O hyperšporte z dielne AMG, ktorý by Mercedes-Benz katapultoval opäť na absolútnu špičku automobilovej hierarchie, sa šušká už aspoň dva roky. A teraz sa blíži premiéra. Tú ma ultimatívne kupé naplánovanú na septembrový autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. Pôjde však o takú „bombu“, že automobilka sa rozhodla dávkovať informácie postupne. Najnovšie uvoľnila tie o technológii pohonu. Máme sa na čo tešiť. AMG totiž definitívne potvrdilo, že hyperšport s pracovným názvom Project One bude disponovať motorom z monopostu F1.
Teda preplňovaným 6-valcom, ktorý vystrelil v roku 2015 Lewisa Hamiltona až na trón majstra sveta. To znamená objem 1,6 litra a maximálne otáčky 11 000 za minútu. Tie voľnobežné začínajú na 2 000. Už z toho vidieť, že technika bude pochádzať takpovediac z iného sveta. Jeden spaľovací agregát by ale nestačil. A tak dostane Project One ďalší elektromotor s výkonom 80 kW. Lenže pozor, jeho úlohou bude roztáčať obrie turbodúchadlo, respektíve elektrický kompresor. Pre spaľovací motor to má znamenať dokonalú elimináciu turbodiery. Otáčky turba nebudú totiž závislé od otáčok motora a množstva výfukových plynov.
V porovnaní s originálnym motorom z F1 zmenili technici len kľukový hriadeľ a piesty, to v záujme väčšej životnosti. I tak bude 529 kW z tak skromného objemu pre tento agregát poriadnou záťažou. Veď z jedného litra technici „vyžmýkali“ neuveriteľných 333 kilowattov. Asi štyrikrát viac, než je bežné. Ale ani to nie je všetko. Dva motory by totiž tomuto karbónovému projektilu nestačili na porážku súperov. A tak prichádza k slovu druhý elektromotor s výkonom 120 kW, integrovaný medzi spaľovacím motorom a 8-stupňovou sekvenčnou prevodovkou.
Dokáže nielen asistovať pri akcelerácii, ale zároveň rekuperovať brzdnú energiu. A tú istú funkciu majú ďalšie dva elektromotory, ktoré sa starajú o predné kolesá. Každý z nich pridáva 120 kW. Ak to spočítame, Project One bude využívať hybridnú techniku s piatimi motormi. To je ešte o jeden viac, než má technologicky podobná Honda NSX. Celé spolu to má dodávať maximálny výkon 1 000 koní, teda 735 kW. Pochopiteľne, chýbať nebude ani zásoba li-ion akumulátorov, ktorá dokáže urobiť z tohto dravca nevinný elektromobil. I keď len na malú vzdialenosť.
Úlohou akumulátorov je skôr ukladať rekuperovanú energiu a využiť ju pri akcelerácii a na pohon elektrického „turba“. Potom sa ale nemožno čudovať, že pohonná sústava váži 420 kg, z čoho rovných 100 pripadá na batérie. Túto nadváhu bude Project One kompenzovať celokarbónovou štruktúrou šasi a karosérie. Cieľom je dostať sa na výkonovú hmotnosť 1 : 1. AMG tiež prezradilo, že s asfaltom budú Project One spájať pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s profilom 335/30 R20 na zadných a 285/35 R19 na predných kolesách. Odpruženie zabezpečia nastaviteľné závesy pushrod.
Napriek septembrovej premiére sa budú musieť záujemcovia obrniť poriadnou trpezlivosťou. Výrobu totiž AMG odštartuje až koncom roka 2018. Za 275 dní vznikne presne 275 exemplárov. Za každý si bude spoločnosť účtovať 2,25 milióna eur. Ak máte záujem, poponáhľajte sa. Mercedes-Benz tvrdí, že na takmer všetky má záväzné objednávky. Sympatické pritom je, že títo šťastlivci sa budú môcť so svojím technologickým zázrakom preháňať nielen na okruhoch, ale aj na bežných cestách. Project One totiž počíta s cestnou homologizáciou.