Od roku 2006 TVR prakticky neexistuje. Slávna britská manufaktúra zastavila výrobu a už to vyzeralo, že sa navždy prepadne do automobilovej histórie. Lenže v roku 2013 kúpil jej zvyšky Les Edgar a oznámil veľký comeback. Ako inak, v podobe nového kupé, ktoré nadviaže na ikonické 8-valcové modely Tuscan, Griffith či Cerbera. Od roku 2015 vieme, že na jeho vývoji spolupracuje so spoločnosťou Gordon Murray Design a Cosworthom. Teda slávnym konštruktérom monopostov F1, ale aj McLarenu F1 a rovnako slávnym producentom športových agregátov.
A teraz už ide naozaj do tuhého. Svetovú premiéru absolvuje nové TVR v septembri na akcii Goodwood Revival. Síce nie priamo na okruhu, pretože na trať môžu len historické kúsky vyrobené do roku 1966. To ale nevadí. Výsledok má stáť za to. Nové kupé bude vyrobené technológiou iStream, ktorá skombinuje rúrkový rám s kompozitnými panelmi. Ľahké a cenovo dostupné riešenie. A ostane verné tradícii. Teda vpredu uloženému atmosférickému 8-valcu, manuálnej prevodovke a zadnému náhonu. Jeho srdcom bude 5,5-litrový motor z Fordu Mustang, ktorý si vzali do parády technici Cosworthu.
Dávať má 358 kW, čo je vzrušujúce číslo ak si predstavíme, že na váhe má mať táto britská klasika len asi 1 200kg. Stovku by tak mala mať na tachometri za štyri sekundy a hravo prekročiť rýchlosť 300 km/h. Testy prebiehali ešte na platforme odľahčenej Cerbery a TVR si je isté, že splnili to, čo vzkriesená značka očakávala. „Tento projekt prinútil našich inžinierov a technikov začať od nuly. Sme hrdí na to, čo sme dosiahli. Viem, že máme v rukách hit a tešíme sa na reakcie verejnosti,“ povedal šéf Les Edgar.
A novinka už stihla očariť aj klientelu. Zákazníci, ktorí stihli zložiť zálohu, ju totiž videli na internej akcii priamo v Guildforde. Nie je ich málo Z prvej 500-kusovej série Launch Edition je predaných rovných 400 exemplárov. Cenou pritom nové TVR, ktoré ešte nemá meno, nepodlieza. Stáť bude minimálne 90 000 libier, teda si 103 000 eur. Výroba bude prebiehať v úplne novej továrni v Blaenau Gwen v blízkosti chystaného okruhu Circuit of Wales. Produkcia odštartuje do roka pričom prvé kusy sa dostanú k zákazníkom ešte do konca roka 2018.