Frankfurt 2017: Toto je 40 sériových premiér – od L po V

V druhej návšteve výstaviska vo Frankfurte nad Mohanom predstavujeme ďalšiu várku dvadsiatich sériových automobilových premiér. Začíname Lamborghini a končíme čínskou značkou Wey.

15.09.2017 12:00
debata (1)
Vo Frankfurte síce vládol optimizmus, ale... Foto: IAA
Frankfurt - 2017 Vo Frankfurte síce vládol optimizmus, ale viacerí veľkí hráči na tamojšom autosalóne chýbali.

Lamborghini Aventador S Roadster

Lamborghini Aventador S Roadster Foto: IAA
Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster
Po vlaňajšej premiére najvýkonnejšej verzie Aventadoru s prívlastkom S pridáva Lamborghini vo Frankfurte otvorenú verziu Roadster. Ak však chcete vietor vo vlasoch, neostáva nič iné, ako manuálne zložiť karbónový strešný diel s hmotnosťou šesť kilogramov. Inak je z dôvodu dodatočných výstuh Roadster v porovnaní s kupé ťažší o celých 50 kg. Jeho dynamike to však príliš ublížiť nemohlo. Vzadu totiž opäť pracuje 6,5-litrový atmosférický 12-valec naladený na úžasných 544 kW a 690 Nm krútiaceho momentu. Takže stovku zvláda otvorený býk za rovné tri sekundy, čím za kupé zaostáva len o jednu jedinú desatinku. Obmedzovač rýchlosti je pre toto „lambo“ tabu, čo znamená maximálku 350 km/h. Výkon prenáša Aventador S k všetkým štyrom kolesám cez 7-stupňovú dvojspojku. Prítlak vo vysokých rýchlostiach zvyšuje elektricky ovládané zadné krídlo a stabilitu v zákrutách riadenie všetkých kolies 4WS v kombinácii a adaptívnym riadením Lamborghini Dynamic Steering (LDS). Navyše môže vodič voliť jazdné režimy pomocou systému EGO.

Land Rover Discovery SVO

Land Rover Discovery SVO Foto: IAA
Land Rover Discovery SVO Land Rover Discovery SVO

Rok po premiére radikálne nového Discovery sa do jeho úpravy pustila divízia špeciálnych projektov SVO (Special Vehicle Operation). Vznikla tak najultimatívnejšia verzia, čo dáva najavo sivým matným lakom Tectonic, ktorý kontrastuje s oranžovými doplnkami vo farbe Rush a so striebornými strešnými nosičmi. Pod kapotou sídli to najsilnejšie z ponuky, teda preplňovaný –litrový 8-valec s výkonom 386 kW a krútiacim momentom 625 Nm. Tomu bol prispôsobený aj podvozok s aktívnymi a odpojiteľnými stabilizátormi H-ARC, ktoré znižujú náklony v zákrutách a v teréne zväčšujú kríženie náprav. Komfort zabezpečí pneumatické odpruženie. Nechýba ani redukčný prevod a systém nastavenia vozidla Terrain Response 2. Interiér zušľachtilo oddelenie SVO kombináciou bielej a sivej kože. Dynamické parametre Land Rover nezverejnil.

Merdeses-Benz S Coupé a Cabrio

Mercedes-Benz S Coupe - 2017 Foto: IAA
Mercedes-Benz S Coupe - 2017 Mercedes-Benz S Coupe - 2017

Nedávna modernizácia vlajkovej lode triedy S dávala tušiť, že čoskoro príde na rad aj facelift kupé a kabrioletu. Stalo sa tak vo Frankfurte. Dizajnové zmeny tvoria len retuše. Nové sú v podstate iba zadné svetlá využívajúce organické diódy OLED. Je ich až 66 v každom z reflektorov a vytvárajú homogénny svetelný podpis. Zmeny uzatvára nový dizajn diskov kolies, s paketom AMG Line až 20-palcových, a vynovená paleta farieb. Vodič má k dispozícii nový volant s dotykovými touch-padmi a nové funkcie multimediálneho systému Comand. Pribudol funkcia Energizing, ktorá upravuje teplotu, osvetlenie, arómu interiéru či masáž sedadiel v závislosti od nálady vodiča. K dispozícii je šesť programov. Aktívny podvozok Magic Body Control ťaží z informácií nových kamier a senzorov. Základný 6-valec verzie S 450 (270 kW) používa filter pevných častíc. Osemvalcová verzia S 500 sa môže pochváliť o 10 kW vyšším výkonom (345 kW) a vypínaním polovice valcov. Podobné zmeny absolvovali aj ostré verzie S63 AMG (450 kW) a 12-valcová S65 AMG (463 kW).

