Na rýchly predaj Opelu tlačí samotný General Motors a PSA o výhodnosti nepochybuje. Nemecký Allgemeine Zeitung však teraz prichádza so správou, ktorá naznačuje, že ruka v rukáve ešte nemusí znamenať úspešné dokončenie fúzie. Podľa nemeckého denníka je predaj momentálne pozastavený. Stojí za tým zamestnanecká rada Opelu, ktorá využila právo veta. Realizácia operácie je totiž podmienená naplnením rozsiahlej kolektívnej dohody. Kameňom úrazu sa stalo medzinárodné vývojové stredisko ITEZ (Internationales Technisches Entwicklungszentrum), patriace pod General Motors, ktoré zamestnáva približne 7 700 ľudí. Tí vyjadrili svoju nespokojnosť.
Toto stredisko je druhým najväčším vývojovým oddelením amerického koncernu a pracuje nielen pre Európu, ale aj na projektoch mimo nej. Podľa dohody má byť teraz vyňaté zo štruktúr GM a začlenené do PSA. S tým, pochopiteľne, súvisí strach jeho zamestnancov o prácu, keďže PSA má vlastné vývojové oddelenie, kde zamestnáva 13 000 ľudí. Je takmer isté, že na nemeckej strane dôjde k prepúšťaniu. Toľko vyvojových kapacít PSA potrebovať nebude. Preto ITEZ spolu s odbormi IG Metall požaduje uzavretie budúcich kontraktov, a to vrátane tých pre General Motors, aby si zachovalo svoje opodstatnenie.
Podľa odhadov malo až 30 % zákaziek pre ITEZ do roku 2020 pochádzať práve spoza Atlantiku. Podľa hovorcu zamestnaneckej rady Opelu síce ide o prvý väčší konflikt od marca, keď bola ohlásená dohoda o spojení podnikov, no o to väčšie riziko predstavuje. Opel je však presvedčený, že v priebehu druhého polroka 2018 sa podarí uzavrieť dohodu a predaj prebehne podľa pôvodného plánu. Zamestnancom ITEZ vlastne ani nič iné neostáva. Je totiž pravdepodobné, že aj keby vývojové stredisko ostalo pod správou Opelu, aj ten by pristúpil k prepúšťaniu.