Opel Insignia Grand Sport: Nová generácia prichádza s motorom 1,5 Turbo

03.07.2017 07:00
IMG 20170531 135003
Opel Insignia Grand Sport je oproti predchodcovi o 175 kilogramov ľahší. Autor:

Udalosťou roka je pre značku Opel uvedenie novej generácie modelu Insignia. S redakciou sme sa zúčastnili dynamickej prezentácie v rakúskom Hainburgu. Okrem nového zážihového štvorvalca prináša vlajková loď značky niekoľko ďalších inovácií.

Nový Opel Insignia Grand Sport sa oproti predchodcovi zdokonalil v niekoľkých smeroch. Jeho základom je odľahčená platforma E2 s podielom vysokopevnostnej ocele. Napriek väčším rozmerom je liftback novej generácie oproti predchodcovi o 175 kilogramov ľahší. Najpodstatnejšou zmenou rozmeru je rázvor, ktorý narástol o osem milimetrov na 2 829 mm. Cestujúci vzadu majú vďaka tomu o 25 mm viac miesta pred kolenami.

Nová Insignia Grand Sport sa podstatne znížila, a to na 1 455 mm. Vďaka tomu silueta karosérie pripomína kupé alebo dokonca fastback. Práve dynamický vzhľad je ďalšou prednosťou novej generácie. Predná časť vychádza z konceptu Monza. Úzke predné svetlomety Insigniu Grand Sport rozširujú a dodávajú jej športový charakter. Podobný efekt majú aj svetlá vzadu.

Silueta karosérie pripomína kupé alebo dokonca...
Silueta karosérie pripomína kupé alebo dokonca fastback. Autor: Pravda, Matej Mikula

Predné svetlomety sú ďalšou inovatívnou zložkou, ktorú Opel v novej generácii Insignie Grand Sport zavádza. Led matrixové svetlá Intellilux už dostala nová Astra. Oproti nej má však Insignia Grand Sport dvojnásobok diód, čo znamená dokonalejšie osvetlenie v zákrutách a lepšie vyplnenie neosvetlených plôch.

Najpodstatnejšou zmenou pod kapotou je príchod zážihového štvorvalca 1,5 Turbo, ktorý nahradil agregát 1,4 Turbo. K dispozícii je v dvoch výkonnostných verziách. Slabšia má výkon 103 kW (140 k) a silnejšia 121 kW (165 k). Obe dosahujú rovnaký maximálny krútiaci moment 250 Nm. Silnejší variant možno spárovať so šesťstupňovou manuálnou aj automatickou prevodovkou. Slabšia verzia je v ponuke len so šesťstupňovým manuálom.

Druhou benzínovou možnosťou a zároveň vrcholom ponuky je dvojlitrový štvorvalec 2,0 Turbo. Motor s výkonom 191 kW (260 k) a krútiacim momentom 400 Nm je dostupný len s pohonom oboch náprav a novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. Najsilnejší zážihový motor je k dispozícii iba s najvyššími stupňami výbavy Dynamic a Innovation.

Ponuku naftových motorov tvoria 1,6-litrový štvorvalec 1,6 CDTI a dvojlitrový agregát 2,0 CDTI s rovnakým počtom valcov. Menšia z pohonných jednotiek je v ponuke v dvoch výkonnostných verziách. Slabšia má výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 300 Nm a silnejšia 100 kW (136 k) a 320 Nm. Slabšiu verziu možno skombinovať výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a silnejšia je k dispozícii aj so šesťstupňovým automatom.

