Nová Kia Picanto prekonáva svojho predchodcu po všetkých stránkach. Inšpirovaná bola väčším Riom. Dizajn vznikal v spolupráci štylistických centier v kórejskom Namyangu a nemeckom Frankfurte nad Mohanom. Picanto dostalo dospelejší vzhľad. Nechýba tigria maska, reflektory s efektnou grafikou denných LED diód, agresívny otvor v prednom nárazníku či výrazné bočné prelisy. Hneď od začiatku pribudne nová športová verzia GT-Line, vyšperkovaná červenými akcentmi v nárazníkoch a prahoch.
Rozmery sa ale príliš nemenili. Picanto si zachovalo pôvodnú dĺžku 3 590 mm, zato rázvor vzrástol z 2 385 na 2 400 mm. To znamená kratšie previsy a viac miesta v kabíne. V kufri pribudlo až 55 litrov. Zmestí sa doň celkom 255 litrov batožín a po sklopení operadiel rekordných 1 010. Novinkou palubnej dosky je 7-palcový plávajúci displej multimediálneho rozhrania, podobný novému Hyundaiu i30. Počítať môžeme s kompatibilitou so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii bude indukčné nabíjanie.
Picanto prichádza na slovenský trh s dvoma atmosférickými motormi – trojvalcom 1,0 CVVT (74 kW) a 4-valec 1,2 CVVT (62 kW). Pre väčší z nich je pripravený 4-stupňový automat. Inak je základom 5-stupňová manuálna prevodovka. Nový preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI (74 kW) v slovenskej ponuke bohužiaľ nefiguruje. Na výber budú štyri úrovne vybavenia – Amber, Silver, Gold a spomínaná GT-Line. Za základné Picanto 1,0 CVVT Amber, ktoré jazdí na 14-palcových „plecháčoch“, zaplatíte 8 840 €.
V sérii môžete počítať so 7 airbagmi, ESC, dennými svetlami či kontrolou tlaku v pneumatikách. Z komfortných prvkov má Amber elektricky ovládané predné okná, výškovú reguláciu volantu a sedadla vodiča, rádio s USB či delené zadné operadlá. Silver pridáva manuálnu klimatizáciu a diaľkové centrálne uzamykanie. Úroveň Gold už jazdí na hliníkových diskoch a má predné hmlové svetlá, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá s ukazovateľmi smeru. V interiéri nájdeme lakťovú opierku, kožený a vyhrievaný volant, vyhrievané sedadlá, výkonnejšie rádio s bluetooth alebo tempomat.
Najvyššia úroveň GT-Line má okrem exteriérových doplnkov vrátane 16-palcových diskov automatickú klimatizáciu, navigačný systém so 7-palcovou obrazovkou, cúvaciu kameru, bezkľúčové štartovanie, bohatší prístrojový panel Supervisiona a hliníkové pedále. Za túto najdrahšiu verziu zaplatíte 13 680 eur. Kia ponúka aj na Picanto záruku na sedem rokov alebo na 150 000 najazdených kilometrov.
Cenník Kie Piacanto
Motor | Výkon (kW) | Prevodovka | Amber | Silver | Gold | GT-Line |
---|---|---|---|---|---|---|
1,0 MPI | 49 kW | 5M | 8 840 € | 9 690 € | – | – |
1,2 MPI | 62 kW | 5M | – | – | 11 460 € | 13 680 € |
1,2 MPI | 62 kW | 4A | – | – | 12 060 € | – |
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 3 590 |
---|---|
Rázvor náprav (mm) | 2 400 |
Objem kufra (l) | 255 –1 010 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 855 – 983 |
Technické údaje
Motor | 1,0 T-GDI | 1,0 CVVT | 1,2 CVVT | |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 1 248 | |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | |
Max. výkon (kW/ot.) | 74/- | 49/- | 62/- | |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 172/- | 96/- | 122/- | |
Prevodovka0 – 100 km (s) | 5M | 5M | 5M/4A | |
0 – 100 km/h (s) | 10,1 | 14,3 | 12,0/- | |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 161 | 173/- |