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X Foto: IAA
Mercedes-Benz X Mercedes-Benz X

Vo Frankfurte vstupuje Stuttgart do úplne nového segmentu pikapov. No aby znížil riziká, pomohol si Nissanom Navara. Nový Mercedes-Benz X je vlastne derivátom tejto japonskej úžitkovej legendy. Dizajnéri však zmenili všetko, čo sa dá, aby pôvod utajili. Máme tu preto typickú prednú masku s hviezdou a vyspelé full-LED svetlá. Špecifický je tiež dizajn 17– až 19-palcových diskov kolies. Päťmiestny interiér má vďaka úplne novej palubnej doske a multimediálnemu rozhraniu Comand prémiovú atmosféru. Dopriať si môžete kožené čalúnenie, drevené dekorácie či dvojzónovú klimatizáciu. Nad Navaru ide trieda X aj bezpečnostnou výbavou, napríklad autonómnymi brzdami či adaptívnym tempomatom. Okrem 4-valcových dieslov od Nissanu dostane „iksko“ aj pravé stuttgartské srdce – trojlitrový naftový 6-valec 350d s výkonom 190 kW. K tomu pridá 8-stupňový automat a permanentný pohon oboch náprav 4Matic. K dispozícii budú však aj lacnejšie pracovné verzie so zadným náhonom, vždy však s karosériou Double Cab.

McLaren 570 S Spider

McLaren 570S Spider Foto: IAA
McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider

Nový McLaren 570S Spider je tretím členom rodiny Sports Series. Tú tvorí 570S Coupé a vlaňajšie 570S GT, teda úplne nový najkomfortnejší model značky. A ide rovno o najrýchlejší roadster z Wokingu. Pevnú strechu nahradila dvojdielna skladacia vyrobená z karbónu. Manipulácia je povolená do rýchlosti 40 km/h. Kabriolet je v porovnaní s kupé ťažší len o 46 kg, ktoré pripadajú výlučne na mechanizmus strechy. Karbónová štruktúra karosérie MonoCell II je totiž taká pevná, že pri prestavbe roadsteru sa konštruktéri zaobišli bez dodatočných výstuh. Aerodynamiku zlepšuje o 12 mm vyššie umiestnený zadný spojler, na želanie karbónový, ktorým Spider dorovnáva prítlak s verziou kupé. Srdcom otvoreného 570S je opäť vidlicový 3,8-litrový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel, ktorý posiela cez 7-stupňovú prevodovku SSG k zadným kolesám 419 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Spider s hmotnosťou len 1 498 kg potom pokorí hranicu 100 km/h za 3,2 sekundy a dvojstovku za 9,4. Maximálna rýchlosť je 328 km, no s otvorenou strechou klesne o 13 km za hodinu.

Opel Grandland X

Opel Grandland X Foto: IAA
Opel Grandland X Opel Grandland X

Nový crossover Grandlan X je po Crosslande X druhým modelom vyvinutým v spolupráci Opela s francúzskym koncernom PSA, a to ešte pre fúziou týchto výrobcov. Jeho základom je Peugeot 3008. Dizajnom si však novinka dlhá 4 477 mm a rázvorom náprav 2 670 mm prísne stráži nemeckú DNA. Ani jeden diel karosérie nie je zhodný. Máme tu typickú prednú masku s bleskom, bočné prelisy v tvare čepele aj zadné svetlá evokujúce novú Astru. Rovnakú inšpiráciu nájdeme v interiéri. Nič také ako i-Cockpit tu nenájdete. Palubná doska má klasický prístrojový panel a k tomu „opelácke“ rozhranie IntelliLink. Interiér je výlučne 5-miestny. Pod kapotou pracujú francúzske motory – benzínový 3-valec 1,2 PureTech (96 kW) alebo naftový 4-valec 1,6 BlueHDi (88 kW), kombinované so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. S pohonom oboch náprav nerátajte. Crossland X je čistokrvným crossoverom, ktorý sa spolieha len na zlepšenú trakčnú kontrolu prednej nápravy. Štvorkolka ostáva vyhradená aj naďalej menšej Mokke X.

