McLaren P15: Nástupca P1 má posunúť hranice extrému

Nový hyperšport z Wokingu sa pravdepodobne vzdá elektromotorov. Napriek tomu má byť rýchlejší ako ikonické P1. Staví totiž na nízku hmotnosť.

09.08.2017 16:00
debata
Nový hyperšport z Wokingu nesľubuje krásu ani... Foto: Autocar
McLaren P15 - ilustrácia Nový hyperšport z Wokingu nesľubuje krásu ani komfort. Jeho doménou má byť extrémna dynamika.

Na poli hyperšportov to začína byť „opäť“ husté. Aston Martin už ukázal svoju divokú šelmu Valkyrie a AMG finišuje s vývojom Projectu One s motorom z monopostu F1. A čo McLaren? Tak ten oznámil, že plánuje postaviť nástupcu ikonických modelov F1 a P1. Zatiaľ má pracovné označenie P15 a podľa predstaviteľov manufaktúry z Wokingu má zatieniť všetko, čo zatiaľ jazdilo na štyroch kolesách. To je, pochopiteľne, ambiciózny cieľ, lenže McLarenu sa to v histórii už párkrát podarilo.

Sám producent klasifikuje pripravovanú novinku ako „najextrémnejšie cestné vozidlo, ktoré bude orientované na okruhy“. Aj preto dostali technici a dizajnéri voľné pole pôsobnosti. Dôležitá je dynamika a rýchlosť. Všetko ostatné musí ustúpiť. Napríklad aj batožinový priestor. S tým P15 vôbec neráta s výnimkou boxu na prilby. Zaujímavé však je, že P15 sa na rozdiel od P1 s najväčšou pravdepodobnosťou vzdá plug-in hybridnej sústavy. Prednosť dostane klasika – dvakrát preplňovaný 8-valec, pôvodom z McLarenu 720S.

Okrem obrovského prítlačného krídla ma P15... Foto: Autocar
McLaren P15 Okrem obrovského prítlačného krídla ma P15 dostať aj množstvo aktívnych aerodynamických prvkov.

Jeho výkon má však vzrásť na 800 koní, teda 588 kW. To je síce menej ako ponúkal McLaren P1, ktorý s asistenciou elektromotora posielal ku kolesám až 637 kW, ale tento hendikep má zahladiť nižšia hmotnosť. Nemala by presiahnuť 1 300 kg, čo je až o 250 menej. A to by už malo byť na trati cítiť. Druhým kľúčom k úspechu bude vyspelá aerodynamika. Šéfdizajnér Robert Melvill sa preto neplánuje zaoberať príliš vzhľadom. Staví na funkčnosť. A nebude ju skrývať. Počítať tak máme napríklad s obrovským zadným prítlačným krídlom a ďalšími viditeľnými aktívnymi aerodynamickými prvkami.

Interiér má ponúknuť miesto dvom cestujúcim. Trojmiestny kokpit v štýle legendárneho McLarenu F1 má ostať výsadou iného pripravovaného modelu – o čosi komfortnejšieho GT s kódovým označením BP23, ohláseného na rok 2019. Isté teda je, že veľa pohodlia si dvojčlenná posádka tohto ultimatívneho kupé neužije. Šetrenie každého gramu ju oberie o akýkoľvek luxus. Automobilka z Wokingu plánuje výrobu 500-kusovej série, pričom za každý exemplár si bude účtovať viac ako milión eur. Svetu sa má P15 predstaviť budúci rok na jarnom autosalóne v Ženeve.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #McLaren P1
Články podľa značiek