AMG Project One: F1 na bežné cesty je za dverami

Už len pár dní nás delí od premiéry hyperšportu Mercedesu-AMG. Svedčí o tom aj prvý teaser, ktorý má prilákať k debutu pozornosť verejnosti. Novinka dostane celkom päť motorov a systémový výkon cez 1 000 koní.

11.09.2017 12:00
debata
Toto je ďalší oficiálny teaser, ktorý má... Foto: Mercedes-AMG
AMG Project One Toto je ďalší oficiálny teaser, ktorý má prilákať pozornosť k budúcotýždňovej premiére nového hyperšportu s trojcípou hviezdou. Predstaví sa presne 12. septembra.

O superaute Mercedesu-Benz s logom AMG sa hovorí už dva roky. Je to logické, nové AMG GT nedokázalo totiž celkom zaplátať dieru po hyperšportoch, akými boli Mercedes-Benz SLR McLaren alebo Mercedes SLS AMG. Navyše je na príchod takejto novinky ten správny čas. Automobilka s trojcípou hviezdou totiž v posledných rokoch dominuje šampionátu F1, tak prečo nepriviesť technológiu monopostov na bežné cesty. A presne takým bude nový Mercedes-AMG s pracovným označením Project One. Ukáže sa už o pár dní vo Frankfurte nad Mohanom. Nejde len o marketing. Project One bude skutočná F1 na registračných značkách.

Srdcom hyperšportu z Affalterbachu bude... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG Project One - 2017 Srdcom hyperšportu z Affalterbachu bude 1,6-litrový 6-valec z monopostu F1 dopovaný elektrickým turbodúchadlom. V tejto kombinácii poskytne neskutočných 529 kW, to znamená 333 z jedného litra objemu. Druhý elektromotor s výkonom 120 kW nájdeme na kľukovom hriadeli a ďalšie dva s rovnakým výkonom spojené s prednými kolesami.

Dostane motor odvodený z agregátu, ktorý vystrelil v roku 2015 Lewisa Hamiltona až na trón majstra sveta. Teda 1,6-litrový preplňovaný 6-valec a k tomu hneď štyri elektromotory. Celkový systémový výkon má tak presiahnuť hranicu 1 000 koní (nad 735 kW). Ten má zabezpečiť maximálnu rýchlosť 350 km/h a raketovú akcelerácie za každých podmienok. V porovnaní s originálnym motorom z F1 zmenili technici len kľukový hriadeľ a piesty, to v záujme väčšej životnosti. I tak bude 529 kW z tak skromného objemu pre tento agregát poriadnou záťažou. Veď z jedného litra technici „vyžmýkali“ neuveriteľných 333 kilowattov. Asi štyrikrát viac, ako je bežné. Chýbať nemá ani zásoba li-ion akumulátorov pre potreby elektrickej časti hnacieho ústrojenstva.

Túto nadváhu bude Project One kompenzovať celokarbónovou štruktúrou šasi a karosérie. Cieľom je dostať sa na výkonovú hmotnosť 1 : 1. AMG tiež prezradilo, že s asfaltom budú Project One spájať pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s profilom 335/30 R20 na zadných a 285/35 R19 na predných kolesách. Odpruženie zabezpečia nastaviteľné závesy pushrod. Napriek septembrovej premiére sa budú musieť záujemcovia obrniť poriadnou trpezlivosťou. Výrobu totiž AMG odštartuje až koncom roka 2018. Za 275 dní vznikne presne 275 exemplárov. Za každý si bude spoločnosť účtovať 2,25 milióna eur. Ak máte záujem, poponáhľajte sa. Mercedes-Benz tvrdí, že na takmer všetky má záväzné objednávky.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #AMG #Mercedes-AMG #Mercedes-AMG Project One #Project One
Články podľa značiek