Mercedes G: Nové 'géčko' v Detroite. Charakter zostáva

Milovníci terénnej klasiky majú stiahnuté hrdlo, keď príde reč na novú triedu G. Nad čistokrvnými off-roadmi sa totiž sťahujú emisné a bezpečnostné mračná. S novinkou zo Stuttgartu to však zas až také zlé nebude. Drsný štýl jej ostane.

09.10.2017 16:00
debata
Mercedes-Benz už testuje predprodukčné... Foto: Autocar
Mercedes-Benz G - 2018 Mercedes-Benz už testuje predprodukčné prototypy novej triedy G. Dizajn zmení len evolučne. Predná časť sa však trochu natiahne a kabína bude o 100 mm širšia.

Čistokrvných off-roadov je dnes ako šafranu. Taký Land Rover Defender je už napríklad minulosťou. A bude horšie. Nové bezpečnostné normy sa s terénnou klasikou vybavenou rámovým podvozkom a tuhými nápravami príliš nekamarátia. A podobne je to s emisiami. Zlá aerodynamika a vysoká hmotnosť idú proti hospodárnosti. A tak tu máme v podstate už len dvoch predstaviteľov tejto triedy – Jeep Wrangler a Mercedes-Benz G. Ostatné off-roady už dávno prešli na samonosné karosérie a nezávislé zavesenie kolies. O to viac priťahujú pozornosť informácie o klasike zo Stuttgartu. Tá sa totiž napriek evolúcii od osemdesiatych rokov prakticky nezmenila. Čo s ňou ale bude ďalej?

Nižšie emisie majú byť výsledkom nasadenia... Foto: Autocar
Mercedes-Benz G - 2018 Nižšie emisie majú byť výsledkom nasadenia nových motorov a lepšej aerodynamiky.
Nové Géčko očakávali mnohí už vo Frankfurte nad Mohanom, nakoniec však padol definitívny termín premiéry na americký januárový autosalón v Detroite. Našťastie, zdá sa, že nasledujúca generácia v teréne nepoľaví a že overená koncepcia ostane takmer zachovaná. Vyplýva to z prvých informácií a fotografií predprodukčných prototypov. Tie vyzerajú aj s kamuflážou takmer rovnako ako trieda G, ktorú poznáme dnes. Dobrou správou je zachovanie odolného rebrinového rámu. Zmenám sa však géčko nevyhne. Predné kolesá dostanú nezávislé zavesenie, čo zlepší jazdné vlastnosti na asfalte a azda až tak neublíži v teréne.
Predný previs bude z dôvodu väčšej deformačnej zóny o čosi dlhší. Kabína zas z dôvodu rozšírenia o 100 mm ponúkne viac miesta. Bezpečnosť podporia nové asistenčné systémy. Takže nie je vylúčené, že aj trieda G dostane autonómne brzdy. S ekonomikou prevádzky zas pomôžu modernejšie motory. Napríklad novučičký radový 6-valec 350d, predstavený len nedávno vo vlajkovej lodi S, a tiež benzínový štvorliter známy z kupé AMG GT či ďalších AMG derivátov zo sedanov C a E. Osud smädného dvanásťvalca je zatiaľ nejasný. Výroba odštartuje v závode Magna Steyr v rakúskom Grazi pod kódovým označením W464 na konci marca 2018. Prvé kusy by sa tak mali dostať k zákazníkom na jar.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz G
Články podľa značiek