
Ak by Lexus vedel, do čoho ide, asi by bol vzdal boj hneď na začiatku. Chcel totiž žiarivý lak, pripomínajúci modré krídla jedného z najkrajších amerických motýľov Morpho. Háčik je v tom, že tento motýľ má v skutočnosti krídla bezfarebné. Modrá farba, ktorú vníma ľudské oko, je len výsledkom interferencie svetla na mikroskopickej mriežkovej štruktúre. Do vývoja Lexus zapojil výskumné centrá v Ann Aborn v Michigane a v Japonsku, v spolupráci s kalifornskou spoločnosťou Viavi Solutions, ktorá je dodávateľom pigmentov.

Všetko sa to začalo pred pätnástimi rokmi. Pri vytváraní odtieňa pracovali návrhári so základnými vlastnosťami svetla, aby vytvorili niečo, čo je na pohľad modrejšie než akýkoľvek modrý pigment. Hneď sa ukázalo, že riešenie bude mimoriadne zložité, dokonca tak, že úloha nebude splniteľná. Na požadovaný efekt by totiž lak musel mať 40 samostatných vrstiev pigmentu. Tím sa však nakoniec dostal k siedmim vrstvám, ktoré už bolo možné uplatniť v sériovej produkcii. Potrebný je však pigment, ktorého výroba trvá osem mesiacov a vyžaduje dvanásť technologických krokov.

Nanáša sa na karosériu vo vrstve s hrúbkou len 15 mikrometrov medzi základným lakom a ďalšími čírimi vrstvami. Premenlivý kovový efekt, s ktorým sa farebný odtieň stále mení s dopadajúcim svetlom, vzniká vďaka nanočasticiam. Na nalakovanie jediného vozidla ich treba 300 gramov, čo predstavuje asi 300 miliárd farebných šupiniek. Výsledok je očarujúci. Kým bežné laky odrážajú necelých 50 percent dopadajúceho svetla v podobe viditeľného modrého tónu, v prípade odtieňa Structural Blue je to takmer 100 percent.
Nový lak sa predstaví na limitovanej edícii luxusného kupé Lexus LC. Proces úpravy karosérie je však natoľko zložitý, že počas jedného pracovného dňa možno v najmodernejšom závode Motomachi vyrobiť len dve vozidlá v odtieni Structural Blue. To naznačuje, že nový lak bude pekne drahý výstrelok. Cenu si však Lexus nechal zatiaľ pre seba.