
Volkswagen Polo ťahá kariéru už od roku 2009. Aj keď v roku 2014 absolvoval väčšiu modernizáciu, dnes to už nestačí. Na svete je totiž nový Citroën C3 a najmä nový Ford Fiesta. A k tomu všetkému vypustil koncern VW z domáceho košiara úplne novú generáciu Seatu Ibiza. To je veľmi zvláštne, pretože Ibiza sa tým v koncernovej hierarchii zaradila vyššie ako ikona triedy s logom VW, minimálne technologicky. Dlhý náskok španielskej značke však Wolfsburg nedá. Premiéra nového Pola, plánovaná na jesenný autosalón vo Frankfurte, je za rohom.

Naznačujú to prvé oficiálne snímky očakávanej novinky. I keď zatiaľ iba v „maskáčoch“. Kamufláž nám teda bráni vidieť výsledný dizajn predprodukčných prototypov. Každopádne vieme, že základom Pola bude, tak ako v prípade Ibizy, modulárna platforma MQB A0. A tiež to, že Polo poriadne podrastie. Do dĺžky bude mať 4 053 mm, čo je až o 80 viac ako v minulosti. Rázvor náprav sa natiahne o 76 m na konečných 2 546, toľko mal ešte prednedávnom Golf. Spojitosť s Ibizou jasne naznačuje aj šírka 1 751 a výška 1 446 mm. Samozrejme, dizajn bude plne autonómny.
Pod kapotou možno očakávať 3-valec 1,0 TSI naladený na 70 alebo 85 kW. Dieselové verzie ostanú verené už len 4-valcom 1,6 TDI s výkonom 60, 70 a 85 kW. Najväčšou bombou bude ale preplňovaný benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) s vypínaním valcov, Atkinsonovým cyklom a štart-stop systémom. Nedávno debutoval v Golfe. Motory s výkonom nižším ako 70 kW dostanú 5-stupňové manuály, pre silnejšie sú pripravené buď 6-stupňové manuálne alebo 7-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG. Na vrchol pyramídy sa postaví Polo GTI, vraj s motorom 2,0 TSI a výkonom 132 kW.