Popularita SUV a crossoverov neustále rastie, a preto sa výrobcovia snažia rozširovať ich ponuku. Môžu sa vybrať cestou vytvorenia nových modelov, alebo radšej premenia niektorý zo svojich súčasných na iné. Peugeot si zvolil druhú možnosť a MPV model 5008 pretvoril na crossover. Po dizajnovej stránke sa podal na menšieho súrodenca s označením 3008, ktorý sa stal Európskym autom roka 2017.
Peugeot 5008 je dostupný už aj na slovenskom trhu. V ponuke sú dva zážihové a dva vznetové motory, ktoré možno skombinovať so štyrmi stupňami výbav. Najslabším agregátom v ponuke je benzínový 1,2-litrový trojvalec PureTech s výkonom 96 kW (130 k). Na výber je buď so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Silnejšou benzínovou alternatívou je štvorvalec THP s objemom 1,6 litra. Ten produkuje výkon 121,4 kW (165 k) a v ponuke je len so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EAT.
Ponuka naftových pohonných jednotiek je o niečo bohatšia. Slabši 1,6-litrový štvorvalec BlueHDi je k dispozícii buď s výkonom 73 kW (100 k) alebo 88 kW (120 k). Silnejší dvojliter je na výber s výkonom 110 kW (150 k) alebo 133 kW (180 k). Základný naftový agregát spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho výkonnejšiu verziu možno spárovať so šesťstupňovou manuálnou aj automatickou prevodovkou. Slabší naftový dvojliter je k dispozícii len so šesťstupňovým manuálom. Najsilnejší vznetový variant je dostupný len s automatickou prevodovkou a ako jediný s najvyššou výbavou GT.
Okrem najvyššej výbavy GT určenej výhradne pre najsilnejšiu naftovú pohonnú jednotku, majú zákazníci na výber z troch stupňov výbavy. Najnižší s názvom Access je určený pre základný benzínový a dva naftové motory spárované manuálnymi prevodovkami. Druhá možnosť Active je k dispozícii so všetkými výkonnostnými variantmi s výnimkou vyššie spomínaného najsilnejšieho naftového dvojlitra. To isté platí pre tretí stupeň Allure, ktorý však nemožno skombinovať s najslabšou naftovou možnosťou.
Základná výbava Access zahŕňa sedemnásťpalcové oceľové kolesá, rozpoznávanie dopravných značiek, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, elektrickú parkovaciu brzdu, LED denné svetlá, manuálnu klimatizáciu, elektricky vyhrievané spätné zrkadlá a rádio so šiestimi reproduktormi a ovládaním na volante. Výbava Active obsahuje oproti najnižšej výbave aj zadné parkovacie senzory, sedemnásťpalcové zliatinové disky, automatickú klimatizáciu, digitálny prístrojový panel Peugeot i-Cockpit® s osempalcovým dotykovým displejom a kompaktným multifunkčným volantom, automatické zapínanie svetiel a dažďový senzor.
Tretí stupeň výbavy Allure rozširuje výbavu Active o predné parkovacie senzory, osemnásťpalcové disky kolies, kožené čalúnenie a funkciu Mirror Screen kompatibilnú s Apple Carplay, Android Auto a MirrorLink. Všetky konfigurácie je však možné doplniť prvkami z bohatej ponuky voliteľnej výbavy. Medzi ne patrí systém Advanced Grip Control s piatimi režimami riadenia trakcie, asistentom jazdy z kopca a pneumatikami do blata a snehu za 810 eur pre výbavu Active a za 410 pre vyššie výbavy. Full LED svetlomety sú za 1200 eur a ceny balíkov bezpečnostných prvkov sa pohybujú medzi 290 a 1 240 eur.
Balíky parkovacích asistenčných systémov sú v závislosti od stupňa výbavy v ponuke od 250 do 700 eur. Devätnásťpalcové zliatinové disky si možno dokúpiť k výbave Allure za 410 eur. Bezkľúčové odomykanie a štartovanie stojí 400 eur, vyhrievanie čelného skla 220 eur, vyhrievanie predných sedadiel 200 eur a dve vyberateľné sedadlá v treťom rade si možno dokúpiť za 750 eur. Príplatok za navigáciu vo výbave Active je 1 100 eur a vo výbave Allure 850 eur.
