Vo svete automobilovej výroby sú rekordérmi napríklad Ford T, VW Beetle alebo Toyota Corolla. Z montážnych liniek ich zišli desiatky miliónov. Lenže to, čo sa podarilo Honde s jej motocyklom Super Cub, je skutočným unikátom. Japonská značka oznámila, že vyrobila už stomiliónty exemplár. Trvalo to 59 rokov. Tento míľnik je o to vzácnejší, že koncepcia Super Cubu sa napriek viacerým inováciám nezmenila. A to sa nedá povedať o súčasnom Volkswagene Beetle ani o Toyote Corolla. Jednoducho Super Cub je stále Super Cub, a to na prvý pohľad.
Sériovú produkciu odštartovala Honda v auguste 1958 v domovskom závode Yamoto, severne od Tokia. Úspech na seba nedal dlho čakať. Zo Super Cubu sa stal okamžitý bestseller. Napriek jednoduchosti a nízkej cene, vďaka ktorej si mohol Super Cub kúpiť prakticky každý Japonec, priniesol tento dopravný prostriedok viacero pokrokových riešení. Napríklad štvortaktný motor s objemom 50 kubických centimetrov. V porovnaní s dvojtaktnou konkurenciou vynikal nízkou spotrebou a vysokou spoľahlivosťou.
Odstredivá spojka odstránila nutnosť používať páčku na riadidlách. Dizajn zas priniesol nízky chrbticový rám a ochranné štíty na nohy. Už tri roky po spustení výroby, teda v roku 1961, mala Honda na konte milión predaných kusov. To aj vďaka exportu do USA. V roku 1974 oslávila výrobu desaťmiliónteho exempláru a v roku 2006 zišiel z liniek Super Cub s poradovým číslom 50 000 000. Na ďalších 50 tak potrebovala Honda už len jedenásť rokov. V súčasnosti produkuje Super Cub v šestnástich závodoch v pätnástich krajinách. Super Cub odtiaľ putuje na 160 trhov sveta.