Nie je tajomstvom, že šéf koncernu FCA Sergio Marchionne hľadá už dlhší čas partnera pre svoj taliansko-americký automobilový konglomerát. Zatiaľ ho však nenašiel. S jeho ponukou ho vypoklonkoval koncern Volkswagen aj americké koncerny General Motors a Ford. A zdá sa, že nič nebude ani z transakcie s čínskou automobilkou Great Wall Motor Company, ktorá mala podľa nedávnych informácií o Fiat a Chrysler záujem. Zato sa teraz objavili špekulácie o fúzii FCA s kórejskou spoločnosťou Hyundai Motor.
Ak by k tomu došlo, vznikla by najväčšia automobilka sveta. Vlani totiž oba koncerny vyrobili spolu 11,5 milióna áut, čo je viac ako VW Group, Toyota či Renault a Nissan spolu s Mitsubishi. Podľa analytika Lee Jea-ila zo spoločnosti Eugene Investment & Securities by však toto číslo nemuselo byť zďaleka konečné, pretože spojením spoločností by sa pre značky koncernu FCA otvorili vďaka Hyundaiu nové trhy, kde v súčasnosti nepôsobí. Kórejčania by zas získali silné portfólio SUV od Jeepu a pikapy RAM od Dodge.
Analytik tak predpokladá, že celosvetové ročné predaje by mohli stúpnuť na 12 miliónov áut. Zatiaľ je však všetko v rovine špekulácií. Ani jedna zo strán sa totiž k prípadnej fúzii nevyjadrila. Tak či tak vraj Hyundai tlačí na FCA, aby došlo k čo najrýchlejšej dojhode a zabránil riziku kúpy zo strany potenciálnych čínskych záujemcov, najmä spomínanej Great Wall Motor. Podľa Lee Jea-ilu by mohol Hyundai za FCA zaplatiť 9,83 miliardy amerických dolárov, pokiaľ by boli súčasťou predaja aj značky Maserati a Magneti Marelli. Bez nich by vraj bola cena ani nie polovičná.