Tou najdôležitejšou je, že po prvýkrát v histórii dostane BMW M5 pohon xDrive, teda oboch náprav. Je to neklamný znak obrovského výkonu, s ktorým by si zadné kolesá len tak ľahko neporadili. Postará sa oň vidlicový 8-valec 4,4 TwinPower Turbo. Odhaduje sa, že by mal produkovať viac ako 600 koní, teda minimálne 441 kW, čo je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou nárast o 29 kW. Môže to byť ale, samozrejme, viac. Spracovanie krútiaceho momentu, ktorý nepoznáme, no rozhodne bude vyšší ako momentálnych 680 Nm, dostane na starosť 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Práve vďaka štvorkolke dokáže vraj nové BMW M5 zrýchliť na stovku za menej ako 3,6 sekundy, čo je zlepšenie o nezanedbateľných šesť desatín sekundy. Podstatné ale je, že zákazníci neprídu ani o možnosť driftov. A to vďaka driftovaciemu módu, keď bude posielať systém xDrive všetok výkon výlučne k zadným kolesám. V bežnom nastavení môžu ale majitelia vyžívať všetky výhody plynúce z pohonu oboch náprav. Pochybovať netreba ani o prítomnosti elektronickej trakčnej kontroly Launch Control, ktorá pomôže pri ostrom štarte z miesta.
Dizajn bude, pochopiteľne, upravený brutálnym dynamickým parametrom, ktoré boli donedávna vlastné len superšportom. Očakávať môžeme agresívny bodykit, obsahujúci nárazníky so zväčšenými sacími otvormi, rozšírené blatníky, 20-palcové disky kolies či štyri koncovky výfukov s päťlúčovým dizajnom, karbónovú strechu, karbónový difúzor, zadný spojler či štyri koncovky výfukov. Celé to zavŕši špecifický modrý odtieň laku Marina Bay. Interiér obohatia anatomické sedadlá, prístrojový panel so špecifickou grafikou či M volant s tlačidlami inšpirovanými formulou 1.