Ak má dnes malé auto v sériovej výbave štyri airbagy, nie je na tom nič zvláštne. A airbagov môže byť, pochopiteľne, viac. Pokojne šesť či osem. Vždy to tak však nebolo. Móda airbagov odštartovala začiatkom osemdesiatych rokov. Ako prví ich dostali vodiči. Vzduchový vankúš bol zabudovaný do volantu. Spolujazdci si museli počkať na tento prvok pasívnej bezpečnosti dlhšie. Ako prvá na svete predstavila sériový airbag spolujazdca automobilka Mercedes-Benz.
Vo februári 1988 ho dostala vlajková loď triedy S a na jeseň aj Mercedes-Benz W124, teda predchodca triedy E. V oboch prípadoch si však museli zákazníci za druhý airbag priplatiť. Nebolo to lacné. Stuttgartský výrobca si zaň spolu s airbagom vodiča účtoval 4 617 mariek! V čase uvedenia mal airbag spolujazdca umiestnený v skrinke spolujazdca hmotnosť až päť kilogramov. Ďalším vývojom sa moduly airbagu stále zmenšovali, a preto sa dali umiestniť aj na iných miestach vo vozidle.
Mercedes-Benz mohol vďaka tomu predstaviť štúdiu bočného airbagu v roku 1993 a následne prvý sériový bočný airbag v roku 1995, ako zvláštnu výbavu v triede E. Postupne vznikali ďalšie airbagy. Okenný prišiel v roku 1998, bočný na ochranu hlavy a hrudníka v roku 2001, ďalej kolenný airbag vodiča v roku 2009 či airbag bezpečnostného pásu, či adaptívne airbagy pre vodiča a spolujazdca s dvojstupňovým nafukovaním. Mercedes-Benz dnes tak v niektorých vozidlách používa až 12 bezpečnostných vankúšov.