Na konci roku pribudne do ponuky aj balík GT line za 2 700 eur, ktorým bude možné vylepšiť tretí stupeň výbavy Allure. Základná cena Peugeotu 5008 je 21 790 eur. Najslabší naftový motor vo výbave Access stojí 23 490 eur. Najlacnejšou možnosťou s automatickou prevodovkou je benzínový variant s výkonom 130 konských vo výbave Active za 25 290 eur. Najlacnejšou vznetovou možnosťou s automatickou prevodovkou je kombinácia agregátu s výkonom 120 konských síl a výbavy Active za 27 490 eur. Vrcholom ponuky je najsilnejší naftový motor dostupný výlučne vo výbave GT za 36 690 eur.
Cenník Peugeotu 5008
Motor/výbava | Cena |
Access | |
1.2L PureTech 130 MT6 | 21 790 EUR |
1.6L BlueHDi 100 MT5 | 23 490 EUR |
1.6L BlueHDi 120 MT6 | 24 190 EUR |
Active | |
1.2L PureTech 130 MT6 | 23 790 EUR |
1.2L PureTech 130 EAT6 | 25 290 EUR |
1.6L THP 165 EAT6 | 26 790 EUR |
1.6L BlueHDi 100 MT5 | 25 290 EUR |
1.6L BlueHDi 120 MT6 | 25 990 EUR |
1.6L BlueHDi 120 EAT6 | 27 490 EUR |
2.0L BlueHDi 150 MT6 | 28 290 EUR |
Allure | |
1.2L PureTech 130 MT6 | 25 090 EUR |
1.2L PureTech 130 EAT6 | 26 590 EUR |
1.6L THP 165 EAT6 | 28 090 EUR |
1.6L BlueHDi 120 MT6 | 27 290 EUR |
1.6L BlueHDi 120 EAT6 | 28 790 EUR |
2.0L BlueHDi 150 MT6 | 29 590 EUR |
GT | |
2.0L BlueHDi 180 EAT6 | 36 690 EUR |
Technické údaje – benzínové motory
Motor | 1.2L PureTech 130 S&S MT6 | 1.2L PureTech 130 S&S EAT6 | 1.6L THP 165 EAT6 |
Zdvihový objem (cm3) | 1 199 | 1 199 | 1 598 |
Počet valcov | 3 | 3 | 4 |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna | 6-stupňová automatická | 6-stupňová automatická |
Výkon v kW/k pri ot./min | 96/130 pri 5 500 | 96/130 pri 5 500 | 121,4/165 pri 6 000 |
Krútiaci moment (Nm) pri ot./min | 230 pri 1 750 | 230 pri 1 750 | 240 pri 1 400 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 188 | 188 | 201 |
Zrýchlenie z 0–100 km/h (s) | 10,9 | 10,4 | 9,2 |
Spotreba mesto/mimo/kombi | 6,4/4,9/5,4 | 6,4/4,9/5,5 | 10,1/5,7/7,3 |
Technické údaje – naftové motory
Motor | 1.6L BlueHDi 100 S&S MT5 | 1.6L BlueHDi 120 S&S MT6 | 1.6L BlueHDi 120 S&S EAT6 | 2.0L BlueHDi 150 S&S MT6 | 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT6 |
Zdvihový objem (cm3) | 1 560 | 1 560 | 1 560 | 1 997 | 1 997 |
Počet valcov | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Prevodovka | 5-stupňová manuálna | 6-stupňová manuálna | 6-stupňová automatická | 6-stupňová manuálna | 6-stupňová automatická |
Výkon v kW/k pri ot./min | 73/100 pri 3 500 | 88/120 pri 3 500 | 88/120 pri 3 500 | 110/150 pri 3 750 | 133/180 pri 3 750 |
Krútiaci moment (Nm) pri ot./min | 254 pri 1 750 | 300 pri 1 750 | 300 pri 1 750 | 370 pri 2 000 | 400 pri 2 000 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 174 | 182 | 185 | 207 | 211 |
Zrýchlenie z 0–100 km/h (s) | – | 11,4 | 11,9 | 10,8 | 8,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi | 4,7/4,2/4,3 | 4,5/3,8/4,0 | 5,1/4,2/4,6 | 5,6/4,4/4,8 | 5,5/4,4/5,8 |