Už tento týždeň na prestížnej prehliadke elegancie Concorso d'Eleganza Villa d'Este na brehoch talianskeho jazera Como, odhalí BMW koncept pripravovaného vrcholového radu BMW 8. Automobilka to naznačila prvou skicou štúdie, ktorá odhaľuje v „šerosvite“ profil očakávanej novinky. Tá nedala pokoj nemeckému dizajnérovi Janovi Peisertovi z Düsseldorfu, ktorý sa rozhodol vniesť do veci viac svetla.
A tak na základe oficiálnej skice vytvoril vlastnú, ktorá odhaľuje možný dizajn hyperluxusného kupé, ktoré by sa chcelo už na budúci rok pustiť do súboja s najväčším rivalom – stuttgartským Mercedesom-Benz S Coupé. To, čo nebolo vidieť, dotvoril aj pomocou inšpirácie, ktorú mu poskytla staršia štúdia Gran Lusso Coupé z roku 2013, za ktorou stálo talianske dizajnové štúdio Pininfarina ale aj pomocou typických prvkov mníchovského rukopisu.
Či sa Jan Peisert trafil do reality, sa dozvieme už o pár dní. V každom prípade vytvoril šarmantné a zároveň luxusné GT so svalnatými blatníkmi s dĺžkou vyše päť metrov. Zároveň si trúfol aj na vrcholovú verziu M8 s ešte dramatickejšími prvkami, napríklad s veľkým odvetrávacím prelisom na predných blatníkoch a s agresívnymi nárazníkmi. Sériová novinka dorazí z Mníchova na platforme CLAR, ktorú už používa BMW radu 5 a 7.
O samotnom aute zatiaľ veľa nevieme. Isté je, že pre nižšiu hmotnosť bude využívať kompozitnú štruktúru Carbon Core. Základná verzia 825i má dostať preplňovaný 4-valec. Nasledovať budú 6-valce, 8-valce a, samozrejme, vrcholový 12-valec, všetky z radu nových pohonných jednotiek TwinPower Turbo. Pre model radu 6 to bude znamenať praktický koniec s výnimkou 4-dverového kupé 6 Gran Coupé, ktoré vo výrobe ostane.
Kupé a kabrioletu predchádzajúcich generácií vyrábaných od roku 2003 a 2010 sa totiž až tak nedarilo. Imidžový posun nového kupé nahor si však nechajú v Mníchove poriadne zaplatiť. Už základná verzia má stáť 150 000 eur. A to nehovoríme o kabriolete, ktorý sa predstaví rok po kupé, teda v roku 2019.