Vrcholom ponuky vznetových motorov je dvojliter 2,0 CDTI s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Na výber je pohon oboch náprav, ktorý však možno spárovať len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V prípade pohonu prednej nápravy možno vyberať medzi šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Najpodstatnejšou zmenou pod kapotou je príchod...
Najpodstatnejšou zmenou pod kapotou je príchod zážihového štvorvalca 1,5 Turbo, ktorý nahradil agregát 1,4 Turbo. Autor: Pravda, Matej Mikula

V rámci novinárskej prezentácie sme mali možnosť vyskúšať si najvýkonnejšiu možnosť, ktorou je zážihový štvorvalec 2,0 Turbo. Vozidlo bolo vybavené dvadsaťpalcovými zliatinovými diskami kolies obutými do nízkoprofilových pneumatík. Vďaka adaptívnym tlmičom FlexRide bola jazda v komfortnom režime Tour pohodlná aj napriek kolesám s veľkým priemerom. Naopak, v režime Sport pruženie výrazne stuhlo.

Veľkým plusom je nová osemstupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom. Prevodové stupne radí plynule a pri pokojnej jazde posádka jej činnosť nezaregistruje. V športovom režime sa reakcie na zošliapnutie plynového pedála zrýchlia, no občas prevodovka nechávala motor pridlho vo vysokých otáčkach.

Opel Insignia Grand Sport je v súčasnosti v ponuke za uvádzacie ceny. Vozidlo poháňané motorom 1,5 Turbo v základnej výbave Selection stojí 20 490 eur. Najlacnejšou naftovou možnosťou je slabší variant motora 1,6 CDTI v najnižšom stupni výbavy za 22 990 eur. Najvýkonnejšia verzia s motorom 2,0 Turbo vo výbave Dynamic stojí 30 990 eur. Dvojlitrový vznetový agregát 2,0 CDTI s automatickou prevodovkou je v ponuke už od výbavy Edition, a to za 27 090 eur. K dispozícii je aj bohatá ponuka príplatkových prvkov výbavy.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 897
Šírka (mm) 1 863
Výška (mm) 1 455
Rázvor (mm) 2 829
Svetlá výška (mm) 92
Objem batožinového priestoru (l) 490/1 450
Objem palivovej nádrže (l) 62
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 365 –1 608
Celková hmotnosť (kg) 2 015 – 2 280

Technické údaje – benzínové motory

Motor 1,5 Turbo 1,5 Turbo 2,0 Turbo
Zdvihový objem motora (cm3) 1 490 1 490 1 998
Počet valcov 4 4 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 103/140 pri 5 600 121/165 pri 5 600 191/260 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 250 pri 2 000 – 4 100 250 pri 2 000 – 4 500 400 pri 3 000 – 4 000
Prevodovka 6M 6M/6A 8A
Poháňaná náprava predná predná 4×4
Max rýchlosť (km/h) 210 222/218 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,9 8,9/9,4 7,3
Kombinovaná spotreba (l/100km) 5,9 6,0/6,1 8,6

Technické údaje – naftové motory

Motor 1,6 CDTI 1,6 CDTI 2,0 CDTI 2,0 CDTI
Zdvihový objem motora (cm3) 1 598 1 598 1 956 1 956
Počet valcov 4 4 4 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 81/110 pri 3 500 100/136 pri 3 500 – 4 000 125/170 pri 3 750 125/170 pri 3 750
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 300 pri 1 750 – 2 000 320 pri 2 000 – 2 250 400 pri 1 750 – 2 500 400 pri 1 750 – 2 500
Prevodovka 6M 6A 6M/8A 6M
Poháňaná náprava predná predná predná 4×4
Max rýchlosť (km/h) 205 203 226/223 223
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,6 10,9 8,7/8,9 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100km) 4 5,1 5,2/5,5 6,2

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Opel Insignia Grand Sport #Opel Insignia #Opel #1.5 Turbo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
21. 8. 2017zlacnenie1.086 €zlacnenie1.242 €
14. 8. 2017zlacnenie1.088 €zlacnenie1.249 €
7. 8. 2017zdraženie1.095 €zdraženie1.271 €
31. 7. 2017zdraženie1.085 €zdraženie1.260 €
24. 7. 2017zdraženie1.084 €zdraženie1.258 €
17. 7. 2017zlacnenie1.071 €zlacnenie1.241 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk