Honda Civic Type-R zlomila rekord Nürburgringu. Je najrýchlejšou predokolkou

Nová generácia ostrého Civicu Type-R debutovala len pred pár týždňami na autosalóne v Ženeve a už má vo vrecku rekord v triede predokoliek na referenčnom Nürburgringu. Čo lepšie si mohla priať? Oskalpovala VW Golf GTI Clubsport aj Seat Leon Cupra.

24.04.2017 20:00
debata
Už minulá generácia Civicu Type-R držala časom... Foto: Pravda, Honda
Honda Civic Type-R - 2017 - Nürburgring Už minulá generácia Civicu Type-R držala časom 7 minút 50 sekúnd 63 stotín krátky čas rekord medzi sériovými predokolkami. Nový Type-R však zlepšil čas na kolo takmer o sedem sekúnd.

Novému Civicu Type-R v Honde veria. Napokon ženevský debut vyrazil mnohým dych. Taký agresívny hothatch sme tu už dávno nemali. Tuneri s ním už veľa práce mať nebudú, ak vôbec. V Honde urobili všetko za nich. Civic Type-R má brutálny bodykit aj dosť výkonu pod kapotou. Výkon jeho preplňovaného 4-valca 2,0 i-VTEC Turbo vzrástol v porovnaní s deviatou generáciou na 320 koní a na hmotnosti ubudlo 16 kg. K tomu všetkému dostal manuálnu prevodovku zlepšujúcu akceleráciu a neporovnateľne lepší podvozok s plne nezávislým zavesením kolies.

Rekordnú jazdu uskutočnila síce Honda s... Foto: Pravda, Honda
Honda Civic Type-R - 2017 - Nürburgring Rekordnú jazdu uskutočnila síce Honda s predprodukčným prototypom, ale s definitívnou sériovou špecifikáciou.

Potom neprekvapí, že Honda mala v pláne potvrdiť jeho suverenitu aj na referenčnom nemeckom okruhu Nürburgring. Nejde síce o povinnú disciplínu, no za posledné roky má dosiahnutie rekordu na severnej slučke dobrý marketingový zvuk. A Japoncom sa ho podarilo zlomiť. Stalo sa tak presne 4. apríla pri konečných testovacích fázach, kde postavili na štart „zeleného pekla“ finálnu verziu Type-R, úplne zhodnú s budúcimi sériovými modelmi. Pod kapotou budú mať 230 kW a 400 Nm krútiaci moment. Presne toľko ako testovací exemplár.

Nový Civic Type-R ťaží nielen z vyššieho výkonu... Foto: Pravda, Honda
Honda Civic Type-R - 2017 - Nürburgring Nový Civic Type-R ťaží nielen z vyššieho výkonu a nižšej hmotnosti ale najmä suverénnejšieho podvozku s nezávislým zavesením kolies.

A nemal to ľahké. Triede sériových „predokoliek“ totiž kraľoval VW Golf GTI Clubsport, teda odľahčená verzia „gétéíčka“ s časom 7 minút 47 sekúnd a 19 stotín. Po prejazde cieľom však Civicu Type-R namerali 7 minút 43 sekúnd a 80 stotín. Clubsportu to tak Honda „natrela o viac ako tri sekundy a zároveň zlepšila čas „osobného rekordu“ o sedem sekúnd. To je veľký posun. Stoja za tým najmä lepšie jazdné vlastnosti, ktoré vysvetľuje Ruichy Kijima, šéfkonštruktér podvozku nového Civicu Type-R.

„Prejazd zákrutami v novom Type-R je rýchlejší, pretože vozidlo má väčší rozchod kolies, väčší rázvor, širšie pneumatiky, nové viacprvkové zavesenie zadných kolies a optimalizovanú aerodynamiku, ktorá zvyšuje stabilitu.“ Takže napríklad do zákruty Metzgesfeld dokáže vchádzať rýchlosťou 160 km/h, čo je o 10 km/h viac, ako zvládala predchádzajúca generácia. „Vďaka zvýšeniu rýchlosti v zákrutách sme potom schopní zajazdiť aj rýchlejšie kolo."

Výroba ostrého Civicu sa začne v britskej továrni Hondy vo Swindone v priebehu leta a k prvým zákazníkom dorazí na jeseň.

Honda Civic Type-R - 2017 - Nürburgring
Honda Civic Type-R - 2017 - Nürburgring
+12Honda Civic Type-R - 2017 - Nürburgring

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic #Nürburgring #Honda Civic Type-R
Články podľa značiek