Peugeot 5008: Veľký crossover je v predaji. Pozrite si cenník

Po úspechu s modelom 3008 v tohtoročnej ankete Európske auto roka sa francúzska automobilka snaží využiť situáciu a zákazníkom ponúka ďalší crossover. Peugeot 5008 je v predaji už aj na Slovensku a v základnej verzii stojí 21 790 eur.

09.05.2017 06:00
Peugeot 5008 - 2016 Foto:
Peugeot pretvoril MPV model 5008 na crossover.
debata (1)

Popularita SUV a crossoverov neustále rastie, a preto sa výrobcovia snažia rozširovať ich ponuku. Môžu sa vybrať cestou vytvorenia nových modelov, alebo radšej premenia niektorý zo svojich súčasných na iné. Peugeot si zvolil druhú možnosť a MPV model 5008 pretvoril na crossover. Po dizajnovej stránke sa podal na menšieho súrodenca s označením 3008, ktorý sa stal Európskym autom roka 2017.

Peugeot 5008 je dostupný už aj na slovenskom trhu. V ponuke sú dva zážihové a dva vznetové motory, ktoré možno skombinovať so štyrmi stupňami výbav. Najslabším agregátom v ponuke je benzínový 1,2-litrový trojvalec PureTech s výkonom 96 kW (130 k). Na výber je buď so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Silnejšou benzínovou alternatívou je štvorvalec THP s objemom 1,6 litra. Ten produkuje výkon 121,4 kW (165 k) a v ponuke je len so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EAT.

Najslabším agregátom v ponuke je benzínový... Foto: Peugeot
Peugeot 5008 - 2016 Najslabším agregátom v ponuke je benzínový 1,2-litrový trojvalec PureTech s výkonom 96 kW (130 k).

Ponuka naftových pohonných jednotiek je o niečo bohatšia. Slabši 1,6-litrový štvorvalec BlueHDi je k dispozícii buď s výkonom 73 kW (100 k) alebo 88 kW (120 k). Silnejší dvojliter je na výber s výkonom 110 kW (150 k) alebo 133 kW (180 k). Základný naftový agregát spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho výkonnejšiu verziu možno spárovať so šesťstupňovou manuálnou aj automatickou prevodovkou. Slabší naftový dvojliter je k dispozícii len so šesťstupňovým manuálom. Najsilnejší vznetový variant je dostupný len s automatickou prevodovkou a ako jediný s najvyššou výbavou GT.

Okrem najvyššej výbavy GT určenej výhradne pre najsilnejšiu naftovú pohonnú jednotku, majú zákazníci na výber z troch stupňov výbavy. Najnižší s názvom Access je určený pre základný benzínový a dva naftové motory spárované manuálnymi prevodovkami. Druhá možnosť Active je k dispozícii so všetkými výkonnostnými variantmi s výnimkou vyššie spomínaného najsilnejšieho naftového dvojlitra. To isté platí pre tretí stupeň Allure, ktorý však nemožno skombinovať s najslabšou naftovou možnosťou.

Základná výbava Access zahŕňa sedemnásťpalcové oceľové kolesá, rozpoznávanie dopravných značiek, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, elektrickú parkovaciu brzdu, LED denné svetlá, manuálnu klimatizáciu, elektricky vyhrievané spätné zrkadlá a rádio so šiestimi reproduktormi a ovládaním na volante. Výbava Active obsahuje oproti najnižšej výbave aj zadné parkovacie senzory, sedemnásťpalcové zliatinové disky, automatickú klimatizáciu, digitálny prístrojový panel Peugeot i-Cockpit® s osempalcovým dotykovým displejom a kompaktným multifunkčným volantom, automatické zapínanie svetiel a dažďový senzor.

Tretí stupeň výbavy Allure rozširuje výbavu Active o predné parkovacie senzory, osemnásťpalcové disky kolies, kožené čalúnenie a funkciu Mirror Screen kompatibilnú s Apple Carplay, Android Auto a MirrorLink. Všetky konfigurácie je však možné doplniť prvkami z bohatej ponuky voliteľnej výbavy. Medzi ne patrí systém Advanced Grip Control s piatimi režimami riadenia trakcie, asistentom jazdy z kopca a pneumatikami do blata a snehu za 810 eur pre výbavu Active a za 410 pre vyššie výbavy. Full LED svetlomety sú za 1200 eur a ceny balíkov bezpečnostných prvkov sa pohybujú medzi 290 a 1 240 eur.

Najslabší naftový motor vo výbave Access stojí... Foto: Peugeot
Peugeot 5008 - 2016 Najslabší naftový motor vo výbave Access stojí 23 490 eur.

