Ford Focus: Nová generácia nachytaná pri testoch

Ford teraz žije najmä novou Fiestou, budúci rok by však už mal patriť štvrtej generácii Focusu. Testy sú v plnom prúde. Počítať máme s luxusným Focusom Vignale aj outdoorovou verziou Focus Active.

22.06.2017 16:00
debata
Ford už testuje predprodukčné prototypy. Dizajn... Foto: Auto Express
Ford Focus IV - testovací prototyp Ford už testuje predprodukčné prototypy. Dizajn skrývajú pod kamuflážou. Očakávať však máme skôr evolúciu.

Tretia generácia Focusu je na trhu s jediným väčším faceliftom od roku 2011. Jej kariéra teda pomaly speje ku koncu. S novým Focusom by sme sa mali stretnúť ešte do konca tohto roku. Vo Frankfurte nad Mohanom ho ale neuvidíme. Ford zvolí podobnú taktiku ako Volkswagen so svojím modernizovaným Golfom. Miesto toho, aby sa stratil v záplave septembrových premiér, ukáže ho o čosi neskôr na privátnej akcii. Napokon, urobil to tak aj s novou Fiestou.

Ford Focus IV - testovací prototyp
Ford Focus IV - testovací prototyp
+5Ford Focus IV - testovací prototyp

A čo môžeme od novinky čakať? Tak v prvom rade nepôjde o úplnú novinku. Štvrtá generácia vraj opäť použije platformu Global C, i keď modifikovanú. V jej konštrukcii, ako aj v konštrukcii karosérie, má pribudnúť podiel vysokopevnostnej ocele. To znamená nižšiu hmotnosť a vyššiu pevnosť, čo sú dôležité parametre pre jazdné vlastnosti. A práve tu má prísť k najväčšiemu pokroku. Focus VI chce totiž zopakovať úspech prvej a druhej generácie. Tá ostatná totiž príliš nepresvedčila.

Rozmery sa pravdepodobne veľmi meniť nebudú. V... Foto: Auto Express
Ford Focus IV - testovací prototyp Rozmery sa pravdepodobne veľmi meniť nebudú. V každom prípade má dôjsť k zväčšeniu rázvoru náprav.

Obe boli v časoch najväčšej slávy oceňované pre skvelé správanie v zákrutách. Pomôcť má napríklad aj mierne predĺženie rázvoru. Modifikácií sa dočká geometria prednej nápravy, zadné nezávislé zavesenie s tuhším zapuzdrením a tiež elektrický posilňovač riadenia, ktorý poskytne autentickejšiu spätnú väzbu. Pod kapotou môžme očakávať okrem novej generácie preplňovaného 3-valca 1,0 EcoBoost s vypínaním jedného valca aj 4-valce 1,5 EcoBoost a 1,5 TDCi. Prísť má aj plug-in hybridná verzia namiesto nie príliš úspešného Focusu Electric.

Nový Focus si má opäť zakladať na jazdných... Foto: Auto Express
Ford Focus IV - testovací prototyp Nový Focus si má opäť zakladať na jazdných vlastnostiach. Podporí ich nižšou hmotnosťou, vyššou tuhosťou karosérie a tiež prepracovaným zavesením kolies a riadením.

Podobne ako pri novej Fieste počíta Ford s väčším počtom verzií. Objaví sa luxusný Focus Vignale aj outdoorová modifikácia Active so zvýšeným podvozkom a s plastovou ochranou spodných častí karosérie. Tá by mohla ťažiť aj z pohonu oboch náprav od firmy GKN, ktorý sa už objavil na Focuse RS. Je ale možné, že Ford zvolí lacnejšie technické riešenie s centrálnou elektronicky ovládanou spojkou.

Z interiéru veľa zatiaľ nevidíme. kamufláž... Foto: Auto Express
Ford Focus VI - testovací prototyp Z interiéru veľa zatiaľ nevidíme. kamufláž chráni čo sa dá. Každopádne máme počítať s väčším priestorom a najnovším infotainmentom.
Interiér by mal vďaka väčšej vzdialenosti náprav poskytnúť viac priestoru. Pochybovať netreba ani o bohatej konektivite infotainmentu a nasadení všetkých mysliteľných asistenčných systémov. Viac sa však dozvieme koncom roka. Ale asi tiež nie všetko, pretože na trh sa nový Focus chystá až v druhej polovici roka 2018. Dovtedy si Ford iste nechá mnoho informácií, najmä finálne technické údaje, sám pre seba.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #Ford Focus
Články podľa značiek