Fiat Argo: Nové Punto mieri do Južnej Ameriky. Ale bude

Súčasné Punto je vo výrobe už takmer 12 rokov. Teraz prichádza rad na generačnú výmenu. Jeho osud v Európe nie je ale zatiaľ jasný. Nové Argo totiž vyvinuli v Južnej Amerike a tam odštartuje aj svoju kariéru.

15.05.2017 19:00
debata
Nástupca Punta dostane nový názov Argo a... Foto: Fiat
Fiat Argo - 2017 Nástupca Punta dostane nový názov Argo a vystrieda aj model Palio. Zatiaľ však len na juhoamerickom trhu. Vznikne 5-dverový hatchback aj sedan.
Súčasná tretia generácia Fiata Punto je na trhu neuveriteľných dvanásť rokov. Za ten čas podstúpil malý taliansky hatchback nielen množstvo modernizácií, ale aj zmenu názvov. V roku 2005 sa predstavil ako Fiat Grande Punto. Po facelifte z roku 2009 ho Fiat premenoval na Punto Evo a o dva roky neskôr sa vrátil k pôvodnému názvu prvej a druhej generácie s jednoduchým označením Punto. Napriek moderným motorom MultiAir s elektronicky ovládanými sacími ventilmi, úsporným dieselom MultiJet a neuveriteľne nadčasovému dizajnu je však predsa len relikviou.

Punto síce ešte v roku 2014 absolvovalo jednu zásadnú modernizáciu, no tá bola určená výhradne pre Indiu. V tom istom roku prenikli na svet informácie, že staré Punto vystrieda do dvoch rokov 5-dverová päťstovka, čosi ako 500 Plus. Lenže píše sa rok 2017 a v showroomoch sa nič nezmenilo. Vlani totiž šéf Fiatu Sergio Marchionne oznámil, že vývoj nového Punta bol zrušený. Talianska automobilka si asi dobre uvedomuje silu konkurencie, ktorej by novinka nemusela stačiť, teda aspoň v Európe. Celkom však Fiat projekt s označením X6H neodložil. Oznámil totiž, že v Južnej Amerike predstaví nástupcu Punta s názvom Argo.

O tomto aute zatiaľ veľa neprezradil, teda skoro nič. Isté je len to, že za jeho dizajnom stojí juhoamerické štylistické stredisko Fiatu a že jeho inšpiráciou je nové väčšie Tipo. V pláne je 5-dverový hatchback aj malý sedan, ktoré zastúpia v ponuke pôvodné Punto aj Palio. V interiéri sa má objaviť dotyková obrazovka a pod kapotou vlani predstavený litrový 3-valec s výkonom 53 kW, 4-valec s objemom 1,3 a výkonom 74 kW a tiež atmosférický motor 1,8 E-TorQ z pikapu Toro. Pochybovať netreba ani o verzii spaľujúcej v Južnej Amerike populárny etanol. Tamojší zákazníci dostanú na výber 5-stupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku.

Či však neskôr Argo dorazí do Európy, je zatiaľ tajomstvom.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Fiat #Fiat Punto #Fiat Argo
Články podľa značiek