Bugatti Chiron prišlo o rekord. Skalpovali Švédi

V Molsheime sa netešili dlho. Svetový rekord v akceleračno-deceleračnej disciplíne 0-400-0 km/h si udržal nový Chiron len pár týždňov. Väz mu zlomili švédsky Koenigsegg. A to so starým modelom!

10.10.2017 16:00
debata
Len 23 dní trvalo švédskemu Koenigseggu, aby... Foto: Koenigsegg
Koenigsegg Agera - rekord Len 23 dní trvalo švédskemu Koenigseggu, aby pokoril rýchlostný rekord Bugatti. Vystačil si pritom s modelom predstaveným pred šiestimi rokmi. Nová Regera bude pritom ešte výkonnejšia.

Nové 16-valcové Bugatti Chiron má byť opäť najrýchlejším sériovým autom planéty. V Molsheime sa síce zatiaľ na oficiálny rekord v maximálke neodhodlali, zato pred necelým mesiacom poslali do sveta bombastickú správu, že Chiron zvládol šprint na rýchlosť 400 km/h a následné brzdenia len za 42 sekúnd, dokonca bez jednej desatinky. To sa vraj zatiaľ nepodarilo žiadnemu inému autu. A aj to bola pravda, no už v čase rekordu kolovali pochybnosti o tom, dokedy si Chiron rekord udrží. Na svet sa totiž derú nové hyperšporty z dielne AMG, Astonu Martinu, McLarenu alebo švédskeho Koenigseggu, ktoré rozhodne majú potenciál oskalpovať „molsheimskú beštiu“.

Testovací jazdec Niklas Lilja potreboval na... Foto: Koenigsegg
Koenigsegg Agera - rekord Testovací jazdec Niklas Lilja potreboval na disciplínu 0-400-0 km/h len 36,44 sekundy.
Nakoniec mal však príbeh rekordu Bugatti oveľa rýchlejší spád či skôr pád, než sa v Molsheime vôbec nazdali. Po dvadsiatich troch dňoch prišla studená sprcha. O to chladnejšia, že Chiron si podalo auto, ktoré je na svete už od roku 2011. Takže nebolo treba čakať na AMG Project One ani na Aston Martin Valkyrie či McLaren P1. Všetko zvládol známy švédsky Koenigsegg Agera RS. Bugatti naložilo toto brutálne 8-valcové kupé v identickej disciplíne (0–400–0 km/h) viac ako päť sekúnd, presne 5,56. Od prvého zošliapnutia plynu po zastavenie to Agere trvalo len 36,44 sekundy. Pritom išlo o bežne používané zákaznícke auto. Jeho majiteľ bol totiž presvedčený, že Agera je rýchlejšia.K údaju 36,44 sekundy sa Švédi dopracovali po prepočte, pretože testovací jazdec Niklas Lilja začal spomaľovať až pri rýchlosti 403 km/h. V skutočnosti trvala jazda presne 37,28 sekundy, pričom na ranveji dánskeho letiska Vandel Airfield prešiel dráhu dlhú 2 535 m. Bugatti Chiron potrebovalo až 3 112 metrov. Ako je to možné, ak má Chiron výkon neuveriteľných 1 500 koní, kým švédska Agera „len“ 1 360? Háčik je v nižšej hmotnosti. Agera má totiž výkonovú hmotnosť 1:1. Váži 1 360 kg, kým Chiron takmer dve tony.
Koenigsegg Agera - rekord
Koenigsegg Agera - rekord
+8Koenigsegg Agera - rekord

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #rekord #Bugatti Chiron #Koenigsegg Agera
Články podľa značiek