Mitsubishi spúšťa projekt V2G pre spojenie hybridov s elektrickou sieťou

30.10.2017 19:00

Elektromobily a plug-in hybridy nemusia byť len pasívnymi spotrebičmi elektrickej energie. Mitsubishi to ukazuje v Holandsku, kde jeho plug-in hybridné modely Outlander PHEV zapája do projektu Vehicle tu Grip.

Špeciálny stojan je vlastne obojsmerným...
Špeciálny stojan je vlastne obojsmerným dobíjacím zariadením. Umožňuje prúdenie toku energie nielen do batérií, ale aj z batérií do distribučnej siete. Autor: Mitsubishi

Elektromobily a plug-in hybridy nemusia byť len pasívnymi spotrebičmi elektrickej energie. Ich batérie môžu byť využité ako dodatočná kapacita elektrickej energie v špičkách alebo ako rezerva, keď je produkovaný prebytok elektrickej energie. Tá totiž prúdi do sietí zo slnečných, veterných a ďalších typov elektrární využívajúcich obnoviteľné zdroje, ale často je dodávaná nárazovo. Raz je jej zbytočne veľa a inokedy málo. Preto majú energetické siete problém toky stabilizovať. Pomôcť by mohli práve elektromobily a plug-in hybridy vybavené batériami.

V Holandsku má Mitsubishi v prevádzke až 25 000...
V Holandsku má Mitsubishi v prevádzke až 25 000 plug-in hybridných Outlanderov. Je to ideálna krajona na pilotný projekt. Autor: Mitsubishi

Podľa štatistík je v každom okamihu zaparkovaných až 95 percent všetkých áut. Týka sa to aj elektromobilov. A práve vtedy by umožnili nielen prúdenie elektriny do auta, ale aj späť do distribučnej siete. Tým by tlmili nárazy. Mitsubishi, ktoré je jedným z najväčších výrobcov elektromobilov, a najmä zásuvkových plug-in hybridov, preto spúšťa v Holandsku projekt vehicle tu Grip (V2G), ktorým chce spojiť svoje plug-in hybridy cez špeciálne stojany s elektrickou sieťou a umožniť prúdenie energie oboma smermi. V Holandsku má totiž v prevádzke až 25 000 Outlan­derov PHEV.

Cieľom je odoberať elektrickú energiu, teda dobíjať batérie, keď jej je prebytok, a, naopak, vracať ju do siete v odberových špičkách. Majiteľom, ktorí budú svoje elektromobily využívať takýmto spôsobom, to môže dokonca znížiť prevádzkové náklady. Prostredníctvom projektu V2G overí Mitsubishi potenciál tejto technológie. Tá je o to perspektívnejšia, že v budúcnosti bude počet elektromobilov a takto vytvorená záložná kapacita batérií prudko rásť. Je známe, že napríklad vo Veľkej Británii či vo Francúzsku plánujú od roku 2040 úplne zakázať autá so spaľovacími motormi.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#V2G #plug-in hybrid #Mitsubishi Outlander PHEV #Mitsubishi #Holnadsko #elektromobily
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk