Porsche Cayenne: Tretia generácia je za rohom. Bude z Bentaygy

10.08.2017 16:00

Po siedmich rokoch odchádza druhá generácia Porsche Cayenne do dôchodku. Nástupcu uvidíme už o mesiac vo Frankfurte nad Mohanom. Využije základy Bentaygy. Mototy dodá Panamera.

Testy predprodukčných prototypov sú už v plnom...
Testy predprodukčných prototypov sú už v plnom prúde. Zo snímok je jasné, že dizajn ctí evolúciu. Autor: Porsche

Porsche Cayenne vytrhlo svojho času automobilku zo Zuffenhausenu z červených čísiel. Prémiový derivát Volkswagenu Touareg na zákazníkov jednoucho zafungoval a Cayenne si rýchlo vydobyl pozíciu najpredávanejšieho Porsche. Platilo to aj pre jeho druhú generáciu z roku 2010. Aspoň pokiaľ neprišiel na svet menší Macan, ktorý rebríček zmenil. Cayenne je však i tak jedným z obchodných pilierov Porsche a tak niet divu, že sa počíta s jeho treťou generáciou. Napokon, je na čase. Sedem rokov na trhu je až-až. I keď súčasný Cayenne vyzerá stále „cool“.

Porsche
		Cayenne -
		2018
Porsche
		Cayenne -
		2018
+9Porsche Cayenne -
		2018

Novinku uvidíme už o mesiac vo Frankfurte nad Mohanom, čo je jasné znamenie, že vývoj je vo finálnom štádiu. Porsche na to upozorňuje prvými čiastkovými informáciami a fotografiami predprodukčných prototypov. V každom prípade, s Touaregom už nebude mať Cayenne nič spoločné. Jeho základom sa stane platforma MLB Evo, ktorú používa nové Audi Q7 a najmä Bentley Bentayga. V porovnaní s nimi má byť však Porsche menšie. Takže rázvor náprav sa „scvrkne“ o 100 mm na necelých 2,9 metra.

Interiér má ponúknuť viac miesta. To napriek...
Interiér má ponúknuť viac miesta. To napriek miernemu zníženiu strechy. Autor: Porsche

„Skrátená platforma znamená, že auto bude ľahšie, športovejšie a agilnejšie, čo je pre Porsche kľúčové,“ povedal na konto rozmerov Oliver Laqua, šéf oddelenia SUV. I tak bude tretia generácia väčšia ako tá predošlá. Na dĺžku má mať približne 4,9 metra, teda asi o 50 mm viac. Naopak, na váhe ušetrí Cayenne od 45 do 113 kg, to podľa verzie. Napriek unifikácii si však zachová pomerne rozsiahlu technickú autonómiu. Cayenne dostane napríklad vlastný pohon 4×4, kde diferenciál Torsen nahradí elektronicky riadená medzinápravová spojka, reagujúca podstatne rýchlejšie.

Novinka bude stáť na skrátenej platforme MLB...
Novinka bude stáť na skrátenej platforme MLB Evo, ktorú už využíva Audi Q7 alebo Bentley Bentayga. Autor: Porsche

Odlišnosti by mali pokračovať aj pod kapotou, kde sa nasťahujú pohonné jednotky z novej Panamery. V prvom rade benzínové 8-valce, ktoré vznikali priamo v Zuffenhausene. Šesťvalce od Audi prídu neskôr, podobne ako diesel a dve hybridné verzie, bez ktorých to dnes už jednoducho nejde. Slabšia použije 6– a silnejšia 8-valec. Motory budú spojené s 8-stupňovým automatmi s hydrodynamickým meničom, ktorý má byť vhodnejší na jazdu v teréne ako dvojspojková prevodovka Panamery.

Dizajn sa bude držať evolúcie. V interiéri, inšpirovanom Panamerou, zas môžme očakávať viac miesta. Predaj novinky by mal po septembrovej premiére odštartovať ešte tento rok. Kompletnú výrobu Cayenne zabezpečí závod Volkswagenu v Bratislave. To je v porovnaní s minulosťou veľký rozdiel. Doteraz totiž v Devínskej Novej Vsi prebiehala len produkcia karosérií. Finálnu montáž nechávalo Porsche na nemeckej pôde vo svojom závode v Lipsku.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Porsche Cayenne #Porsche
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
31. 7. 2017zdraženie1.085 €zdraženie1.260 €
24. 7. 2017zdraženie1.084 €zdraženie1.258 €
17. 7. 2017zlacnenie1.071 €zlacnenie1.241 €
10. 7. 2017zdraženie1.072 €zdraženie1.242 €
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk