Porsche už testuje elektrický Mission E. Nechce skončiť ako Tesla

V Zuffenhausene to myslia s elektromobilom vážne. Sériová verzia konceptu Mission E by mala prísť na svet už budúci rok, najneskôr v roku 2019. A tak sa prototypy preháňajú po referenčnom okruhu Nürburgring. Zvládnuť ho majú bez zaváhania.

31.10.2017 19:00
debata
Prototypy sériového elektromobilu Porsche... Foto: Porsche
Porsche Mission E - Nurburgring 2017 Prototypy sériového elektromobilu Porsche absolvujú náročné skúšky na Nürburgringu. Elektrická sústava sa nesmie prehriať ani pri dlhodobom maximálnom zaťažení. A to nie je ľahká úloha.
V Zuffenhausene horúčkovito pracujú na prvom elektrickom modely. Vychádzať bude z konceptu Mission E, ktorý Porsche predstavilo pred dvoma rokmi vo Frankfurte nad Mohanom. Premiéra už nie je ďaleko. So sériovou verziou by sme sa mali stretnúť budúci rok. A prekonať by mala všetko, čo doteraz jazdí na „baterky“. Samozrejme bez akéhokoľvek zaváhania. Lenže elektromobil je predsa len čosi iné ako benzínová Panamera. A tak venuje Porsche zvlášť veľkú pozornosť testom.

Nechce dopadnúť ako Tesla S, ktorá nedokáže pri plnom nasadení absolvovať ani jedno kolo na známom testovacom okruhu Nürburgring. Áno, Tesla je síce pekelne rýchla, ale len v priamom smere. Pri dlhodobejšom maximálnom zaťažení na okruhu však dochádza k prehriatiu elektrickej sústavy a následne k prechodu do núdzového režimu. Presne to sa stalo Tesle S osudné v „zelenom pekle“, keď sa za jej volantom pokúšal testovací jazdec Robb Holland absolvovať ring v plnom nasadení. Po troch minútach elektronika automaticky znížila výkon.

Pri Tesle čosi také nevadí, nik predsa neočakáva, že majitelia luxusných amerických elektromobilov budú chcieť lámať rekordy. Pri Porsche by to ale problém byť mohol. Samotná DNA značky predpokladá zákazníkov s horúcou krvou. A tak zamierili predprodukčné prototypy Mission E práve na tento referenčný okruh. Podľa Porsche má novinka zvládnuť jedno kolo pod osem minút. To je viac ako o dve menej v porovnaní s výsledkom Tesly. Deklarovalo to už pri predstavení štúdie. Vtedy malo Mission E výkon 600 koní (440 kW), na stovku akcelerovalo za 3,5 sekundy a na dvestovku za rovných 12.

Odvtedy sa ale vývoj pohol dopredu a tak možno predpokladať, že výkonové a dynamické parametre sa posunú ešte vyššie. Podobne ako kapacita akumulátorov. Štvordverová štúdia disponovala v tom čase 95 kWh batériami a normovaným dojazdom 500 km.
Porsche Mission E -  Nurburgring 2017
Porsche Mission E -  Nurburgring 2017
+6Porsche Mission E -  Nurburgring 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Porsche #Nürburgring #Porsche Mission E
Články podľa značiek