Frankfurt 2017: Toto sú najdôležitejšie koncepty. Vládnu im batérie!

Zdá sa, že budúcnosť patrí naozaj elektromobilom. Potvrdzuje sa to aj na frankfurtskom autosalóne. Všetky dôležité koncepty, na ktoré sme sa zamerali v poslednej reportáži z najväčšej európskej motoršou, poháňa energia akumulátorov. Niektoré z nich sú už pred bránami montážnych liniek.

16.09.2017 07:00
debata (1)
Svoju pošramotenú povesť sa snaží koncern... Foto: IAA
Frankfurt - 2017 Svoju pošramotenú povesť sa snaží koncern Volkswagen očistiť vo Frankfurte nad Mohanom záplavou eleketrických konceptov. A to pod zančkami Audi, Volkswagen aj Škoda.

O pár rokov už nebudú elektromobily raritou. Počítajú s nimi najväčšie automobilové koncerny. A nielen ako s doplnkom výrobného programu. Taký Volkswagen chce produkovať v roku 2025 milión elektrických áut pod všetkými svojimi značkami. Podobne je to s koncernom Daimler či BMW Group. Myslia to smrteľne vážne, čo dokladuje aj prehľad frankfurtských konceptov a štúdií. Absolútna väčšina z nich je totiž elektrických, alebo aspoň spojených s elektromotorom. My sme pre vás vybrali pätnásť najdôležitejších. Niektoré z nich pritom stoja pred bránami sériovej produkcie.

Audi Aicon Concept

Audi Aicon Concept Foto: IAA
Audi Aicon Concept Audi Aicon Concept

Týmto konceptom sa pozerá Ingolstad do pomerne vzdialenej budúcnosti, keď už autá nebudú potrebovať volant ani pedále. Luxusná limuzína Aicon považuje totiž autopilot za samozrejmosť. A dokonca takú, že štúdia už nemá diaľkové svetlá. Stačia tie stretávacie na báze diód. Je ich až 600. V podstate majú skôr informačnú funkciu pre ostatných účastníkov premávky ako pre samotnú posádku. Dokážu premietať na asfalt užitočné piktogramy, napríklad pre chodcov, a tie zadné zas informovať nielen o brzdení, ale aj o tom, či vozidlo zrýchľuje. Ak z auta v noci vystúpite, Aicon vám na cestu vyšle svietiaci dron. Aj to naznačuje komfort, ktorý táto limuzína poskytuje. Veď na dĺžku má neuveriteľných 5 444 mm, čo je až o 240 viac, ako v prípade predĺženej verzie novej vlajkovej lode Audi A8. A do stredoveku ju posiela aj 23-palcovými diskami kolies. Interiér má štyri samostatné, posuvné a otočné sedadlá. Nastupovanie uľahčuje absentujúci stredový stĺpik a zadné protismerné dvere. Posádka si môže vziať až 660 litrov batožín. Aicon má totiž kufor nielen vzadu, ale aj vpredu. Veď ide o elektromobil. O pohon sa stará štvorica elektromotorov s celkovým výkonom 260 kW a krútiacim momentom 550 Nm. Nová generácia polovodičových batérií zabudovaných v podlahe by mala Aiconu zabezpečiť dojazd 700 až 800 km na jedno nabitie. Pri použití 800 V systému by sa pritom mali nabiť na 80 % kapacity za pol hodiny.

Audi Elaine Concept

Audi Elaine Concept Foto: IAA
Audi Elaine Concept Audi Elaine Concept

Ak vám tento koncept niečo pripomína, nemýlite sa. V podstate ide len o premenovanú štúdiu Audi e-tron Sportback z májového autosalónu v Šanghaji. Na rozdiel od Aiconu, ktorý odkrýva budúcnosť vzdialenú minimálne desať rokov, je Elaine v podstate realitou. Takto nejako by malo totiž vyzerať nové elektrické kupé-SUV, ktoré sa chystá na trh v sériovej podobe už v roku 2019. Využíva platformu MEB, určenú elektrickým modelom koncernu VW. Na dĺžku má 4,9, na šírku 1,98 a na výšku 1,53 m. Splývavá silueta kabíny kontrastuje s väčšou svetlou výškou podvozka a plastovou ochranou blatníkov ukrývajúcich 23-palcové disky kolies. Hoci Elain počíta s autonómnym riadením, minimálne na diaľnici, stále má volant a pedále. Klasické tlačidlá však vystriedali dotykové displeje a tauch-pady. Pohon zabezpečujú tri elektromotory, z toho dva vzadu, takže tu máme akési elektrické Quattro. Maximálny výkon 320 kW možno v režime „boost“ krátkodobo zvýšiť o ďalších 50. Elaine tak šprintuje na stovku za 4,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. Potrebnú energiu dodávajú li-ion akumulátory s kapacitou 95 kWh, umiestnené v podlahe. Na jedno nabitie by mal e-tron Sportback absolvovať približne 500 km jazdy. Pri rýchlom nabíjaní by mali prijať 80 % kapacity už za 30 minút.