Opel Insignia GSi

Opel Insignia GSi Foto: IAA
Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi

Po Insignii Grand Sport, kombi Sports Tourer a outdoorovo ladenej Insignii Country Tourer prišiel rad na športový derivát. Kto však čakal ostré OPC, bude sklamaný. Zato pamätníci nie. Insignia sa totiž postará o reinkarnáciu starého známeho loga GSi, ktoré v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch zdobili výkonné verzie Manty, Kadettu, Astry či dokonca Corsy. A česť mu robí aj nová Insignia GSi, ktorá prešla športovým tuningom. Nápadné sú zväčšené sacie otvory, zadný spojler, difúzor, dve koncovky výfukov či 20-palcové disky obuté pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S. Dopriať si môžete liftback aj kombi. Na výber sú dva motory – benzínový 4-valec 2,0 Turbo (191 kW) alebo novučičký diesel 2,0 CDTi BiTurbo (154 kW). Vždy s 8-stupňpovým automatom a pohonom oboch náprav Twinster s dvojicou lamelových spojok nahrádzajúcich zadný diferenciál. Benzínová verzia zrýchľuje na stovku za 7,5 a naftová za 7,9 sekundy. O komfort aj stabilitu sa pritom starajú adaptívne tlmiče FlexRide.

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne Foto: IAA
Porsche Cayenne Porsche Cayenne

Na prvý pohľad sa zdá, že ide o evolúciu, no zdanie klame. Cayenne tretej generácie je skutočne nový od podlahy. Stojí totiž na platforme MLB Evo, ktorú už používa Bentley Bentayga alebo Audi Q7. Z týchto súrodencov je ale Cayenne najmenší, čo zodpovedá športovej orientácii značky. Na dĺžku má 4 918 mm. To znamená, že medzigeneračne novinka podrástla o 63 mm. Je tiež o 43 mm širšia (1 983 mm) a o 9 mm nižšia (1 696 mm). Dizajnom sa snaží vytvoriť paralelu s novou Panamerou, čo vidieť najmä na klesajúcej línii strechy a zadných svetlách tvoriacich súvislý pás. Predné reflektory môžu využívať matricovú technológiu DLS Plus s 84 individuálne riadenými diódami. Cayenne bude jazdiť na 17– až 21-palcových diskoch. Dynamike prospeje hmotnosť nižšia o 65 kg. V prvej vlne dorazí Cayenne s dvoma motormi – preplňovaným benzínovým agregátom 3,0 V6 ( 250 kW) a výkonnejšou verziou 2,9 BiTurbo (324 kW) pre Cayenne S. S prvým zrýchľuje za 6,2 a s druhým za 5,2 sekundy. Novinkou je zmiešané obutie a riadenie zadných kolies 4D. Permanentný pohon oboch náprav je kombinovaný s 8-stupňovým automatom. Za príplatok si môžete dopriať keramické brzdy a pneumatické odpruženie PDCC s vyspelou trakčnou kontrolou.

