Mitsubishi e-Evolution: Elektrický crossover sľubuje inteligenciu

07.11.2017 12:00

Mitsubishi nás v Tokiu opäť omračuje futuristickým konceptom. A ako inak, v dobe crossoverov a elektromobilov mieri práve týmto smerom. S rovnomennou legendou, ktorá vládla šampionátu WRC, však nemá nič spoločné.

Koncept spája drsnosť SUV so športovým DNA...
Koncept spája drsnosť SUV so športovým DNA kupé. Predná maska Dynamic Schield sa predstavuje v sklenenej verzii. Pod ňou sú senzory a kamery. Autor: Mitsubishi

Mitsubishi zaplavuje v posledných rokoch svetové autosalóny štúdiami. A ujsť si nenechalo ani motoršou v Tokiu. Priviezlo sem futuristický koncept e-Evolution. Bohužiaľ, s rovnomennou legendou, ktorá vládla rely, nemá nič spoločné, tak ako nový Eclips Cross s kupé vyrábaným v osemdesiatych rokoch. Už dávnejšie sa však šuškalo, že Lancer Evolution zmení DNA na módny crossover. A presne to naznačuje tokijský koncept. Navyše čisto elektrický.

Dizajnéri sa opäť odtrhli z reťaze. Skombinovali prvky SUV a športového kupé. A to výrazne agresívnym spôsobom. V prednej časti sa objavuje nová interpretácia masky Dynamic Schield. A keďže elektromobil nepotrebuje prednú masku, „chladič“ je prekrytý sklom. Pod ním sa nachádzajú dôležité senzory a kamery. Otvory pre prívod chladiaceho vzduchu zostali len po stranách nárazníka a privádzajú ho k inovatívnym elektricky ovládaným brzdám.

Do interiéru sa vstupuje cez dva páry...
Do interiéru sa vstupuje cez dva páry protismerných dverí. Veľké kolesá a veľká svetlá výška naznačujú, že e-Evolution sa terénu rozhodne nezľakne. Autor: Mitsubishi

Z profilu zaujme extrémne nízka presklená kabína so zatmavenými prednými stĺpikmi, splývavou siluetou aj vysoká svetlá výška či obrovské kolesá. Dojem plávajúcej strechy umocňujú delené zadné stĺpiky. Vzadu sú neprehliadnuteľné svetlá v tvare ležatého písmena Y, ale aj mohutný difúzor. Do interiéru sa vstupuje dvoma pármi dverí. Tie druhé sú podstatne kratšie. Otvárajú sa protismerne a nepotrebujú stredový stĺpik. Spätné zrkadlá nahradili kamery a klasické kľučky zas senzory.

Koncovky výfukov v mohutnom difúzore chýbajú....
Koncovky výfukov v mohutnom difúzore chýbajú. Načo aj? Toto je čistý elektromobil s troma elektromotormi. Autor: Mitsubishi

V štvormiestnej kabíne to vyzerá ako v kokpite lietadla. Celú šírku plávajúcej palubnej dosky tvoria displeje. Polovičný profil volantu naznačuje elektrické riadenie „drive by wire“. Tradičné mechanické ovládače prakticky zmizli. Prednosť dostali dotykové obrazovky a ovládanie hlasom či gestami. Navyše je koncept vybavený umelou inteligenciou AI, ktorá dokáže sledovať zmeny stavu vozovky a aktuálnej dopravnej situácie, rovnako tak ako zámery vodiča. Tomu prispôsobuje charakteristiku vozidla a zásahy do riadenia.

Štvormiestna kabína pripomína kokpit lietadla....
Štvormiestna kabína pripomína kokpit lietadla. Volantom aj záplavou displejov. Autor: Mitsubishi

Vďaka tréningovému módu je možné vodičovi odovzdávať nové vedomosti, a tak nenútene zlepšovať jeho jazdné schopnosti. Systém si najprv vytvorí celkový obraz o úrovni daného šoféra a následne pripraví program školenia, na základe ktorého poskytuje rady prostredníctvom hlasového dialógu a displeja na prístrojovej doske. Vo výsledku tak vodič bez ohľadu na úroveň vlastných schopností zakúsi pôžitok z jazdy na predtým nepoznanej úrovni.

Elektrická platforma má batérie umiestnené v...
Elektrická platforma má batérie umiestnené v podlahe, čo je výhodné z hľadiska ťažiska a jazdných vlastností. Autor: Mitsubishi

Štúdiu poháňajú tri elektromotory – jeden na prednej a dva na zadnej náprave. Energiu čerpajú z batérií umiestnených v podlahe. Táto koncepcia umožnila vektorovanie krútiaceho momentu pre každé z kolies, čo je výhoda pri prejazde zákrut, ale aj v teréne. Zároveň to znamená elektrickú štvorkolku S-AWC (Super-All Wheel Control). Technologickou novinkou sú elektrické strmene bŕzd, ktoré nahrádzajú hydraulicky ovládané. Mitsubishi tvrdí, že rozdiel v ich účinnosti ocení vodič prakticky okamžite.

Kam s konceptom automobilka mieri, nie je celkom jasné. Elektrický sériový crossover ale vylúčený rozhodne nie je. Mohol by v budúcnosti doplniť súčasné portfólio outdoorových modelov Outtlander, ASX a Eclipse Cross.

Mitsubishi e-Evolution Concept -
		2017
Mitsubishi
		e-Evolution Concept -
		2017
+23Mitsubishi e-Evolution
		Concept -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mitsubishi e-Evolution #Mitsubishi #koncept #Concept #autosalón Tokio 2017
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk