Elektromobily a plug-in hybridy nemusia byť len pasívnymi spotrebičmi elektrickej energie. Ich batérie môžu byť využité ako dodatočná kapacita elektrickej energie v špičkách alebo ako rezerva, keď je produkovaný prebytok elektrickej energie. Tá totiž prúdi do sietí zo slnečných, veterných a ďalších typov elektrární využívajúcich obnoviteľné zdroje, ale často je dodávaná nárazovo. Raz je jej zbytočne veľa a inokedy málo. Preto majú energetické siete problém toky stabilizovať. Pomôcť by mohli práve elektromobily a plug-in hybridy vybavené batériami.
Podľa štatistík je v každom okamihu zaparkovaných až 95 percent všetkých áut. Týka sa to aj elektromobilov. A práve vtedy by umožnili nielen prúdenie elektriny do auta, ale aj späť do distribučnej siete. Tým by tlmili nárazy. Mitsubishi, ktoré je jedným z najväčších výrobcov elektromobilov, a najmä zásuvkových plug-in hybridov, preto spúšťa v Holandsku projekt vehicle tu Grip (V2G), ktorým chce spojiť svoje plug-in hybridy cez špeciálne stojany s elektrickou sieťou a umožniť prúdenie energie oboma smermi. V Holandsku má totiž v prevádzke až 25 000 Outlanderov PHEV.
Cieľom je odoberať elektrickú energiu, teda dobíjať batérie, keď jej je prebytok, a, naopak, vracať ju do siete v odberových špičkách. Majiteľom, ktorí budú svoje elektromobily využívať takýmto spôsobom, to môže dokonca znížiť prevádzkové náklady. Prostredníctvom projektu V2G overí Mitsubishi potenciál tejto technológie. Tá je o to perspektívnejšia, že v budúcnosti bude počet elektromobilov a takto vytvorená záložná kapacita batérií prudko rásť. Je známe, že napríklad vo Veľkej Británii či vo Francúzsku plánujú od roku 2040 úplne zakázať autá so spaľovacími motormi.