Porsche 911 GT3 Touring Package

Porsche 911 GT3 Touring Package Foto: IAA
Porsche 911 GT3 Touring Package Porsche 911 GT3 Touring Package

Milovníci klasiky tu majú po 911 R ďalší úžasný derivát kultového kupé z Zuffenhausenu. Kým bežné verzie prešli na turbá, novinka s označením GT3 Touring Package sa spolieha na takmer dokonalý atmosférický 6-valcový boxer s objemom štyroch litrov, výkonom 368 kW a krútiacim momentom 460 Nm. To všetko s dnes vzácnou manuálnou prevodovkou a zadným náhonom. Navyše okoreneným riadením zadných kolies PASM. Puristické kupé obúva 20-palcové disky s profilom 245/35 ZR 20 vpredu a 305/30 ZR 20 vzadu. Na stovku šprintuje za 3,9 sekundy a zvláda maximálnu rýchlosť 316 km/h. K tomu ale Porsche pribalilo emócie evokujúce historickú klasiku v podobe 911 Carrera 2,7 RS zo sedemdesiatych rokov. Aj preto chýba verzii Touring Package v porovnaní s 911 GT3 veľké zadné krídlo. Stačiť musí menšie výsuvné, ktoré neruší dizajn.

Renault Mégane R.S.

Renault Megane R.S. Foto: IAA
Renault Megane R.S. Renault Megane R.S.

Renault ukázal nový ostrý Mégane už v máji na Veľkej cene Monaka, no maskovaný a bez technických údajov. Na výstavnú premiéru a odhalenie tajomstiev nastal čas až vo Frankfurte. Čakanie však stálo za to. Novinka z dielne Renault Sport totiž ťaží z technológií reinkarnovaného kupé Alpine A110. Mégane R. S. si z neho požičal úplne nový 4-valec s objemom 1,8 litra. Výkonom 208 kW a krútiacim momentom 390 Nm ide dokonca nad rámec kupé z Dieppe. To zároveň znamená, že ostrý Mégane je už v základe silnejší než predchádzajúca „limitka“ R. S. 275 Trophy. Na stovku zrýchli so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou dvojspojkou EDC pod šesť sekúnd. Novinkou je riadenie zadných kolies 4Control aj trakčný systém Launch Control pre šprint z miesta. Systém Multi-Sense umožňuje popri bežných nastaveniach jazdných módov použiť aj ostrý režim Race. Počítať máme s 19-palcovými diskami a rozšíreným rozchodom. Neprehliadnuteľný je aerodynamický tuning a denné svetlá v tvare šachovnice. Interiér má nielen športové sedadlá a volant, ale aj infotainment s telemetrickými funkciami, na meranie časov jednotlivých kôl.

Seat Arona

Seat Arona Foto: IAA
Seat Arona Seat Arona

Seat prichádza ako prvá značka koncernu s malým crossoverom, menším ako Ateca, Karoq či Tiguan. Volá sa Arona a jeho základom je nová generácia Ibizy, teda platforma MQB A0. Konkurovať bude Citroënu C3 Aircross, Mazde MX-3 či Honde HR-V. Na dĺžku má 4 130, na šírku 1 780 a na výšku 1 543 mm. To znamená, že v porovnaní s Ibizou je Arona dlhšia o 79 a vyššia o 99 mm. Dizajn prináša po prvýkrát možnosť dvojfarebného lakovania a zaujímavo riešený zadný stĺpik s deliacou chrómovou lištou. Spolu bude k dispozícii 66 farebných kombinácií. Interiér ponúkne viac miesta ako v Ibize a k tomu až 400 litrov pre batožiny. Palubná doska pochádza z Ibizy vrátane infotainmentu s 8-palcovým dotykovým monitorom. Kompletná je aj zostava asistenčných systémov od autonómnych bŕzd cez adaptívny tempomat až po výstrahu pri cúvaní. S pohonom oboch náprav však nepočítajte. Arona ostane typickým mestským crossoverom. Motory sú z Ibizy, čo znamená 3-valce 1,0 TSI ( 70, 85 kW), 4-valec 1,5 TSI (110 kW) pre Aronu FR a diesel 1,6 TDI (70, 85 kW). Arona tiež ponúkne 6-stupňové manuálne alebo 7-stupňové prevodovky DSG.

