Škoda Vision E: Šanghajský koncept bude SUV na elektrinu

Škoda pustila do sveta prvé skice konceptu elektromobilu Vision E pripraveného pre autosalón v Šanghaji. Tvarovo by mohol naznačiť dizajn očakávaného SUV-kupé na báze Kodiaqu, ale v skutočnosti má bližšie k sériovému elektromobilu mladoboleslavskej značky, ktorý príde na trh v roku 2020.

30.03.2017 18:00
debata
Šanghajský koncept dostane formu elektrického... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Šanghajský koncept dostane formu elektrického SUV. S dĺžkou 4 650 mm a rázvorom náprav 2 850 mm.

V Číne má Škoda v pláne uviesť na trh kupé verziu nového SUV Kodiaq. Aj preto sa zdalo logické, že na nadchádzajúcom autosalóne v Šanghaji predstaví koncept, ktorý naznačí jeho dizajn. Celkom tak to ale nebude. Štúdia Vision E bude síce SUV, či skôr crossover, ale s technikou Kodiaqu vôbec nesúvisí. Základom je totiž platforma MEB, pripravená pre produkčné elektromobily koncernu Volkswagen. Na nej sme už videli štúdie VW Budd-E, I.D. Buzz či I.D. Concept.

Jednoducho, nemecký koncern pripravuje obrovskú elektrickú ofenzívu, ktorej výsledkom má byť milión predaných elektromobilov ročne, a to už od roku 2025. Chýbať v nej nebude ani česká Škoda, ktorá sa s témou elektromobilu pohrala naposledy v roku 2010 v Paríži, kde predstavila elektrickú Octaviu druhej generácie. To bola ale len akási povinná jazda posilňujúca ekologický imidž značky. V Šanghaji však už pôjde do tuhého. Koncept Vision E bude predzvesťou sériového elektromobilu pre rok 2020.

Dynamicky ladený crossover má mať elektrický... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Dynamicky ladený crossover má mať elektrický výkon 225 kW a maximálnu rýchlosť 180 km/h.

A ako ukazujú prvé oficiálne skice, ťažiť bude z popularity SUV a crossoverov. Podľa šéfa Škody Bernharda Maiera je to logické. „Elektromobily budú v najbližšej dobe stále pomerne drahé. Preto mierime medzi SUV, kde zákazníci akceptujú vyššiu cenu.“ Koncept dlhý 4 650, široký 1 917 a vysoký 1 550 mm bude poháňať elektrická sústava s celkovým výkonom 225 kW a dojazdom 500 km na jedno nabitie. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 180 km/h. Vision E bude stáť na obrovských 21-palcových diskoch kolies a ako koncept si dovolí protismerné zadné dvere s absenciou stredového stĺpika.

Splývavá zadná časť by mohla evokovať tvar... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Splývavá zadná časť by mohla evokovať tvar budúceho SUV-kupé na báze Kodiaqu.

Očakávať tiež máme head-up displej, nahradenie klasických ovládačov dotykovými monitormi a tretiu úroveň autonómneho riadenia. To znamená, že Vision E sa dokáže automaticky pohybovať v kolónach, v režime autopilota prejsť niektoré úseky diaľnic, držať sa v jazdnom pruhu alebo sa, naopak, vyhýbať, predbiehať alebo automaticky vyhľadávať voľné parkovacie miesta. Interiér má ponúknuť dostatok priestoru, napokon rázvor je až 2 850 mm, čo je o 50 mm viac v porovnaní s Kodiaqom.

Viac sa dozvieme už za pár dní. Šanghajský autosalón otvorí svoje brány 19. apríla a potrvá až do 28. apríla. Isté je, že ešte pred príchodom prvého sériového elektromobilu predstaví Škoda dva plug-in hybridy na báze Kodiaqu a Superbu. Do roku 2025 budú už v ponuke štyri čisté elektromobily, ktoré majú tvoriť až 25 % celkového odbytu značky. Je trochu trápne, že Škoda v súvislosti s konceptom nezmieňuje meno svojho bývalého dizajnéra Jozefa Kabaňa, ktorý nepochybne za týmto návrhom nepochybne ešte stojí.
Škoda Vision E Concept - 2017
Škoda Vision E Concept - 2017
+11Škoda Vision E Concept - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Concept #koncept #Škoda-Auto #autosalón Šanghaj 2017 #Škoda Vision E
Články podľa značiek