Zdokonaľovať technické parametre a jazdné vlastnosti možno viacerými spôsobmi. Pri snahe o zlepšenie schopností automobilu sa najprv upravujú vlastnosti motora. Po vylepšení pohonnej jednotky sa konštruktéri zameriavajú na znižovanie hmotnosti a nakoniec prichádza na rad aerodynamika.
V prípade Porsche sme už mohli vidieť vysúvateľné a nastaviteľné zadné spojlery, no z nákresov z patentového úradu zo Spojených štátov amerických vidno, že v Zuffenhausene pracujú na novom aktívnom zadnom difúzore. Nejde pritom o novinku ako takú, keďže aktívne difúzory už existujú. Model 911 má však motor uložený vzadu, a to si vyžaduje špecifický prístup.Aktívne difúzory, ktoré v súčasnosti existujú, sú pre model 911 priveľké. Koncepcia s motorom vzadu spolu s výfukovým potrubím neumožňuje ich zapracovanie do karosérie. Aktívny difúzor pre legendárny model tak musí byť kompaktnejší. Porsche preto prichádza s klapkami s vydutou vnútornou stranou. To znamená, že keď sa difúzor nepoužíva, splýva s dolnou časťou nárazníka. Keď sa klapky vyklopia, predĺžia zadnú časť vozidla a tým znížia podtlak, ktorý za autom vzniká.
Nákresy prezrádzajú, že aktívny zadný difúzor by mohol existovať v dvoch prevedeniach v závislosti od umiestnenia koncoviek výfukového potrubia. V prípade vyvedenia výfuku do stredu by sa vzadu nachádzali dve klapky. Keby výfukové potrubie ústilo po stranách, postačila by jedna väčšia v strede.
Zaregistrovanie patentu ešte nezaručuje aj jeho uvedenie do praxe, no ťažiskový model 911 nesmie oproti konkurencii v ničom zaostávať, a preto sa možno takéhoto vylepšenia aerodynamiky dočkáme už v nadchádzajúcej generácii. Ako prvé by spomínané vylepšenie dostali pravdepodobne vrcholné verzie GT, ale vylúčené nie je ani jeho postupné začlenenie do všetkých verzií.