Základom konceptu, ktorý by mohol odstrániť rozptyľovanie vodičov mobilnými telefónmi, je Faradayova klietka. Ide o vynález anglického fyzika Michaela Faradaya z 30. rokov 19. storočia. Jeho podstatou je, že vo vnútri klietky nepôsobí elektromagnetické pole. Vďaka tomu sa teda do vnútra nedostane telefónny ani internetový signál.
Nejde však o direktívne obmedzenie. Je na rozhodnutí vodiča, či si mobilný telefón odloží do špeciálnej lakťovej opierky alebo nie. Navyše účinnosť vynálezu možno jednoducho eliminovať, a to otvorením priehradky. Nissan chce touto cestou pomôcť vodičom, ktorí nedokážu počas šoférovania ignorovať zvonenie telefónu oznamujúce prichádzajúci hovor, prijatú SMS-ku, novinky na sociálnych sieťach alebo notifikácie mobilných aplikácií.
Dnes už mnoho výrobcov ponúka v základných výbavách systém Handsfree, vďaka ktorému možno cez bezdrôtové spojenie Bluetooth telefonovať a pritom mať obe ruky na volante a nepretržite sledovať situáciu na ceste. Vodiči však nie vždy tento systém využívajú a čo je horšie, často sa počas šoférovania venujú čítaniu textových správ.
Faradayova klietka nezabraňuje len prieniku mobilného signálu, ale aj signálu spájajúceho telefón s vozidlom prostredníctvom systému Bluetooth. Mohlo by sa zdať, že inovatívna lakťová opierka znemožní vodičom počúvať hudbu z mobilného telefónu, prípadne využívať niektoré aplikácie cez informačno-zábavný systém auta. Nissan však vyriešil aj túto otázku, keďže do opierky zabudoval USB konektor, ktorým možno telefón s vozidlom spojiť a využívať tak jeho ostatné funkcie.