Seat Leon Cupra R

Seat Leon Cupra R Foto: IAA
Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Približne pol roka po ostrom Leone Cupra predstavuje Seat aj očakávanú vrcholovú verziu Cupra R. Je najsilnejším sériovým Seatom histórie. Stojí za tým 4-valec 2,0 TFSI s výkonom 228 kW, čo je o sedem viac, ako má „bežná“ Cupra. Dobrou správou pritom je, že výkon spracúva manuálna prevodovka, takže o zábavu za volantom bude postarané. Na výber je síce aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG, ale potom ostane výkon na pôvodných 300 koňoch (221 kW). V oboch prípadoch bude sila motora putovať výlučne k predným kolesám cez elektronický diferenciál VAQ. Dynamiku Seat zatiaľ neprezradil. Od Cupry sa bude Cupra R líšiť karbónovým splitterom v prednom nárazníku, rozšírenými blatníkmi a tiež karbónovým zadným spojlerom. Neprehliadnuteľné sú bronzové doplnky vrátene loga. Špecifický je dizajn 20-palcových diskov kolies s brzdami Brembo. Interiér okorenilo čalúnenie z Alcantary a hliníkové či karbónové doplnky. A tiež plaketa s poradovým číslom, keďže vznikne len 799 kusov.

Škoda Karoq

Škoda Karoq Foto: IAA
Škoda Karoq Škoda Karoq

Najmenšie české SUV ukázala Škoda už v máji, no na výstavnú premiéru dozrel čas až vo Frankfurte. Karoq sa postaví pod väčší Kodiaq a v ponuke vystrieda pôvodné Yeti. Dizajn si ctí najnovší rukopis Škody. Nájdeme tu preto masku so zubom, z profilu takzvanú Tornado Line, aj vzory kryštálu. Karoq bude jazdiť na 17– až 19-palcových diskoch. Modulárna platforma MQB umožnila novinke získať autonómne rozmery. Na dĺžku má 4 382 m. Na Kodiaq tak stráca 315 mm, podobne je to s rázvorom náprav 2 638 mm, kde ich ubudlo 153. Priestranný interiér dopĺňa kufor s objemom 521 litrov, čo bude rekord v triede. Príplatkový systém VarioFlex umožňuje posun delených zadných sedadiel, takže veľkosť batožinového priestoru možno variovať od 588 až do 1 810 litrov. V kabíne debutuje digitálny kokpit, infotainment Colombus s 9,2-palcovým displejom pridáva premiérové ovládanie gestami. Nové je vyhrievanie volantu či personifikovateľný kľúč. Karoq tiež dostal autonómne brzdy, adaptívny tempomat či cúvaciu kameru. Pod kapotou je najväčšou novinkou 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW). V ponuke ale budú aj motory 1,0 TSI (85 kW), 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110 kW). Kým najvýkonnejší diesel bude sériovo spárovaný so 7-stupňovou prevodovkou DSG a s pohonom 4×4, vo verziách 2,0 TDI (110 kW) a 1,5 TSI si za štvorkolku aj automat zákazníci priplatia.

SsangYong Rexton

SsangYong Rexton Foto: IAA
SsangYong Rexton SsangYong Rexton

Po vlaňajšej premiére malého crossoveru Tivoli, ktorý odštartoval novú éru SsangYongu, prichádza táto kórejsko-indická značka s druhou zásadnou novinkou. Rexton tretej generácie zaútočí medzi veľkými SUV segmentu D a E. Naznačuje to úž dĺžkou 4 860, šírkou 1 920 a výškou 1 800 mm. Na rozdiel od „zoženštených“ SUV typu Mercedes-Benz GLE či BMW X5 však ostane verný rámovému podvozku Quad-Frame, takže tu máme vlastne elegantný off-road, blízky Toyote Land Cruiser. I tak „schudla“ nová generácia približne o 50 kg. Luxusný interiér plný kože bude disponovať rozhraním s 9,2-palcovým displejom. Kabína ponúkne tri rady sedadiel v klasickom usporiadaní 2+3+2. Na rad prišli aj moderné bezpečnostné prvky ako autonómne brzdy a monitorovanie jazdných prúdov. Pod kapotou sa objavia najprv dva naftové motory Mercedes-Benz s objemom 2,2 litra (132 alebo 162 kW). Oba spárované so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. V základe bude poháňaná zadná náprava. Za príplatok dostanete systém 4×4.