Balíky parkovacích asistenčných systémov sú v závislosti od stupňa výbavy v ponuke od 250 do 700 eur. Devätnásťpalcové zliatinové disky si možno dokúpiť k výbave Allure za 410 eur. Bezkľúčové odomykanie a štartovanie stojí 400 eur, vyhrievanie čelného skla 220 eur, vyhrievanie predných sedadiel 200 eur a dve vyberateľné sedadlá v treťom rade si možno dokúpiť za 750 eur. Príplatok za navigáciu vo výbave Active je 1 100 eur a vo výbave Allure 850 eur.

Na konci roku pribudne do ponuky aj balík GT line za 2 700 eur, ktorým bude možné vylepšiť tretí stupeň výbavy Allure. Základná cena Peugeotu 5008 je 21 790 eur. Najslabší naftový motor vo výbave Access stojí 23 490 eur. Najlacnejšou možnosťou s automatickou prevodovkou je benzínový variant s výkonom 130 konských vo výbave Active za 25 290 eur. Najlacnejšou vznetovou možnosťou s automatickou prevodovkou je kombinácia agregátu s výkonom 120 konských síl a výbavy Active za 27 490 eur. Vrcholom ponuky je najsilnejší naftový motor dostupný výlučne vo výbave GT za 36 690 eur.

Cenník Peugeotu 5008

Motor/výbava Cena
Access  
1.2L PureTech 130 MT6 21 790 EUR
1.6L BlueHDi 100 MT5 23 490 EUR
1.6L BlueHDi 120 MT6 24 190 EUR
Active  
1.2L PureTech 130 MT6 23 790 EUR
1.2L PureTech 130 EAT6 25 290 EUR
1.6L THP 165 EAT6 26 790 EUR
1.6L BlueHDi 100 MT5 25 290 EUR
1.6L BlueHDi 120 MT6 25 990 EUR
1.6L BlueHDi 120 EAT6 27 490 EUR
2.0L BlueHDi 150 MT6 28 290 EUR
Allure  
1.2L PureTech 130 MT6 25 090 EUR
1.2L PureTech 130 EAT6 26 590 EUR
1.6L THP 165 EAT6 28 090 EUR
1.6L BlueHDi 120 MT6 27 290 EUR
1.6L BlueHDi 120 EAT6 28 790 EUR
2.0L BlueHDi 150 MT6 29 590 EUR
GT  
2.0L BlueHDi 180 EAT6 36 690 EUR

Technické údaje – benzínové motory

Motor 1.2L PureTech 130 S&S MT6 1.2L PureTech 130 S&S EAT6 1.6L THP 165 EAT6
Zdvihový objem (cm3) 1 199 1 199 1 598
Počet valcov 3 3 4
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová automatická 6-stupňová automatická
Výkon v kW/k pri ot./min 96/130 pri 5 500 96/130 pri 5 500 121,4/165 pri 6 000
Krútiaci moment (Nm) pri ot./min 230 pri 1 750 230 pri 1 750 240 pri 1 400
Maximálna rýchlosť (km/h) 188 188 201
Zrýchlenie z 0–100 km/h (s) 10,9 10,4 9,2
Spotreba mesto/mimo/kombi 6,4/4,9/5,4 6,4/4,9/5,5 10,1/5,7/7,3

Technické údaje – naftové motory

Motor 1.6L BlueHDi 100 S&S MT5 1.6L BlueHDi 120 S&S MT6 1.6L BlueHDi 120 S&S EAT6 2.0L BlueHDi 150 S&S MT6 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT6
Zdvihový objem (cm3) 1 560 1 560 1 560 1 997 1 997
Počet valcov 4 4 4 4 4
Prevodovka 5-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová automatická 6-stupňová manuálna 6-stupňová automatická
Výkon v kW/k pri ot./min 73/100 pri 3 500 88/120 pri 3 500 88/120 pri 3 500 110/150 pri 3 750 133/180 pri 3 750
Krútiaci moment (Nm) pri ot./min 254 pri 1 750 300 pri 1 750 300 pri 1 750 370 pri 2 000 400 pri 2 000
Maximálna rýchlosť (km/h) 174 182 185 207 211
Zrýchlenie z 0–100 km/h (s) 11,4 11,9 10,8 8,9
Spotreba mesto/mimo/kombi 4,7/4,2/4,3 4,5/3,8/4,0 5,1/4,2/4,6 5,6/4,4/4,8 5,5/4,4/5,8
Peugeot 5008 - 2016
Peugeot 5008 - 2016
+13Peugeot 5008 - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #Peugeot #cenník #Peugeot 5008
Články podľa značiek