícia minimálne 100-tisíc dolárov za auto s takým veľkým počtom problémov má zvyčajne negatívny dosah na predaje a celkové vnímanie značky. Práve teraz sa však zdá, že Tesla je voči rozčarovaným zákazníkom celkom imúnna.“ Lenže podľa Katheleen Rizk to nebude trvať večne. Myslí si, že príchod masového elektromobilu Tesla 3 môže efektom odpúšťania poriadne zamávať.

Analytici si myslia, že noví zákazníci, ktorí... Foto: Tesla Motors
Tesla Model 3 - 2017 Analytici si myslia, že noví zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre kúpu podstatne lacnejšej Tesly 3, budú na automobilku prísnejší.

Bude stáť v porovnaní s Teslou S a Teslou X len približne tretinu, ale k značke privedie nový typ zákazníkov. Tých, ktorí majú hlbšie do vrecka a auto si nekúpia len ako technologickú hračku. „Keď sa spotrebitelia rozhodnú pre masové auto s cenou približne 35 000 dolárov, ktoré bude navyše slúžiť ako primárne, teda hlavné auto v rodine, miera očakávaní prudko vzrastie. Videli sme to aj pri iných značkách, a je jedno či išlo o elektromobil, či nie,“ konštatuje Katheleen Rizk. Zatiaľ to teda Elonovi Muskovi vychádza, i keď samotná značka je stále v astronomickej strate.

S Teslou 3 však bude riskovať krk. Z veľkého boomu, ktorý plánuje, sa môže stať aj prepadák. Najmä ak nedávno oznámil, že z dôvodu urýchlenia nábehu výroby, ktorá má odštartovať už v lete, chce vynechať testy novinky v reálnej premávke a spoľahnúť sa len na simuláciu. Práve teraz by však mal venovať kvalite vyššiu pozornosť. Noví zákazníci už takí lojálni byť nemusia.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #Elon Musk #Tesla Model 3
Články podľa značiek