
Nechce dopadnúť ako Tesla S, ktorá nedokáže pri plnom nasadení absolvovať ani jedno kolo na známom testovacom okruhu Nürburgring. Áno, Tesla je síce pekelne rýchla, ale len v priamom smere. Pri dlhodobejšom maximálnom zaťažení na okruhu však dochádza k prehriatiu elektrickej sústavy a následne k prechodu do núdzového režimu. Presne to sa stalo Tesle S osudné v „zelenom pekle“, keď sa za jej volantom pokúšal testovací jazdec Robb Holland absolvovať ring v plnom nasadení. Po troch minútach elektronika automaticky znížila výkon.
Pri Tesle čosi také nevadí, nik predsa neočakáva, že majitelia luxusných amerických elektromobilov budú chcieť lámať rekordy. Pri Porsche by to ale problém byť mohol. Samotná DNA značky predpokladá zákazníkov s horúcou krvou. A tak zamierili predprodukčné prototypy Mission E práve na tento referenčný okruh. Podľa Porsche má novinka zvládnuť jedno kolo pod osem minút. To je viac ako o dve menej v porovnaní s výsledkom Tesly. Deklarovalo to už pri predstavení štúdie. Vtedy malo Mission E výkon 600 koní (440 kW), na stovku akcelerovalo za 3,5 sekundy a na dvestovku za rovných 12.
Odvtedy sa ale vývoj pohol dopredu a tak možno predpokladať, že výkonové a dynamické parametre sa posunú ešte vyššie. Podobne ako kapacita akumulátorov. Štvordverová štúdia disponovala v tom čase 95 kWh batériami a normovaným dojazdom 500 km.