BMW i Vision Dynamics Concept

BMW i Vision Dynamics Concept Foto: IAA
BMW i Vision Dynamics Concept BMW i Vision Dynamics Concept

BMW má pred konkurenciou obrovský elektrický náskok. Dôvodom sú jeho modely divízie i, teda i3 a i8. Pri nich však rozhodne neostane. Už dlhšie sa šušká o príchode väčšieho a praktickejšieho elektromobilu i5. Mníchovská automobilka totiž potrebuje súrne „kladivo“ na novú Teslu 3. A čím iným by mal byť frankfurtský koncept BMW i Vision Dynamics? Predstavuje moderné elektrické Gran Coupé, ktoré by americkému náprotivku mohlo poriadne skomplikovať život. Pre BMW znamená aj výrazný posun v dizajne. Vidieť to na prvý pohľad. Nielen na úplne novej futuristickej interpretácii ľadviniek, ale aj na zvláštnom profile okien. Dizajnéri sa dotkli dokonca aj doteraz „nedotknuteľného“ tvaru zadného stĺpika, takzvaného Hofmeister kink. Odvážny je tiež dizajn úzkych laserových svetiel. Pritom niet pochybností, že i Vision Dynamics má s realitou spoločné viac, akoby sa mohlo zdať. Napríklad tým, že používa dva klasické páry dverí. Primyslite si teda spätné zrkadlá a o čosi menšie kolesá a máme tu sériový elektromobil BMW. Ten má zrýchľovať na 100 km/h za rovné štyri sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť cez 200 km/h. Na jedno nabitie vraj zvládne až 600 km jazdy.

BMW X7 iPerformance Concept

BMW X7 i Performance Concept Foto: IAA
BMW X7 i Performance Concept BMW X7 i Performance Concept

BMW pripravuje mohutnú modelovú ofenzívu. Jej súčasťou bude aj nové veľké SUV, ktoré do Frankfurtu dorazilo v podobe konceptu. Jeho cieľ je jasný. Dobyť pozície, kde dnes kraľujú Mercedes-Benz GL, Cadillac Escalade, Lincoln Navigator či Lexus LX. Takže megalomanský formát neprekvapí, rovnako ako gigantické 23-palcové disky kolies. Šokom je skôr dizajn, ktorý stavia na jednoduchých až kubistických tvaroch. Tie sú osviežujú horizontálne hliníkove prvkami, ktoré kontrastujú s olivovo-bronzovým lakom. Hliníkom je lemovaný aj profil okien a veľkoryso dimenzované strešné okno, pod ktorým presvitá zvláštna konzola v tvare písmena Y. Predné úzke svetlá dostali laserovú technológiu s grafikou písmena X. Zadné „elkové“ svetlá využívajú diódy a sú prepojené úzkym svetelným pásom. Do kabíny so šiestimi "plávajúcimi“ sedadlami sa nastupuje ľahšie vďaka absencii stredného stĺpika a protismernému otváraniu zadného páru. Palubná doska je osadená dvoma 12,3-palcovými displejmi. Bohužiaľ, o technike BMW nič bližšie neprezradilo. Vieme len toľko, že koncept poháňa plug-in hybridná sústava tvorená benzínovým agregátom a elektromotorom.

