Alarmujúce na tom má byť najmä to, že má ísť len o začiatok skutočnej recesie. Tú by mohli spustiť zvyšujúce sa úrokové sadzby, ktoré idú nahor spolu so zvyšujúcim sa záujmom o nové vozidlá v posledných rokoch. Spôsobia horšiu dostupnosť financovania kúpy nových áut, zvýšia ceny ojazdených áut a trh vystavia riziku predlžovania výmenného cyklu vozidiel, prípadne presúnú pozornosť kupujúcich od nových áut k mierne ojazdeným.
Tento proces vraj podľa Deutsche bank už pomaly prebieha. Hoci samotné predajné výsledky to zatiaľ nenaznačujú. Zatiaľ čo však v minulej dekáde bolo zošrotovaných 13 až 14 miliónov áut, v tej aktuálnej zatiaľ len okolo 11 miliónov. To znamená, že sa zväčšuje trh s ojazdenými vozidlami, ktorý ohrozuje predaj nových, kde ponuka prevažuje nad dopytom. Narastajúci trh starších áut potom spôsobuje pokles ich cien.
Napríklad vo februári došlo k poklesu až o 7,7 % v porovnaní s vlaňajším priemerom 3,5 %. To opäť zvýši atraktivitu „jazdeniek“ nad novými autami. Či sa tak stane, ukáže až budúcnosť. V každom prípade predpovede analytikov Deutsche Bank vyvolávajú isté pochybnosti. Je totiž známe, že táto najväčšia nemecká a štvrtá najväčšia európska banka sa nachádza v hlbokej kríze, ktorá, ak sa ju nepodarí vyriešiť, by mohla vyvolať efekt podobný kolapsu Lehman Brothers.