Pôvodný návrh znel, aby všetci výrobcovia áut pridukovali už v roku 2018 povinne osem percent áut do zásuvky. To sa, pochopiteľne, stretlo s odporom automobiliek. Argumentovali tým, že nové kvóty nie je v takom krátkom čase možné splniť a navyše môžu mať vážne dosahy na ekonomické výsledky a podnikanie automobiliek v Číne. Najmä ak táto krajina plánuje voči porušovaniu kvót zaviesť tvrdé penalizácie, nevynímajúc odobratie licencie. Peking nakoniec povolil, ale len čiastočne.
Z plánu škrtol prvý rok s kvótou osem percent. Zato v roku 2019 sa budú musieť podieľať hybridy a elektromobily na celkových tržbách automobiliek až desiatimi percentami a v roku 2020 sa kvóta zvýši na 12 %. Automobilky tak vlastne len získali čas na investície do úprav svojich čínskych podnikov. Do plachiet im ale fúka stúpajúci odbyt zásuvkových áut. Napríklad v auguste sa ich v Číne predalo 55 000 a za prvých osem mesiacov spolu až 282 000 kusov. To predstavuje takmer polovicu celosvetového odbytu.