Tretia generácia Focusu je na trhu s jediným väčším faceliftom od roku 2011. Jej kariéra teda pomaly speje ku koncu. S novým Focusom by sme sa mali stretnúť ešte do konca tohto roku. Vo Frankfurte nad Mohanom ho ale neuvidíme. Ford zvolí podobnú taktiku ako Volkswagen so svojím modernizovaným Golfom. Miesto toho, aby sa stratil v záplave septembrových premiér, ukáže ho o čosi neskôr na privátnej akcii. Napokon, urobil to tak aj s novou Fiestou.
A čo môžeme od novinky čakať? Tak v prvom rade nepôjde o úplnú novinku. Štvrtá generácia vraj opäť použije platformu Global C, i keď modifikovanú. V jej konštrukcii, ako aj v konštrukcii karosérie, má pribudnúť podiel vysokopevnostnej ocele. To znamená nižšiu hmotnosť a vyššiu pevnosť, čo sú dôležité parametre pre jazdné vlastnosti. A práve tu má prísť k najväčšiemu pokroku. Focus VI chce totiž zopakovať úspech prvej a druhej generácie. Tá ostatná totiž príliš nepresvedčila.
Obe boli v časoch najväčšej slávy oceňované pre skvelé správanie v zákrutách. Pomôcť má napríklad aj mierne predĺženie rázvoru. Modifikácií sa dočká geometria prednej nápravy, zadné nezávislé zavesenie s tuhším zapuzdrením a tiež elektrický posilňovač riadenia, ktorý poskytne autentickejšiu spätnú väzbu. Pod kapotou môžme očakávať okrem novej generácie preplňovaného 3-valca 1,0 EcoBoost s vypínaním jedného valca aj 4-valce 1,5 EcoBoost a 1,5 TDCi. Prísť má aj plug-in hybridná verzia namiesto nie príliš úspešného Focusu Electric.
Podobne ako pri novej Fieste počíta Ford s väčším počtom verzií. Objaví sa luxusný Focus Vignale aj outdoorová modifikácia Active so zvýšeným podvozkom a s plastovou ochranou spodných častí karosérie. Tá by mohla ťažiť aj z pohonu oboch náprav od firmy GKN, ktorý sa už objavil na Focuse RS. Je ale možné, že Ford zvolí lacnejšie technické riešenie s centrálnou elektronicky ovládanou spojkou.