Pri tomto Lexuse ide o novú, dokonalejšiu verziu testovacieho vozidla s názvom Platform 2.1. Slúži na skúšky pokročilých asistenčných systémov riadenia, teda autopilota, vo dvoch rôznych režimoch – Chauffeur (šofér) a Guardian (strážca). Režim Chauffeur predstavuje plne automatizované riadenie, zodpovedajúce úrovni SAE 4/5, čo znamená jazdu bez zásahu vodiča. Zatiaľ čo režim Guardian má za úlohu pomáhať vodičovi v nebezpečných situáciách tak, aby predišiel nehode.
Lexus demonštruje schopnosti systému Chauffeur na videu. V prvom prípade je vozidlo riadené autopilotom. Keď sa za zákrutou neočakávane objaví balík sena, auto ho plynulo obíde a vráti sa do svojho jazdného pruhu. V druhej situácii ide autonómne auto v pravom pruhu, pričom v ľavom sa paralelne pohybuje iné vozidlo. Za zákrutou je pritom simulovaná nebezpečná situácia – pruh zablokovaný stojacim vozidlom. Autonómny Lexus spomalí, aby prepustil auto, ktoré ide vedľa neho, a potom zmení jazdný pruh, zaradí sa za vozidlo, ktoré prepustil, a za prekážkou sa vráti do svojho pruhu. Všetko bez účasti vodiča.
Režim Guardian umožňuje na rozdiel od režimu Chauffeur vychutnávať vodičovi jeho jazdu. To znamená, že vodič riadi vozidlo sám. Je však pripravený zasiahnuť v prípade nebezpečenstva, napríklad ak vodiča postihne mikrospánok. Kamera na prístrojovej doske monitoruje jeho oči. Ak zaznamená, že ich zatvoril a prestáva kontrolovať jazdnú dráhu, prevezme riadenie a zvukom i optickými signálmi informuje o svojom zásahu. Rovnako reaguje aj na náhlu zmenu situácie na vozovke. Napríklad keď predchádzajúce vozidlo náhle zmení jazdný pruh, aby sa vyhlo prekážke.
Autopilot reaguje v takomto prípade rýchlejšie ako človek a plynulo obíde objekt ležiaci na ceste. Signálmi informuje vodiča o zásahu, a ten môže znova prevziať kontrolu nad autom. A načo je v testovacom Lexuse druhý volant? Cieľom testov je preskúmanie procesu preberania kontroly nad vozidlom od človeka a naopak. Keďže scenár pokusov zahŕňa aj oneskorené alebo netypické reakcie vodiča, pre každý prípad sedí vedľa vodič s druhým volantom a pedálmi. Prototyp je teda vybavený zdvojený riadením.