O projekte Manhattan sa šušká už približne tri roky. Jeho tvorcom je Jason Godsil, Američan, ktorý si zaumienil, že postaví to najluxusnejšie kupé planéty. Kupé, ktoré dá lekciu aj Rolls-Royce Phantom Coupé. Recept vidí v obrovskom atmosférickom motore a inšpirácii z tridsiatych až šesťdesiatych rokov, keď ešte v USA nik nechyroval o ropnej kríze.
Automobilky ako Cadillac, Packard či Duesenberg produkovali cestné koráby s obrovskými 12-valcami a ešte väčšími rozmermi. Lenže tieto časy sú už dávno preč a hyperluxusných áut, najmä kupé, je ako šafranu. Rozhodnúť sa môžete akurát tak pre Rolls-Royce Wraith alebo väčší Phantom Coupé. Maybach či Bentley veľké kupé nevyrába a Mercedes-Benz S Coupé je predsa len „nižšia trieda“. Jason chce ísť ďalej a myslí to vážne. Potvrdil to už vlani, keď ukázal nové srdce plánovaného kupé Manhattan.
Kto ho videl, zostal v šoku. S 12-valcom sa totiž malá americká manufaktúra neuspokojila. Rozhodla sa rovno pre šestnásť. Vyvíja ho Stephen Chue, ktorý nie je vo svete motorov žiadnym nováčikom, ale známym menom z General Motorsu. Pracoval na okruhových agregátoch pre Corvette C5R a C6R či na sériových 8-valcoch pre Corvette, Opel a Cadillac. Vývoj je pravdepodobne vo finálnom štádiu, keďže spoločnosť Godsil Motorcars konečne prezradila niektoré parametre ohromného 16-valca.
Vieme napríklad zdvihový objem. Manhattan počíta s trinástimi litrami, takže aj bez pomoci turbodúchadiel dokáže produkovať tisíc konských síl, teda približne toľko, čo Bugatti Veyron s osemlitrovým motorom vybaveným štyrmi turbami. Aby ale v časoch emisného honu na čarodejnice Godsil príliš neprovokoval, hovorí spoločnosť o možnosti spaľovania ekologického CNG s tým, že firma dokáže u majiteľa inštalovať plničku. Samozrejme v prípade, ak je jeho domácnosť napojená na rozvod zemného plynu.
Okrem toho pustila manufaktúra do sveta aj prvé snímky dizajnu pripravovanej hyperluxusnej novinky. Tá má vraj vyzerať ako novodobý Duesenberg. Historickú paralelu tu síce celkom necítiť, no autu s dĺžkou vysoko nad päť metrov a žraločími žiabrami v blatníkoch nemožno uprieť monumentálnosť. A kedy uvidíme Godsil Manhattan naživo? Pokiaľ pôjde všetko podľa plánu, prvý prototyp postavený spoločnosťou Panoz, by mal byť na svete ešte tento rok.
Je to dôležité, pretože Godsil Motorcars počíta so zálohami potenciálnych klientov, ale aj finančnými injekciami investorov, z ktorých bude financovať výrobu ďalších exemplárov. Tie by sa mohli dostať na cestu ešte do konca tohto desaťročia. Niet pochýb, že hyperluxusné kupé si svojich klientov nájde. Najmä preto, že nebude mať konkurenciu. So 16-valcom experimentoval naposledy Cadillac, ale jeho úchvatný koncept Sixteen z roku 2003 sa na výrobné linky nikdy nedostal.