Subaru Impreza

Subaru Impreza Foto: IAA
Subaru Impreza Subaru Impreza

Konečne. Po niekoľkoročnej odmlke sa do Európy vracia hatchback Subaru Impreza. Doteraz ho tu totiž zastupovala jej zvýšená verzia XV. A to nielen v minulej generácii, ale aj tej najnovšej. Nové XV totiž debutovalo už na jar v Ženeve. Klasická 5-dverová Impreza a sedan sa predávali len v USA a Japonsku. Teraz však dostal hatchback šancu aj v Európe i keď prichádza teda v opačnom garde, ako je zvykom. Impreza je postavená na novej platforme SGP, ktorá jej dáva až o 70 % vyššiu tuhosť a ťažisko nižšie o päť milimetrov. Na trhu bude patriť medzi najväčšie modely. Veď dĺžkou 4 460 mm bude až o 109 mm dlhšia ako VW Golf. Interiér prináša novú palubnú dosku, najmä stredovú konzolu, kde prieduchy ventilácie ustúpili veľkému 8-palcovému dotykovému rozhraniu Subaru Starlink. Na naftu však zabudnite. Zatiaľ má Impreza len benzínový boxer 1,6i (84 kW). Neskôr dostane väčší dvojliter (115 kW) z XV. Diesel pravdepodobne nahradí hybridná verzia plánovaná na budúci rok. Ako inak, pohon oboch náprav Symmetrical AWD je v sérii, a to aj v kombinácii s kontinuálnou prevodovkou CVT.

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport Foto: IAA
Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport

Ostrá verzia Swiftu prichádza v tesnom závese za novou generáciou malého japonského hatchbacku. A to s razantnými zmenami. Nehovoríme pritom len o 16-palcových diskoch kolies, väčšej maske so športovým výpletom, zadnom strešnom spojleri či dvoch koncovkách výfukov. Dramatické udalosti sa totiž v tomto ľahkom hothatchi udiali najmä pod kapotou. Zamenil atmosférický 4-valec 1,6 VVT za preplňovaný agregát 1,4 BoosterJet (103 kW), známy z Vitary. Ten síce dáva len o tri kilowatty viac ako pôvodný motor, lenže je tu rapídny nárast krútiaceho momentu. Tých 220 Nm je až o 60 viac ako v minulosti. Spracovávať ich bude 6-stupňová manuálna prevodovka. A potom je tu extrémne nízka hmotnosť 970 kg, čo je medzigeneračné zlepšenie o 90 kg. Takže Swift Sport nepochybne atakuje v akcelerácii osemsekundovú hranicu a prekoná rýchlosť 200 km/h. Zákazníci sa môžu tešiť aj na anatomické sedadlá, sploštený volant a športovú grafiku prístrojov vrátane telemetrických údajov.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Foto: IAA
Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser

Po ôsmich rokoch naordinovala Toyota modernizáciu svojmu menšiemu off-roadu Land Cruiser 150. V poradí už druhú. Vpredu pribudlo širšie rebrovanie masky, nové svetlá vrátane denných LED diód aj nové nárazníky a blatníky. V palete farieb nájdeme nové odtiene – modrý Midnight Emerald a bronzový Avant-Garde. Pod kapotou ostane jediný motor, známy „industriálny“ 4-valec 2,8 D-4D s nezmeneným výkonom 130 kW. S manuálom ponúka 450 a so 6-stupňovým automatom 420 Nm krútiaceho momentu. Nič sa nemení ani na odolnej koncepcii s rámovým podvozkom a na pohone 4×4 s terénnym tempomatom Crawl Control, či na redukčnom prevode a uzávierke diferenciálu. Jednoducho Land Cruiser ostáva naďalej jedným z posledných pravých off-roadov. Pribudli však bezpečnostné prvky balíka Safety Sense. Napríklad monitorovanie jazdných prúdov, autonómne brzdy s detekciou chodcov alebo adaptívny tempomat. Interiér počíta s novým 4-ramenným volantom, väčšou 8-palcovou obrazovkou rozhrania Toyota Touch 2, ventilovanými sedadlami či vyhrievaným čelným oknom.

