
Premiéra druhej generácie enormne úspešného SUV Dacia Duster sa blíži. Debut na septembrovom autosalóne vo Frankfurte and Mohanom potvrdil sám obchodný riaditeľ Dacie Francois Mariotte. Stalo sa tak v marockom závode Tangeru, kde pred pár dňami zišla z výrobných liniek miliónta Dacia. Napokon je na čase. Veď lacný rumunský „off-road“ má za sebou osem rokov kariéry. Mnohí ho čakali už na jar v Ženeve a okrem neho aj novú predĺženú verziu, označovanú neoficiálne Grand Duster.
Bohužiaľ, nestane sa tak. Vo Frankfurte Duster II síce uvidíme, ale modifikácia s troma radmi sedadiel, schopná odviezť siedmich pasažierov, dostala červenú. Mariotte to zdôvodnil tým, že Grand Duster by si vyžiadal použitie novej modulárnej platformy, ktorá je drahšia ako tá súčasná. Z toho teda vyplýva, že nový Duster použije len modifikáciu tej súčasnej. Pochopiteľne, z dôvodu nákladov. Cenová orientácia Duster bola totiž receptom na jeho úspech a ten nechce Dacia meniť. Naopak, chce zachovať všetky jeho silné stránky.
Proti dlhšej verzii stáli aj jazdné výkony v teréne. „Neexistuje spôsob, ako pretransformovať 5-miestne SUV na 7-miestne bez toho aby ste nemuseli robiť kompromisy v terénnych schopnostiach. Prídete o kompaktné rozmery aj prejazdnosť. A to my nechceme,“ dodal k rozhodnutiu Mariotte. „Viem, že kolo Grand Dusteru sa urobilo veľké haló, ale naozaj nie je v pláne. Môžete naň zabudnúť.“ Veľké zmeny nemáme očakávať ani pod kapotou. V hre je naďalej atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW), turbo 1,2 TCe (92 kW) a diesel 1,5 dCi (66, 80 kW).
Chýbať nebudú ani verzie 4×4 či dvojspojková automatická prevodovka DCT, ktorú už napokon Duster má. Prednosť teda dostane evolúcia. Posun môžeme očakávať skôr v dizajne, vo výbave, kde by mohla pribudnúť napríklad automatická klimatizácia či v kvalite použitých materiálov a bezpečnosti.