Nový Swift absolvoval svetovú premiéru len nedávno v Ženeve. Je to nepochybne zaujímavé auto. Asi len ťažko by ste v jeho triede, teda pod štyri metre, našli súpera, ktorý ponúka pohon oboch náprav, mild-hybridnú sústavu či dokonca adaptívny tempomat. Swift to všetko môže mať a navyše prináša nižšiu hmotnosť a nový preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet. Ale to nie je vrchol. Už dávnejšie sa šušká o ostrej verzii Sport. A tá má zameniť pôvodný atmosférický 4-valec 1,6 VVT za preplňovaný 4-valec 1,4 BoosterJet.

Áno, presne ten, ktorý využíva aj Vitara Sport. V nej je naladený na 103 kW, čo je síce len o tri viac, ako dáva súčasný atmosférický motor. Lenže máme tu zásadný nárast krútiaceho momentu., až 220 Nm. A keďže nový Swift je o 120 kg ľahší, znamená to, že ostrá verzia by mala na váhe len okolo 900 kg. A to už začínajú byť z pohľadu výkonovej hmotnosti naozaj zaujímavé čísla. Kým odchádzajúca generácia Swiftu Sport dá stovku za 8,7 sekundy, novinka by mohla s ľahkosťou podliezť osem sekúnd a tým sa priblížiť napríklad podstatne drahšej Toyote GT86.
Kedy sa tak stane však zatiaľ nevieme. Predpokladá sa, že Swift Sport bude podobne ako jeho bežné verzie debutovať najprv na japonskom trhu. To by znamenalo premiéru koncom roka na autosalóne v Tokiu. Európsku špecifikáciu by sme potom mohli vidieť v marci 2018 v Ženeve, teda presne rok po európskom debute nového Swiftu. S trojdverovou verziou však už nerátajte. Swift ostane 5-dverovým hatchbackom, no vďaka utajenej kľučke dverí bude tak trochu klamať telom.