VW Golf Sportsvan

VW Golf Sportsvan Foto: IAA
VW Golf Sportsvan VW Golf Sportsvan

Trieda MPV nie je práve v kurze. Valcujú ju crossovery. No Volkswagen to nevzdáva. Po modernizácii Golfu inovuje aj jeho „nafúknutú“ verziu. Nové sú nárazníky a predné hmlové svetlá. Hlavné svetlomety zamenili v drahších verziách xenóny za diódy. V ponuke pribudol nový dizajn 16-, 17– alebo 18-palcových diskov kolies a paletu farieb obohatil nový odtieň Cranberry Red. Všetky úpravy sa snažili podporiť športový imidž tohto vanu nižšej strednej triedy. Interiér zas omladol vďaka použitiu nových dekoratívnych materiálov a čalúnení. Infotainment obohatilo nové rozhranie Discover Pro s 9,2-palcovým dotykovým displejom a ovládaním gestami. Vitruálny prístrojový panel z Golfu Sportsvan nedostal. Autonómne brzdy odteraz registrujú chodcov. Pod kapotou je novinkou 3-valec 1,0 TSI (85 kW) a 4-valec 1,5 TSI Evo s vypínaním valcov. Zachovaná ostane ponuka dvojspojkových prevodoviek, tentoraz so siedmimi stupňami, aj kombinácia s pohonom 4Motion.

VW T-Roc

VW T-Roc Foto: IAA
VW T-Roc VW T-Roc

T-Roc je nielen novým príspevkom Volkswagenu na tému crossoverov, ale aj míľnikom v dizajne. Do konzervatívnych vôd wolfsburského štylistického rukopisu totiž vpúšťa viac emócií. Vidieť to na úplne novej maske lemovanej chrómom spolu s LED svetlami, aj na dvojfarebnom koncepte karosérie. Hoci ide o najmenšie SUV v ponuke značky, stojacim pod Tiguanom, o úplného „drobca“ nejde. Bližšie má skôr ku Škode Karoq a Seatu Ateca, než k malému Seatu Arona. Stojí na platforme MQB a dĺžkou 4 243 mm a rázvorom náprav 2 60š mm má najbližšie k Audi Q3. Farebná hravosť s kontrastnými dekoráciami sa preniesla aj do interiéru. Na výber sú farby Black Oak Brown, Ravenna Blue, Energetic Orange Metallic a Curcuma Yellow Metallic. Palubná doska môže byť vybavená 11,7-palcovým displejom prístrojového panela a 8-palcovým rozhraním Discover Media. Do kufra sa zmestí 455 litrov nákladu. Nechýba ani celá plejáda asistenčných systémov. Ponuka motorov kopíruje Golf. Máme tu teda 3-valec 1,0 TSI (85 kW) a 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) či 2,0 TSI (140 kW). Naftu zastúpia 4-valce 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110, 140 kW). Silnejšie motory 1,5 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI sú k dispozícii za príplatok alebo v sérii so systémom 4Motion. A tiež v kombinácii so 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami DSG.

Wey VV7

Wey VV7 Foto: IAA
Wey VV7 Wey VV7

Európske ambície čínskej automobilky Qoros skončili totálnym fiaskom. No iní producenti z „ríše stredu“ to nevzdávajú. A dorazili do Frankfurtu. Taký Great Wall priniesol do finančnej metropoly Nemecka atraktívne SUV Way VVZ. Značku Way pritom založil len vlani, s cieľom konkurovať prémiovým producentom áut. Aj preto sa snaží VV7 s dĺžkou pod päť metrov a rázvorom 2 950 mm hrať na lepší tovar. Ako dizajnom, tak i spracovaním interiéru, kde nechýba kvalitné čalúnenie, veľký displej multimediálneho rozhrania ani 12,3-palcový displej prístrojového panela. Pod kapotou pracuje preplňovaný benzínový 4-valec s objemom dva litre, ktorý posiela cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku k všetkým kolesám 172 kW a 360 Nm krútiaceho momentu. To na európsky útok zatiaľ nestačí, zvlášť nie v súboji s prémiou, ide však rozhodne o výstrahu. O desať rokov môže byť všetko inak. Spomeňme, kde je dnes taká Kia a kde Fiat.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Frankfurt 2017
Články podľa značiek