Suzuki Jimny uniklo z firemnej prezentácie. Rámový podvozok mu ostane!

Najmenší off-road planéty má v rodnom liste rok 1998. Nová generácia je však takmer hotová. Predstaví sa síce až koncom roka v Tokiu, no jej podobu si môžeme ukázať už dnes. Vďaka úniku snímok z internej prezentácie.

04.09.2017 16:00
debata
Nový off-road Jimny si stále zachová mimoriadne... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2017 Nový off-road Jimny si stále zachová mimoriadne kompaktné rozmery. Bude sa však tváriť drsnejšie ako kedykoľvek predtým. Vráti sa dokonca ku kruhovým reflektorom.

Japonské Suzuki má kompletne vynovenú modelovú ponuku. Od maličkého Ignisu cez Swift a Baleno až po mimoriadne úspešnú Vitaru. S jedinou výnimkou – je ňou malý off-road Jimny. Ide doslova o relikviu, keďže súčasná generácia označovaná ako JB prišla na trh v roku 1998. Priebežné inovácie, naposledy v roku 2015, ju síce časom menili, ale hardvér ostal ten istý. Neznamená to však, že by Suzuki na svoj malý off-road s dĺžkou len 3,7 metra zanevrelo.

Z profilu tak trochu pripomína Jeep Wrangler či... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2017 Z profilu tak trochu pripomína Jeep Wrangler či triedu G v menšom formáte.

Vzhľadom na unikátnosť konštrukcie s rámovým podvozkom, tuhými nápravami a redukčným prevodom veľké zmeny ani nepotrebovalo. Na trhu sa vďaka tomu pohybovalo s neuveriteľnou suverenitou a bez priamych konkurentov. Ostať by to tak mohlo ešte zopár rokov, lenže v Suzuki usúdili, že je predsa len čas na radikálnu zmenu. Tá príde čoskoro. Vývoj nového Jimny, pravdepodobne s označením JC, je vo finálnej fáze, čo prezrádza interná prezentácia novinky. A práve z nej pochádzajú aj prvé snímky.

Rezervné koleso ostane uchytené na krídlových... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2017 Rezervné koleso ostane uchytené na krídlových dverách. Svetlá sa však presťahujú z karosérie do nárazníka.

Japonská automobilka z nich asi nie je nadšená, pretože podobne ako v prípade Swiftu, unikli takpovediac načierno. No možno práve preto sa oficiálnych fotografií dočkáme skôr, ako Japonci plánovali. Dobrou správou je, že táto legenda medzi malým off-roadmi si aj naďalej zachová rámový podvozok, a teda aj odolnosť či skôr nezničiteľnosť. Pohon oboch náprav zabezpečí modernejší systém AllGripPro. Vylúčené nie je ani nezávislé zavesenie predných kolies, čo by podstatne zlepšilo správanie auta na asfalte. Dúfajme, že redukcia Jimny ostane.

Jednoduchý interiér počíta s moderným... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2017 Jednoduchý interiér počíta s moderným multimediálnym rozhraním s dotykovým displejom. V konektivite by tak Suzuki Jimny nemalo zaostávať za Swiftom či Vitarou.

Ako vidieť, dizajn ešte viac posilní imidž off-roadu. Aerodynamika sa ku slovu veru nedostala. Kubistické tvary budú však praktické tak z pohľadu priestoru, ako aj údržby. Predné svetlá budú opäť kruhové, tak ako v osemdesiatych rokoch, a tie zadné sa zas presťahujú do nárazníkov. Rezerva ostane uchytená externe, čo znamená použitie zadných krídlových dverí. O pohon sa s najväčšou pravdepodobnosťou postará preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet (81 kW), no nie je vylúčená ani klasika v podobe atmosférického 4-valca DuleJet, tentoraz s dvojitým vstrekovaním.

Dva motory by nepochybne zvýšili atraktivitu tohto modelu, ktorý bol často kritizovaný práve pre nulovú individualizáciu. Aj preto by mala pribudnúť možnosť výberu viacerých farieb a kontrastných doplnkov. Či už v exteriéri, alebo v interiéri. Ten má ponúknuť o čosi viac miesta a komfortu. Zo snímok vidieť, že aj Jimny počíta s nasadením moderného multimediálneho rozhrania s dotykovou obrazovkou, známym od Ignisu až po Vitaru. Premiéra prebehne ešte tento rok v Tokiu. Nie je však isté, či pôjde o sériový model, alebo koncept blízky finálnej verzii. Predaj by mohol odštartovať v roku 2018, teda presne po dvadsiatich rokoch od predstavenia súčasnej generácie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Jimny
Články podľa značiek