Volkswagen ukázal nové Polo. Zatiaľ v maskáčoch

02.05.2017 12:00

Na svete je nový Ford Fiesta a tak koncern Volkswagen potrebuje účinnú protizbraň. Stane sa ňou ďalšia generácia Pola. Napokon, tento model je na trhu s jediným faceliftom už ôsmy rok. Premiéra je za rohom, čo naznačujú prvé „špionážne“ snímky.

Predprodukčné prototypy Pola sa už preháňajú po...
Predprodukčné prototypy Pola sa už preháňajú po cestách. Stoja na platforme MQB A0, identickej s novým Seatom Ibiza. Autor: Volkswagen

Volkswagen Polo ťahá kariéru už od roku 2009. Aj keď v roku 2014 absolvoval väčšiu modernizáciu, dnes to už nestačí. Na svete je totiž nový Citroën C3 a najmä nový Ford Fiesta. A k tomu všetkému vypustil koncern VW z domáceho košiara úplne novú generáciu Seatu Ibiza. To je veľmi zvláštne, pretože Ibiza sa tým v koncernovej hierarchii zaradila vyššie ako ikona triedy s logom VW, minimálne technologicky. Dlhý náskok španielskej značke však Wolfsburg nedá. Premiéra nového Pola, plánovaná na jesenný autosalón vo Frankfurte, je za rohom.

Výnimočnosť by si malo Polo zachovať napríklad...
Výnimočnosť by si malo Polo zachovať napríklad vďaka verzii GTI s motorom 2,0 TSI a tiež niektorým vychytávkam, ako napríklad adaptívnym tlmičom. Autor: Volkswagen

Naznačujú to prvé oficiálne snímky očakávanej novinky. I keď zatiaľ iba v „maskáčoch“. Kamufláž nám teda bráni vidieť výsledný dizajn predprodukčných prototypov. Každopádne vieme, že základom Pola bude, tak ako v prípade Ibizy, modulárna platforma MQB A0. A tiež to, že Polo poriadne podrastie. Do dĺžky bude mať 4 053 mm, čo je až o 80 viac ako v minulosti. Rázvor náprav sa natiahne o 76 m na konečných 2 546, toľko mal ešte prednedávnom Golf. Spojitosť s Ibizou jasne naznačuje aj šírka 1 751 a výška 1 446 mm. Samozrejme, dizajn bude plne autonómny.

Pod kapotou možno očakávať 3-valec 1,0 TSI naladený na 70 alebo 85 kW. Dieselové verzie ostanú verené už len 4-valcom 1,6 TDI s výkonom 60, 70 a 85 kW. Najväčšou bombou bude ale preplňovaný benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) s vypínaním valcov, Atkinsonovým cyklom a štart-stop systémom. Nedávno debutoval v Golfe. Motory s výkonom nižším ako 70 kW dostanú 5-stupňové manuály, pre silnejšie sú pripravené buď 6-stupňové manuálne alebo 7-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG. Na vrchol pyramídy sa postaví Polo GTI, vraj s motorom 2,0 TSI a výkonom 132 kW.

VW Polo - 2017
		maskovaný
VW Polo - 2017
		maskovaný
+4VW Polo - 2017
		maskovaný

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW Polo #VW #Volkswagen #autosalón Frankfurt 2017
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk