Európa bola už desaťročia baštou naftových motorov. Podiely dieselových áut dosahovali na celkových registráciách aj viac ako 60 percent. Zdá sa však, že kauza Dieselgate mnohé zmenila. Predaje áut tankujúcich naftu idú v posledných dvoch rokoch nadol. A to na najväčších európskych automobilových trhoch vrátane Veľkej Británie, Francúzska, Španielska a Nemecka. A práve v Nemecku je trend ústupu nafty najočividnejší. Potvrdzujú to najnovšie štatistiky Centra pre automobilový výskum (CAR) pri univerzite v Duisburgu-Essene.
Vplyv má na to najmä klesajúci záujem zo strany privátnych zákazníkov. Na tých pripadlo v apríli len 23,8 percenta dieselov, čo je najhorší výsledok od roku 2009. To sa premietlo aj do celkových aprílových registrácií naftových áut v Nemecku. Diesely tvorili 41,3-percentný podiel, čo predstavuje približne 20-percentný prepad v porovnaní s obdobím pred vypuknutím kauzy Dieselgate. Analytické centrum predpokladá, že ak bude trend pokračovať aj naďalej, mohol by podiel odbytu dieselov v segmente privátnych zákazníkov padnúť ešte v tomto roku pod 20 % a celkovo pod 40 %.
Čosi podobné sa v Nemecku deje aj na trhu ojazdených áut, kde je vraj záujem o naftové autá na historickom minime.