
Škoda Yeti sa do dejín českej automobilky zapísala ako prvé SUV. A má za sebou mimoriadne úspešnú kariéru. Od roku 2009 z neho Škoda vyrobila vyše 630 000 exemplárov. Napriek pokročilému veku bol navyše o Yeti neutíchajúci záujem. Predaj dokonca rástol. Najviac registrácií si Škoda zapísala v roku 2015, teda len pred necelými dvoma rokmi, keď sa pre Yeti rozhodlo 64 348 zákazníkov. A popularite sa Yeti tešil aj v prvých mesiacoch tohto roka.
Jeho osud je však definitívne spečatený. Minulý týždeň zišiel v závode Škody v Kvasinách z montáže posledný exemplár. A podobne to bude v Nižnom Novgorode v závode GAZ, kde Yeti skončí na linkách v auguste. Škoda pritom neplánuje udržať jeho výrobu ani v Číne, kde ešte vlani predala rekordných 26 350 kusov. Yeti nahradí vo výrobnom programe úplne nová a ešte ambicióznejšia Škoda Karoq. Yeti bude možné objednávať u dílerov do augusta. Automobilka má k dispozícii ešte asi 600 kusov.
S čímsi ako výpredajovými zľavami však nerátajte. Záujem o Yeti neklesol ani po tom, čo Škoda oznámila príchod Karoqu. A keď sme už pri ňom, spomeňme, že nové SUV bude stáť na platforme MQB, podobne ako Seat Ateca, a bude prvou Škodou, ktorá prinesie digitálny prístrojový štít. Jej statická svetová premiéra je naplánovaná na 18. mája v Štokholme, teda už na budúci týždeň.