Do štatistík pritom započítali okrem novodobej Octavie vyrábanej od roku 1996 aj povojnový model s rovnakým označením. Ten sa vyrábal v rokoch 1959 až 1971. Jeho meno bolo odvodené z latinského slova octo, ktoré znamená „osem“. Išlo totiž o v poradí ôsmy povojnový model značky Škoda. V zásade však možno hovoriť o modernizácii modelu s označením Škoda 440/445, ktorá sa vryla do pamäti národa ako Spartak.
Z pôvodnej Octavie sa vyrobilo 365 400 kusov. Tri novodobé generácie sa teda postarali o hlavný diel cesty k jubilejnému míľniku. Prvá generácia sa vyrábala od roku 1996 v Mladej Boleslavi. Postupne sa jej výroba rozšírila aj do Indie, Číny a Ruska. Od roku 2013 sa Octavia montuje aj na Ukrajine a v Kazachstane.
Z prvej generácie sa vyrobilo 1 442 100 vozidiel, pričom posledný kus zišiel z výrobných liniek až v roku 2010. Najpočetnejšou je práve druhá generácia vyrábaná v rokoch 2004 až 2013. Počas tohto obdobia sa vyrobilo zo spomínanej generácie 2 604 100 kusov. Tretia generácia, ktorá pred pol rokom podstúpila facelift, je na trhu od roku 2012 a doposiaľ sa z nej vyrobilo 1 558 400 vozidiel.
Za výborné predajné výsledky vďačí Octavia svojej univerzálnosti. V karosárskom prevedení liftback alebo kombi poskytuje veľa priestoru pre posádku aj batožinu a bez problémov plní úlohu rodinného auta. Na druhej strane je k dispozícii aj v terénne ladenej verzii Scout a v športovom prevedení RS. Okrem toho majú záujemcovia na výber medzi pohonom prednej nápravy alebo oboch náprav.
V súčasnosti je Octavia najpredávanejším modelom značky Škoda a na viacerých trhoch sa zaraďuje medzi najpredávanejšie automobily vôbec.