O projekte Portal informovala Toyota už na jar. Teraz však uviedla, že vývoj vodíkového kamióna dospel do štádia reálnych skúšok. Tento upravený americký Kenworth T660 využíva totiž namiesto naftového motora palivové články. Ide o dve súpravy zo sériového vodíkového sedanu Toyota Mirai. Tie dodávajú pomocou fúzie vodíka s kyslíkom elektrickú energiu elektromotorom s výkonom 493 kW a krútiacim momentom 1 790 Nm. Dynamikou vraj Project Portal prekonáva konvenčných súperov.
Skúšobná súprava si poradí s hmotnosťou 36 ton, pričom zásoba vodíka v nádržiach umiestnených v zadnej časti kabína a akumulátory s kapacitou 12 kWh umožnia dojazd 320 km. To by malo stačiť prevádzke na kratšie vzdialenosti. Aj preto Toyota nasadila tento bezemisný kamión v Los Angeles, kde bude premávať z prístavu do okolitých skladov. Výhodou je, že v Kalifornii je vybudovaná najhustejšia sieť vodíkových čerpacích staníc, bez ktorých sa Project Portal nezaobíde.
Skúsenosti z prevádzky poslúžia na overenie spoľahlivosti technológie a jej potenciálu nielen na krátkych trasách.