BMW Z4 Concept

BMW Z4 Concept Foto: IAA
BMW Z4 Concept BMW Z4 Concept

Nie je tajomstvom, že už budúci rok príde na svet nový mníchovský roadster BMW Z4. Jeho predskokanom je rovnomenný frankfurtský koncept. Automobilka ho už ukázala na prestížnej privátnej prehliadke elegancie Concours d'Elegance v kalifornskom Pebble Beach. K realite nemá naozaj ďaleko. V podstate ide o jemne vyšperkovaný prototyp. Ako vidieť, nové Z4 zaútočí agresívnejšími líniami. Najzásadnejšou novinkou je ale skrátenie prednej kapoty a posunutie kabíny viac vpred. Pre posádku to znamená, že bude sedieť bližšie k stredu vozidla. Predná časť má vyvolávať vzdialenú asociáciu s legendárnym roadsterom Z8, vyrábaným v rokoch 1999 až 2003. V interiéri prezentuje štúdia postavená na 20-palcových diskoch asymetrické farebné čalúnenie, ktoré jasne oddeľuje kokpit vodiča od spolujazdca. Palubná doska je vybavená dvoma programovateľnými displejmi. O technike nepadlo ani slovo. Okrem 4– a 6-valcov TwinPower Turbo sa však očakáva aj hybridný pohon. Veď Z4 vzniklo po prvýkrát v spolupráci s Toyotou. Tá využije spoločné základy pri reinkarnovanej Supre. Oba modely budú schádzať z výrobných liniek závodu Steyr Puch v rakúskom Grazi.

Borgward Isabella Concept

Borgward Isabella Concept Foto: IAA
Borgward Isabella Concept Borgward Isabella Concept

Reinkarnovaná nemecká značka Borgward si zatiaľ trúfla len na čínsky trh, kde už predáva SUV BX5 a BX7. To však neznamená, že sa nechce vrátiť do svojej domoviny. Lenže so súčasnou ponukou by v Európe asi neuspela. Chcelo by to čosi extra. Presne taký je jej nečakaný frankfurtský koncept Izabella. Znalci vedia, že tento názov patrí najslávnejšiemu modelu Borgwardu, kupé a kabrioletu vyrábanému v rokoch 1954 až 1962, teda až do bankrotu značky. Lenže koncept na historickú predlohu príliš nereflektuje. Azda okrem jemnej asociácie tvaru prednej masky. Inak ide o futuristické 4-dverové kupé s presklenou kabínou a dokonale lícujúcimi prechodmi medzi jednotlivými dielmi karosérie. Aj tvar blatníkov a zadných stĺpikov naznačuje špičkovú aerodynamiku. Päť metrov dlhý modro-belasý koncept šokuje aj fialovým interiérom s holografickým displejom a trojuholníkovou stredovou konzolou. Ako inak, výfuky opäť chýbajú. O pohon sa stará systém ePropulsion s dvojicou elektromotorov. Spolu dávajú 220 kW a 450 Nm krútiaceho momentu. Takže Isabella šprintuje na stovku za 4,5 sekundy a dosiahne maximálku 250 km/h. Li-ion akumulátory od LG majú stačiť na dojazd 500 km.

Honda Urban EV Concept

Honda Urban EV Concept Foto: IAA
Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept

Frankfurtská štúdia Hondy nie je výstrelom do tmy. Je súčasťou stratégie „Electric Vision“, ktorej výsledkom má byť niekoľko sériových elektromobilov. A nehovoríme o vzdialenej budúcnosti. Potvrdzuje to aj koncept Urban EV, o ktorom Honda tvrdí, že príde do predaja už v roku 2019, teda do dvoch rokov. Elektrický pionier automobilky, teda ak neberieme do úvahy vodíkové Clarity, sa zameria na mestskú dopravu. Aj preto má Urban EV na dĺžku o 100 mm menej než súčasný Jazz. Sympatické je, že koncept si nijako extra nezakladá na aerodynamike. Naopak, dizajn evokuje jednoduchý dizajn sedemdesiatych rokov. Nízka a široká stavba s minimálnymi prevismi sľubuje stabilitu motokáry a úzke predné stĺpiky zas perfektný výhľad spoza volantu. Jednoduché tvary oživujú originálne denné svetlá a svietiace logo. Vstup do kabíny uľahčujú protismerné dvere. Rovnako minimalistický je interiér so spoločnou prednou lavicou pripomínajúcou nábytkový dizajn. Podobne ako drevom obložená palubná doska. Všetky informácie získava štvorčlenná posádka cez obrovskú obrazovku, ktorá sa tiahne takmer celou šírkou interiéru. Displeje nájdeme dokonca na dverách. Elektromotor čerpá energiu z bližšie nešpecifikovaných akumulátorov v podlahe. Nepoznáme výkon ani dojazd.

