O BMW X2 sa šušká už od roku 2014. Do tuhého však začalo ísť až vlani v Paríži, kde sa malé športové SUV ukázalo v podobe rovnomenného konceptu. Aj preto mnohí očakávali, že sériový model predstaví mníchovská automobilka minulý mesiac vo Frankfurte. Lenže tamojšiu expozíciu obsadili koncepty X7 iPerformance, elektromobil iVision Dynamics, ale aj roadster Z4 Concept. A k tomu všetkému pribalilo BMW dva sériové debuty – novú generáciu X3 a 5-dverového kupé 6 GT. Novej „x-dvojke“ by už teda veľa pozornosti neostalo. A pritom ide o úplne nového člena rodiny mníchovských SAV, teda Sports Activity Vehicles.
Preto neprekvapí, že BMW s premiérou počkalo. Novinku ukáže s najväčšou pravdepodobnosťou koncom októbra v Tokiu. No ešte predtým naň upozornilo akciou v Miláne. Počas tamojšieho Týždňa módy sa totiž športovejší derivát BMW X1 premával v uliciach v sériovej podobe. Avšak v štýlovej digitálnej kamufláži. Tá je poslednou ochranou pred zvedavými objektívmi a očakávanou ostrou premiérou. Po úniku patentových snímok z japonského úradu pre priemyselné vlastníctvo už napokon ani niet čo skrývať. Finálny dizajn nebude naozaj príliš vzdialený konceptu.
Ako vidieť, pribudli kľučky. Čo sa dalo očakávať. Kým svetlá budú širšie, maska na rozmeroch trochu ubrala. Silueta je prakticky identická. BMW X2 nebude teda kupé v štýle BMW X4 či X6. Na menšom formáte by tento prístup príliš nefungoval. Jednak by bolo klesanie strechy príliš prudké, a navyše by splývavá silueta kabíny obmedzila priestor nad hlavami zadných cestujúcich. I tak bude strecha v porovnaní s X1 o čosi nižšia a dizajn športovejší. Techniku si však X2 požičia z nového X1. To znamená použitie modulárnej platformy UKL, ktorú zdieľajú kompaktné BMW s britským Mini.
V základných verziách treba teda rátať výlučne s predným náhonom. Štvorkolku bude X2 kombinovať s výkonnejšími motorizáciami. Očakávať môžeme najmä 4-valce. Benzínovú ponuku zastúpia s najväčšou pravdepodobnosťou verzie sDrive20i, xDrive20i (141 kW/192 k) a xDrive25i (170 kW/231 k), zatiaľ čo naftovú paletu vytvoria verzie sDrive18d (110 kW/150 k), xDrive20d (140 kW/190 k) a xDrive25d (170 kW/231 k). Vylúčený nie je ani plug-in hybrid. Viac by sme sa mali dozvedieť v najbližších týždňoch. Možno už na autosalóne v Tokiu, ktorý sa začína 27. októbra.