Lenže šéf aliancie Carlos Ghosn tvrdí, že tohtoročný rast predbehol očakávania. Navyše pribral do košiara Mitsubishi, ktoré navýšilo registrácie koncernu Renault-Nissan o nemalých 934 000 áut. „Od januára sme medzi troma najväčšími výrobcami a očakávame, že do polovice roka sa staneme lídrom. Aj keď to nebol náš cieľ,“ povedal Ghosn na stretnutí akcionárov. A čísla mu dávajú za pravdu.
Za prvé štyri mesiace 2017 predal koncern Volkswagen 3,32 milióna áut, Toyota 3,06 milióna a Renault Nissan 3,02 milióna. To znamená, že už teraz dýcha najväčším rivalom na krk a General Motors nechal za sebou. Ten napokon už nemôže počítať Opelom, ktorého sa zbavil. Navyše francúzsko-japonská aliancia zaznamenáva kontinuálny rast svojich značiek. A to nielen Renaultu (+ 10 %) a Nissanu (+ 7 %). Darilo sa aj Infiniti (+ 24 %), Dacii (+ 7 %), Lade (+ 12 %) a Mitsubishi (+ 5 %). Takže zmazať rozdiel by nemalo byť ťažké.
Aliancii fúka do plachiet aj rastúci záujem o SUV a crossovery, kde má mimoriadne silné postavenie. V tomto segmente ovláda 12 % celosvetového trhu. Analytik spoločnosti JATO Dynamics Felipe Munoz síce očakávania Renaultu s Nissanom trochu krotí, no jedným dychom dodáva, že aj keby sa nepodarilo aliancii dosiahnuť na vrchol tento rok, na ten budúci sa jej to môže podariť.