Dacia Grand Duster: 7-miestna verzia dostala červenú! Zabudnite

Zdalo sa, že lacné rumunské SUV Duster dorazí aj v predĺženej verzii s troma radmi sedadiel. Bohužiaľ, nestane sa tak. Dôvodom sú náklady. Stará platforma to neumožní a nová by bola drahá.

04.08.2017 16:00
debata
Nový Duster bude mať opäť jedinú karosársku... Foto: Auto Express
Dacia Grand Duster - ilustrácia 2017 Nový Duster bude mať opäť jedinú karosársku verziu s dvoma radmi sedadiel. Predĺžený Grand Duster by bol drahý. Takto so ho predstavoval britský Auto Express.

Premiéra druhej generácie enormne úspešného SUV Dacia Duster sa blíži. Debut na septembrovom autosalóne vo Frankfurte and Mohanom potvrdil sám obchodný riaditeľ Dacie Francois Mariotte. Stalo sa tak v marockom závode Tangeru, kde pred pár dňami zišla z výrobných liniek miliónta Dacia. Napokon je na čase. Veď lacný rumunský „off-road“ má za sebou osem rokov kariéry. Mnohí ho čakali už na jar v Ženeve a okrem neho aj novú predĺženú verziu, označovanú neoficiálne Grand Duster.

Bohužiaľ, nestane sa tak. Vo Frankfurte Duster II síce uvidíme, ale modifikácia s troma radmi sedadiel, schopná odviezť siedmich pasažierov, dostala červenú. Mariotte to zdôvodnil tým, že Grand Duster by si vyžiadal použitie novej modulárnej platformy, ktorá je drahšia ako tá súčasná. Z toho teda vyplýva, že nový Duster použije len modifikáciu tej súčasnej. Pochopiteľne, z dôvodu nákladov. Cenová orientácia Duster bola totiž receptom na jeho úspech a ten nechce Dacia meniť. Naopak, chce zachovať všetky jeho silné stránky.

Proti dlhšej verzii stáli aj jazdné výkony v teréne. „Neexistuje spôsob, ako pretransformovať 5-miestne SUV na 7-miestne bez toho aby ste nemuseli robiť kompromisy v terénnych schopnostiach. Prídete o kompaktné rozmery aj prejazdnosť. A to my nechceme,“ dodal k rozhodnutiu Mariotte. „Viem, že kolo Grand Dusteru sa urobilo veľké haló, ale naozaj nie je v pláne. Môžete naň zabudnúť.“ Veľké zmeny nemáme očakávať ani pod kapotou. V hre je naďalej atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW), turbo 1,2 TCe (92 kW) a diesel 1,5 dCi (66, 80 kW).

Chýbať nebudú ani verzie 4×4 či dvojspojková automatická prevodovka DCT, ktorú už napokon Duster má. Prednosť teda dostane evolúcia. Posun môžeme očakávať skôr v dizajne, vo výbave, kde by mohla pribudnúť napríklad automatická klimatizácia či v kvalite použitých materiálov a bezpečnosti.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Dacia #Dacia Duster #Dacia Grand Duster
Články podľa značiek