Podľa realistickejšej americkej normy EPA zvládne Bolt 320 km jazdy na jedno nabitie. To znamená, že dokáže pokojne vyraziť z mesta. Ak však jeho zásobu energie porovnáme s energiou obsiahnutou v nafte, zmestí sa do jeho „elektrickej nádrže“ len 17,5 litra paliva. A táto zásoba je poriadne drahá. Nemyslíme teraz ale na cenu elektrickej energie. Problémom je cena akumulátorov. Aj preto sa ňou samotní výrobcovia príliš nechvália. Nissan však spravil výnimku.
Napokon, mal by to byť verejne dostupný údaj. Veď životnosť akumulátorov je obmedzená a môže nastať situácia, že vlastník elektromobilu potrebuje nové. A tu je kameň úrazu. Dokladuje to aj Bolt, pri ktorom sa nedá cena batérií zamaskovať tak dobre ako pri hriešne drahých modeloch Tesla. Cena Boltu na americkom trhu je od 37 495 dolárov, teda približne od 33 500 eur. A cena akumulátorov? General Motors si ich cení na 15 734 dolárov, čo je asi 14 000 eur. Na cene Boltu tak predstavujú 41,7-percentný podiel.
Na tom nedokáže zmeniť nič ani dotačná politika v niektorých krajinách, ktoré podporujú elektromobilitu určitou sumou peňazí. V Kalifornii napríklad čiastkou 7 000 dolárov. To znamená, že i keď nemá Bolt zložitý spaľovací motor a nepotrebuje ani drahú viacstupňovú prevodovku, nedokáže cenou stále konkurovať klasickým autám. Je to model podobný Volkswagenu Golf alebo možno viac Golfu Sportsvan, stále však s dvojnásobnou štartovacou cenou. Veď za jednu kilowatthodinu kapacity akumulátorov vo Volte zaplatíte 233 eur.
Istým bonusom je dynamika. Bolt akceleruje na stovku pod sedem sekúnd, čo by ste zvládli jedine s Golfom GTi. Na druhej strane, je jeho maximálka obmedzená na 150 km/h, čo je pre elektromobily typické. A potom je tu množstvo nevýhod, ako dlhé dobíjanie, stále nie dostatočný dojazd a vážna otázka zostatkovej hodnoty elektromobilu s nefunkčnými akumulátormi. Výrobcovia sú však optimistickí. Ceny batérií totiž klesajú. Kým ešte v roku 2010 stála 1 kWh kapacity 1 000 dolárov, dnes je to tesne pod tristo a v roku 2020 by mala klesnúť pod 200 dolárov.
Cenu okolo 100 dolárov za jednu kWh odhadujú experti okolo roku 2030. To by mohlo elektromobilom naozaj pomôcť. Teda ak sa vyrovnajú aj s ďalšími nevýhodami. Napríklad aj hmotnosťou. Doterajšie skúsenosti totiž dokazujú, že elektrickej mobilite sa darí len tam, kde môžu predajcovia elektromobilov počítať s masívnou štátnou intervenciou, napríklad vo Švédsku, v Nórsku alebo Kalifornii. Niektoré krajiny, ako Dánsko, už ale podporu obmedzujú. A predaje elektrických áut tam padajú spolu s ňou.