Mercedes-AMG: Radosť z rýchlej jazdy zaručená

31.05.2017 12:00
IMG 20170524 130345
Dynamická novinárska prezentácia sa odohrávala poväčšine na východnom Slovensku. Autor:

Ponuka športových modelov značky Mercedes-Benz nesúcich označenie divízie AMG je veľmi široká. V rámci novinárskej prezentácie sme dostali možnosť vyskúšať si päť z nich. Paletu testovaných automobilov dopĺňal off-road obrích rozmerov Mercedes-Benz G 500 4x4².

Pod športovými modelmi si často predstavíme autá, ktoré disponujú vysokými výkonmi, tvrdým nastavením podvozka a nedostatkom priestoru v interiéri. Nemusí to však platiť vždy. Dôkazom toho sú modely Mercedes-Benz nesúce označenie Mercedes-AMG. Práve športová divízia z Affalterbachu rozširuje ponuku nemeckej značky.

Mercedes-AMG GT R a Mercedes-Benz G 500 4x4².
Mercedes-AMG GT R a Mercedes-Benz G 500 4x4². Autor: Pravda, Matej Mikula

V rámci dynamickej novinárskej prezentácie, ktorá sa odohrávala poväčšine na východnom Slovensku, sme s redakciou mali možnosť vyskúšať si päť modelov AMG a k tomu aj gigantický off-road G 500 4×4². Spomínaných päť modelov výborne zachytáva rôznorodosť ponuky divízie AMG. Triedu A zastupoval model GLA 45, triedu C kabriolet C 43 a triedu E sedan E 63 S. Keďže modely AMG zahŕňajú aj SUV, súčasťou prezentácie bol aj model GLC 43 kupé. Čerešničkou na torte bol superšport Mercedes-AMG GT R.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC

Najmenším modelom na prezentácii bol crossover GLA 45. Hoci by sa mohlo zdať, že sa v dynamike jazdy vozidlám vyšších tried nevyrovná, opak je pravdou. Poháňa ho totiž najvýkonnejší štvorvalec v ponuke, ktorý produkuje 280 kW (381 k). V porovnaní so zástupcami vyšších tried je GLA 45 ľahší a to mu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Mercedes-AMG GLA 45
Mercedes-AMG GLA 45 Autor: Pravda, Matej Mikula

Motor prenáša výkon cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na obe nápravy. Vďaka tomu je vozidlo mimoriadne stabilné a hravo zvládalo prejazdy zákrutami vo vysokej rýchlosti. Model GLA sa plastovou ochranou podvozka a mierne zvýšenou svetlou výškou hlási k SUV, a preto mu neprekáža ani horšia kvalita vozovky alebo mierne nespevnený terén. Práve naladenie podvozka je veľkým plusom, keďže ani dvadsaťpalcové disky kolies nepripravujú posádku o pohodlie.

Technické údaje

Typ motora radový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1 991
Prevodovka 7-stupňová dvojspojková
Maximálny výkon (kW/k) 280/381
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 4,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,4
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1585
Cena testovaného vozidla 79 644 EUR

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé

Zo všetkých prezentovaných modelov bol len jeden z kategórie SUV. GLC 43 kupé poháňa trojlitrový šesťvalec s výkonom 270 kW (267 k), ktorý spolupracuje s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Hoci má oproti modelu GLA o dva valce viac, má o 10 kW nižší výkon a je o 270 kilogramov ťažší. To sa prejavuje aj na dynamike a akcelerácii. Z 0 na 100 km/h zrýchli GLC 43 kupé za 4,9 sekundy. Napriek pohonu oboch náprav 4MATIC je prejazd zákrutami o niečo menej sebavedomý, keďže dochádza k výraznejším náklonom karosérie. Dôvodom je vyššia svetlá výška a hmotnosť vozidla. Podvozok je však nastavený mimoriadne pohodlne a prejazd nerovnosťami pasažieri zaznamenajú len sluchom.

Mercedes-AMG GLC 43 kupé. V pozadí Mercedes-AMG...
Mercedes-AMG GLC 43 kupé. V pozadí Mercedes-AMG G 55. Autor: Pravda, Matej Mikula

Technické údaje

Typ motora vidlicový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3) 2 996
Prevodovka 9-stupňová automatická
Maximálny výkon (kW/k) 270/367
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 4,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,4
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1855
Cena testovaného vozidla 88 704 EUR

Mercedes-AMG C 43 4MATIC kabriolet

Kabriolet triedy C poháňa rovnaký agregát ako GLC 43 kupé. Vďaka lepšej aerodynamike sa na stovku rozbehne o desatinu sekundy skôr ako SUV triedy C. Tvar karosérie a nižšia svetlá výška pomáhajú aj jazdným vlastnostiam, a preto pôsobí kabriolet svižnejším dojmom. Pridanou hodnotou je plátenná sklápacia strecha, ktorá dodáva pocit voľnosti. Na druhej strane nevýhodou je, že v druhom rade sedadiel je miesto len pre dvoch. Druhou skutočnosťou, ktorá nemusí každému vyhovovať, je komplikované nastupovanie na zadné sedadlá.

