
Na autosalóne v Ženeve sa Renault pochválil atraktívnym konceptom brutálneho elektrického hothatchu Zoe e-sport. Zo sériového mestského elektromobilu mu zostali len batérie s kapacitou 40 kWh a tvary karosérie. V skutočnosti však išlo skôr o prestavaný monopost formuly E v spolupráci s tímom e-dams, ktorý kraľuje už tri roky mestským okruhom. Na stovku tak potom táto malá karbónová strela s dvojicou elektromotorov a výkonom až 338 kW dokázala vystreliť na stovku za 3,2 sekundy. Teraz sa však ukazuje, že nešlo len o výstrel do tmy.

V Renaulte naozaj nevylučujú, že by sa v portfóliu automobilky mohlo objaviť Zoe R.S., teda ostrý derivát mestského elektromobilu. Technológia batérií totiž pokročila, takže to, čo sa zdalo ešte v nedávnej minulosti nemožné, dostáva dnes reálne kontúry. „Výkon batérií sa v posledných rokoch zlepšil natoľko, že športové elektromobily začínajú dávať zmysel. Štúdia výroby Zoe R.S. sa tak už začala,“ povedal na konto ostrého Zoe sám Patrice Ratti, šéf divízie Renault Sport. Zároveň však priznáva, že ide o veľký projekt, ktorý si vyžiada svoj čas.
Hlavnou úlohou bude podľa Rattiho vyriešiť problémy s vysokou hmotnosťou akumulátorov tak, aby bol elektrický hothatch dostatočne agilný a tiež problém krátkeho dojazdu. Koncept Zoe e-sport totiž zvládol pri plnom zaťažení len 15 minút jazdy a to by bolo pre športový elektromobil tragicky málo. Pred inžiniermi Renaultu je tak veľa práce. Pomôcť by mohla technológia malého prídavného spaľovacieho motora vo funkcii generátora. S ním sa však pri vývoji Zoe nerátalo. Navyše by tým Zoe stratilo svoju čisto elektrickú povahu.
V každom prípade Renault nevylučuje, že by podobne koncipovaný sériový model mohol uzrieť svetlo sveta ešte do konca tejto dekády.