Porsche Cayenne: Tretia generácia je za rohom. Bude z Bentaygy

Po siedmich rokoch odchádza druhá generácia Porsche Cayenne do dôchodku. Nástupcu uvidíme už o mesiac vo Frankfurte nad Mohanom. Využije základy Bentaygy. Mototy dodá Panamera.

10.08.2017 16:00
debata
Testy predprodukčných prototypov sú už v plnom... Foto: Porsche
Porsche Cayenne - 2018 Testy predprodukčných prototypov sú už v plnom prúde. Zo snímok je jasné, že dizajn ctí evolúciu.

Porsche Cayenne vytrhlo svojho času automobilku zo Zuffenhausenu z červených čísiel. Prémiový derivát Volkswagenu Touareg na zákazníkov jednoucho zafungoval a Cayenne si rýchlo vydobyl pozíciu najpredávanejšieho Porsche. Platilo to aj pre jeho druhú generáciu z roku 2010. Aspoň pokiaľ neprišiel na svet menší Macan, ktorý rebríček zmenil. Cayenne je však i tak jedným z obchodných pilierov Porsche a tak niet divu, že sa počíta s jeho treťou generáciou. Napokon, je na čase. Sedem rokov na trhu je až-až. I keď súčasný Cayenne vyzerá stále „cool“.

Porsche Cayenne - 2018
Porsche Cayenne - 2018
+9Porsche Cayenne - 2018

Novinku uvidíme už o mesiac vo Frankfurte nad Mohanom, čo je jasné znamenie, že vývoj je vo finálnom štádiu. Porsche na to upozorňuje prvými čiastkovými informáciami a fotografiami predprodukčných prototypov. V každom prípade, s Touaregom už nebude mať Cayenne nič spoločné. Jeho základom sa stane platforma MLB Evo, ktorú používa nové Audi Q7 a najmä Bentley Bentayga. V porovnaní s nimi má byť však Porsche menšie. Takže rázvor náprav sa „scvrkne“ o 100 mm na necelých 2,9 metra.

Interiér má ponúknuť viac miesta. To napriek... Foto: Porsche
Porsche Cayenne - 2018 Interiér má ponúknuť viac miesta. To napriek miernemu zníženiu strechy.

„Skrátená platforma znamená, že auto bude ľahšie, športovejšie a agilnejšie, čo je pre Porsche kľúčové,“ povedal na konto rozmerov Oliver Laqua, šéf oddelenia SUV. I tak bude tretia generácia väčšia ako tá predošlá. Na dĺžku má mať približne 4,9 metra, teda asi o 50 mm viac. Naopak, na váhe ušetrí Cayenne od 45 do 113 kg, to podľa verzie. Napriek unifikácii si však zachová pomerne rozsiahlu technickú autonómiu. Cayenne dostane napríklad vlastný pohon 4×4, kde diferenciál Torsen nahradí elektronicky riadená medzinápravová spojka, reagujúca podstatne rýchlejšie.

Novinka bude stáť na skrátenej platforme MLB... Foto: Porsche
Porsche Cayenne - 2018 Novinka bude stáť na skrátenej platforme MLB Evo, ktorú už využíva Audi Q7 alebo Bentley Bentayga.

Odlišnosti by mali pokračovať aj pod kapotou, kde sa nasťahujú pohonné jednotky z novej Panamery. V prvom rade benzínové 8-valce, ktoré vznikali priamo v Zuffenhausene. Šesťvalce od Audi prídu neskôr, podobne ako diesel a dve hybridné verzie, bez ktorých to dnes už jednoducho nejde. Slabšia použije 6– a silnejšia 8-valec. Motory budú spojené s 8-stupňovým automatmi s hydrodynamickým meničom, ktorý má byť vhodnejší na jazdu v teréne ako dvojspojková prevodovka Panamery.

Dizajn sa bude držať evolúcie. V interiéri, inšpirovanom Panamerou, zas môžme očakávať viac miesta. Predaj novinky by mal po septembrovej premiére odštartovať ešte tento rok. Kompletnú výrobu Cayenne zabezpečí závod Volkswagenu v Bratislave. To je v porovnaní s minulosťou veľký rozdiel. Doteraz totiž v Devínskej Novej Vsi prebiehala len produkcia karosérií. Finálnu montáž nechávalo Porsche na nemeckej pôde vo svojom závode v Lipsku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Cayenne
Články podľa značiek