Kia Pro_ceed Concept

Kia Pro_ceed Concept Foto: IAA
Kia Pro_ceed Concept Kia Pro_ceed Concept

Názov Proceed bol v Kii spojený s trojdverovou verziou jej populárneho európskeho hatchbacku. To sa pravdepodobne zmení. Naznačuje to rovnomenný frankfurtský koncept, ktorý má na rozdiel od súčasného sériového modelu jeden pár dverí navyše. Klasický hatchback to však rozhodne nie je. Kia sama charakterizuje štúdiu ako fastback, no pokojne by sme mohli použiť ešte expresívnejší výraz shooting brake. Koncept pritom nezaprie inšpiráciu väčším 4-dverovým kupé Stinger. Vidieť to na tvare prednej masky či kapoty. A k tomu štúdia pridáva zvláštne tvarovaný zadný stĺpik a takzvanú Lumineline, teda osvetlený obrys kabíny, ktorý sa rozsvieti, už keď sa vodič priblíži k vozidlu. Pro_ceed postavený na 20-palcových diskoch s centrálnou maticou je lakovaný v červenom odtieni Lava Red, ktorý je výsledkom týždňového procesu povrchovej úpravy. Namiesto zrkadiel používa kamery. O emócie niet núdze ani v interiéri, ktorý kombinuje lesklé červené povrchy s nevšedným čalúnením sedadiel z elastanovej tkaniny. Palubná doska obsahuje digitálny prístrojový panel. Celé to dotvára minimalisticky riešený dvojramenný volant či jednoduchá stredová konzola. Ovládacie prvky majú povrch z brúseného hliníka. O technike nepadlo ani slovo.

Mercedes-Benz EQA Concept

Mercedes-Benz EQA Concept Foto: IAA
Mercedes-Benz EQA Concept Mercedes-Benz EQA Concept

Mercedes-Benz má v elektromobilite čo doháňať. Jeho jediný čistý elektromobil, trieda B Electric Drive skončila v podstate fiaskom. Už vlani v Paríži však automobilka zo Stuttgartu predstavila novú elektrickú divíziu EQ, ktorá bude obdobou aktivít konkurenčného BMW i. Ako posol elektrických správ poslúžil vtedy koncept kupé-SUV Generation EQ. A neostane sám. Elektrická ofenzíva bude stáť totiž na viacerých modeloch. Jedným z nich by mohlo byť aj elektrické „áčko“, ktoré sa v podobe 3-dverového hothatchu s dĺžkou 4 285 a rázvorom náprav 2 729 mm predstavuje v podobe konceptu EQA. Sily má naozaj dosť. Veď o pohon sa starajú dva elektromotory so spoločným výstupom 200 kW a 500 Nm. Na stovku to potom zvládne EQA za päť sekúnd. Vodič môže pritom voliť medzi dvoma jazdnými módmi – Sport a Sport Plus. Li-ion akumulátory s kapacitou 60 kWh majú stačiť pri ekonomickej jazde na približne 600 km jazdy. Na ďalších 100 km by malo stačiť dobíjanie v priebehu desiatich minút. Futuristický dojem dotvára svetelná technika vytvorená laserovými vláknami. Svieti dokonca aj centrálna hviezda. Koncept jazdí na 20-palcových diskoch. Premiéra sériového modelu už nie je ďaleko. Veď do piatich rokov má prísť až desať elektromobilov s hviezdou.

Mercedes-Benz GLC F-Cell Concept

Mercedes-Benz GLC F-Cell Concept Foto: IAA
Mercedes-Benz GLC F-Cell Concept Mercedes-Benz GLC F-Cell Concept

Napriek orientácii na čisté elektromobily s batériami nechce stuttgartská automobilka zanevrieť ani na vodík. Napokon, využitiu palivových článkov sa venuje už dlhé roky. Od roku 1999 prevádzkovala flotilu vodíkovej triedy A a neskôr aj triedy B. Vodík využívali ako palivo aj viaceré jej koncepty. A teraz ide do tuhého. Vo Frankfurte nad Mohanom predstavuje Merceds-Benz koncept GLC F-Cell, ktorý je vlastne prototypom sériového modelu s palivovými článkami. Kompaktné SUV si tak vo dvojici karbónových nádrží v podlahe vozí 8,8 kg vodíka stlačeného pod tlakom 700 barov. Čas ich plnenia možno porovnať s bežným tankovaním. K tomu si ešte vodíkové GLC pomáha li-ion akumulátormi s kapacitou 13,8 kWh, ktoré sa nabíjajú za 1,5 hodiny. To umožnilo dosiahnuť dojazd približne 490 km, z toho 440 na vodík a 50 na akumulátory. Energia putuje k elektromotoru s výkonom 147 kW a krútiacim momentom 350 Nm. Príliš veľká strela to teda nebude.