Mercedes-AMG C 43 kabriolet
Mercedes-AMG C 43 kabriolet Autor: Pravda, Matej Mikula

Technické údaje

Typ motora vidlicový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3) 2 996
Prevodovka 9-stupňová automatická
Maximálny výkon (kW/k) 270/367
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 4,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,3
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 870
Cena testovaného vozidla 92 400 EUR

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Najvýkonnejším modelom prezentácie bol športový sedan vyššej strednej triedy s označením E 63 S. Hoci to na prvý pohľad nemusí byť jasné, pod kapotou tohto automobilu pracuje dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec s výkonom 450 kW (612 k). Vďaka tomu zrýchli toto takmer dve tony vážiace vozidlo z 0 na 100 km/h za dych berúcich 3,4 sekundy. Vo vnútri posádku obklopí vysoký štandard pohodlia. Napriek športovému predurčeniu možno tento model využívať aj rodinne, keďže batožinový priestor má objem 540 litrov. Ide o auto s viacerými tvárami, z ktorých každá je symbolom dokonalosti.

Mercedes-AMG E 63 S
Mercedes-AMG E 63 S Autor: Pravda, Matej Mikula

Technické údaje

Typ motora vidlicový osemvalec
Zdvihový objem (cm3) 3 982
Prevodovka 9-stupňová dvojspojková
Maximálny výkon (kW/k) 450/612
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 3,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,8
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 955
Cena testovaného vozidla 167 544 EUR

Mercedes-AMG GT R

Dizajnovým klenotom prezentácie bol jednoznačne superšport Mercedes-AMG GT R. Zaoblená karoséria vo farbe laku nazývanom „zelené peklo“ vzbudila záujem všade, kde sme sa počas cesty zastavili. Z pozície vodiča upúta predovšetkým obrovská kapota, ktorá pôsobí skutočne majestátne. V zadnej časti zaujme difúzor so štyrmi koncovkami výfukového potrubia a spojler z uhlíkových vláken.

Mercedes-AMG GT R
Mercedes-AMG GT R Autor: Pravda, Matej Mikula

Tak ako v modeli E 63 S aj model GT R poháňa dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec. V jeho prípade je však naladený na 430 kW (585 k) a výkon prenáša výlučne na zadnú nápravu. To si vyžaduje opatrnosť hlavne na mokrej vozovke. Z 0 na 100 km/h za hodinu zrýchli superšport s hviezdou v logu za 3,6 sekundy.

Technické údaje

Typ motora vidlicový osemvalec
Zdvihový objem (cm3) 3 982
Prevodovka 7-stupňová dvojspojková
Maximálny výkon (kW/k) 430/585
Maximálna rýchlosť (km/h) 318
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 3,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 11,4
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 630
Cena testovaného vozidla 210 942 EUR

Mercedes-Benz G 500 4×4²

Jediným modelom na prezentácii, ktorý nepochádza z dielne športovej divízie AMG, bol Mercedes-Benz G 500 4×4². Tento extrémny off-road poháňaný osemvalcom s výkonom 310 kW (422 k) poskytuje ozajstný pocit dominancie na ceste. Komplikované nastupovanie posádke vynahradí výhľad ako z nákladného automobilu. Riadenie na ceste je pomerne komplikované a na úzkych vozovkách musí byť vodič obzvlášť opatrný. V teréne je však G 500 4×4² vo svojom živle. Vďaka špeciálne vyvinutým portálovým nápravám a dvadsaťdvapalcovým diskom kolies má svetlú výšku 438 mm a dokáže sa prebrodiť až cez jeden meter vysokú hladinu. V mestskej premávke vodič tieto schopnosti síce nevyužije, no pozornosť okolia ho vďaka tomuto auto rozhodne neminie.

Mercedes-Benz G 500 4x4².
Mercedes-Benz G 500 4x4². Autor: Pravda, Matej Mikula

Technické údaje

Typ motora vidlicový osemvalec
Zdvihový objem (cm3) 3 982
Prevodovka 7-stupňová automatická
Maximálny výkon (kW/k) 310/422
Maximálna rýchlosť (km/h) 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 7,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 13,8
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2 973
Cena testovaného vozidla 250 104 EUR

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mercedes-Benz #Mercedes-AMG #GT R #GLC 43 kupé #GLA 45 #G 500 4x4² #E 63 S #C 43 kabriolet
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
21. 8. 2017zlacnenie1.086 €zlacnenie1.242 €
14. 8. 2017zlacnenie1.088 €zlacnenie1.249 €
7. 8. 2017zdraženie1.095 €zdraženie1.271 €
31. 7. 2017zdraženie1.085 €zdraženie1.260 €
24. 7. 2017zdraženie1.084 €zdraženie1.258 €
17. 7. 2017zlacnenie1.071 €zlacnenie1.241 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk