VW zrušil vývoj 10-stupňového DSG. Jediný prototyp zničil

Nad pripravovanou 10-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorej vývoj ohlásil koncern VW ešte v roku 2013, urobili vo Wolfsburgu definitívny kríž. Jediný existujúci prototyp bol zošrotovaný.

10.05.2017 17:00
debata (5)
Desaťstupňová dvojspojková prevodovka mala byť... Foto: Volkswagen
VW - prevodovka 10-DSG Desaťstupňová dvojspojková prevodovka mala byť pýchou koncernu Volkswagen, podobne ako prvé DSG v roku 2003. Je však príliš drahá a neprináša zásadný efekt na strane spotreby paliva. Dostala preto „padáka“.

Počet prevodových stupňov v autách neustále rastie. Realitou sú 10-stupňové automaty a Honda vyvíja dokonca 11-stupňovú „skriňu" s troma spojkami. Chýbať v pretekoch nechcel ani koncern VW, ktorý ešte za čias šéfa Martina Winternkorna, zodpovedného za megaškandál Dieselgate, ohlásil vývoj 10-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Firma sa týmto zámerom nezabudla pochváliť na tradičnej motorkárskej konferencii vo Viedni v roku 2013. Na tom istom mieste, ale o štyri roky neskôr, teda na poslednom ročníku, však zaznela celkom iná správa.

Tentoraz z úst Friedricha Eichlera, šéfa divízie hnacích systémov. „Pred dvoma mesiacmi som nechal zničiť jediný prototyp 10-stupňovej prevodovky,“ povedal. Pritom mal nový 10-stupňový automat doslova okúzliť zákazníkov hladkým radením a vysokou účinnosťou, ktorá by zredukovala spotrebu paliva. Lenže časy sa zmenili a tým aj orientácia najväčšieho svetového producenta áut. Volkswagen stavia na elekrotomobilite a hybridoch, kde podobný koncept nemá zásadné výhody. Desať stupňov je jednoducho príliš drahých a s minimálnym efektom.

Napokon, o zmysluplnosti desiatich stupňových prevodoviek zapochybovala už dávnejšie aj spoločnosť ZF, jeden z najväčších výrobcov prevodoviek na svete. Podľa Eichlera vznikol tento nápad v časoch, keď sa koncern VW riadil heslom „čím viac, tým lepšie“. Samozrejme, napriek zničeniu prototypu to neznamená, že by si Volkswagen neuložil všetky dáta. Takže, ak by náhodou prišlo podobné riešenie vhod, bude ho mať vždy v šuplíku. Skôr to však vyzerá, že sa tak už nestane. Na scéne sú totiž lacnejšie a účinnejšie metódy, ako znížiť spotrebu a zlepšiť emisie.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #prevodovka DSG
Články podľa značiek