Mini E Concept

Mini E Concept Foto: IAA
Mini E Concept Mini E Concept

Mini sa s elektrifikáciou pohráva už takmer desať rokov. Veď v roku 2008 priviedlo na svet flotilu elektrifikovaných Mini E. Až 600 kusov týchto áut jazdilo v reálnej premávke. Skúsenosti nakoniec ale využil koncern BMW Group pri vývoji BMW i3. Elektrické Mini sa do výroby nikdy nedostalo, teda ak nepočítame plug-in hybridné Mini Cooper S E Countryman ALL4, predstavené tento rok v Ženeve. Čistý elektromobil však predsa len príde, a to v roku 2019. Naznačil to frankfurtský koncept Mini E, bohužiaľ bez akýchkoľvek technických údajov. Vystačiť si tak musíme s dizajnom, ktorý okorenil sivostrieborný lak a žlté akcenty na prednej maske, kolesách, zrkadlách či streche. Inak sú ale tvary klasické. Možno naznačujú niečo z budúcej generácie tohto kultového mestského modelu. Prekvapí len tuning, najmä rozšírené prahy a spojlery, akoby išlo o hothatch. Mini tým jasne naznačuje, že ani bezemisnej verzii Cooperu nemusí chýbať adrenalín za volantom.

Renault Symbioz Concept

Renault Symbioz Concept Foto: IAA
Renault Symbioz Concept Renault Symbioz Concept

Futuristický frankfurtský koncept Renaultu robí z auta viac než len auto. Pozerá sa do roku 2030. Podľa Francúzov by už vtedy mali autá jazdiť samy a byť tak trochu súčasťou celého ekosystému. Nemajú slúžiť len na presun z bodu A do bodu B. Majú sa stať miestom zábavy či práce a relaxu, ktoré umožní práve autopilot. Navyše sa môžu byť začlenené do našich domovov. Napríklad tým, že ich batérie budú zásobovať domácnosť elektrickou energiou v čase výpadku prúdu. Práve taký je koncept Symbioz, inšpirovaný okrem automobilového dizajnu aj súčasnou architektúrou a interiérovým dizajnom. V kabíne sú štyri samostatné otočné sedadlá. Volant tu síce je, ale v režime autonómnej jazdy sa zasunie do palubnej dosky. Infotainment zabezpečuje prepojenie cestujúcich so svetom. S okolím ich zas prepája obrovská presklená kabína s krídlovými dverami. O pohon sa starajú dva elektromotory na zadnej náprave. Zdrojom energie sú li-ion akumulátory uložené v podlahe. Bližšie technické údaje chýbajú. V každom prípade je Symbioz plne funkčným konceptom, ktorý bude k dispozícii na testy ešte tento rok. Má tak prispieť k popularizácii technológií, ktoré hodlá Renault ako európsky líder v elektromobilite priviesť do sériovej produkcie do roku 2023.

Škoda Vision E Concept

VW I.D. Crozz II Concept Foto: IAA
VW I.D. Crozz II Concept VW I.D. Crozz II Concept

Podobne ako VW I.D. Crozz má aj koncept Škoda Vision E svetovú premiéru už dávno za sebou. Ukázal sa totiž v Šanghaji. Cestou z Číny do Frankfurtu nad Mohanom však absolvoval niekoľko úprav. Zmenená je napríklad predná maska a nárazník To podstatné však ostalo. Sympatické kupé-SUV má na dĺžku 4 688, na šírku 1 924 a na výšku 1 591 mm. Veľkosť dobre maskujú obrovské kolesá, v skutočnosti je ale Vision E len o 10 mm kratší než 7-miestne SUV Kodiaq a v rázvore náprav 2 851 mm ho dokonca o 60 mm prekonáva. Tak ako sa na koncept patrí, vystačí si bez rámov okien a tiež stredového stĺpika. Zadné sa otvárajú sa protismerne. Chýbajú aj kľučky a spätné zrkadlá, ktorých úlohu prevzali kamery. Napriek mohutným rozmerom ponúka interiér len štyri samostatné sedadlá. Pre lepšie nastupovanie sa pri otvorení dverí natočia o 20 stupňov. A keďže Vision E má systém autopilota, počíta v režime autonómnej jazdy so zasunutým volantom. O pohon 4×4 sa starajú dva kompaktné elektromotory, každý na jednej z náprav, so spoločným výkonom 225 kW. Vďaka nim dosiahne Vision E maximálnu rýchlosť 180 km/h. Zdrojom energie je kvapalinou chladený li-ion akumulátor. Ten má stačiť na dojazd približne 500 km.

Smart EQ ForTwo Concept

Smart Vision EQ Fortwo Concept Foto: IAA
Smart Vision EQ Fortwo Concept Smart Vision EQ Fortwo Concept

Elektrický Smart je už dávno realitou, aj ten najnovší. Koncern Daimler sa však pozrel vo Frankfurte nad Mohanom na jeho vzdialenejšiu budúcnosť. Predstavuje si ho totiž ako ideálny mestský elektromobil v systéme zdieľania áut, teda pre car sharing. Aby to mohlo fungovať, vybavil svoj koncept Smart EQ ForTwo autonómnym riadením. Potom si ho budete môcť privolať smartfónom. Originálny dizajn obsahuje priehľadné kruhové dvere, ktoré sa vyklápajú vzad okolo osi blatníkov. Čierna predná maska je falošná. Nahradil ju displej, ktorý je schopný komunikovať s okolím formou odkazov či piktogramov. Jednoduchý interiér je vybavený spoločnou lavicou pre dvoch cestujúcich. Tí majú k dispozícii centrálny 24-palcový displej a k tomu ešte dva s uhlopriečkou štyroch palcov. Okrem toho koncept premieta ďalšie informácie na sklenené dvere potiahnuté špeciálnou fóliou. Batérie s kapacitou 30 kWh by mali zabezpečiť bezproblémový dojazd do vzdialenosti 150 až 200 km. Potom sa pôjde Smart EQ sám nabiť. Jednoducho si nájde indukčnú platňu bezdrôtového dobíjania, asi ako robotický vysávač, a opäť vyrazí k ďalšiemu zákazníkovi.

VW I.D. Crozz II

VW I.D. Crozz II Concept Foto: IAA
VW I.D. Crozz II Concept VW I.D. Crozz II Concept

Po škandále Dieselgate plánuje Volkswagen elektrickú ofenzívu. Do roku 2025 chce priniesť na trh až 23 nových elektromobilov a ročne ich vyrábať až jeden milión. Novú éru odštartuje práve kupé-SUV, ktorého predskokanom je koncept I.D.Crozz, ten vlastne nie je až takou novinkou. Ukázal sa v Šanghaji, ale do Frankfurtu dorazil v nových červeno-strieborných šatách. Jeho základom je elektrická platforma MEB. Poháňajú ho dva elektromotory, každý na jednej z náprav so spoločným výkonom 225 kW. Zdroj energie, li-ion akumulátory s kapacitou 83 kWh, sú zabudované v podlahe. Na jedno nabitie by vďaka nim mal I.D. Crozz absolvovať až 480 km. Dobitie na 80 % má s použitím 150 kW nabíjačky trvať len 30 minút. Maximálku obmedzil Volkswagen na 180 km/h. I.D. Crozz II má na dĺžku 4 625, na šírku 1 891 a na výšku 1 609 mm. V interiéri ponúka zatiaľ len štyri sedadlá. Jednoduchá palubná doska je vybavená multifunkčným volantom so senzorickými tlačidlami ovládania „prevodovky“ a dvojicou displejov. Prvý pred vodičom má uhlopriečku 5,8 a centrálny 10,2 palca. V režime autonómneho riadenia I.D. Pilot sa volant zasunie, aby uvoľnil miesto posádke. Okrem toho môže vodič získavať údaje z obrovského head-up AR displeja s rozšírenou realitou, ktorý tvorí prakticky celé čelné okno.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Frankfurt 2017
Články podľa značiek