Mitsubishi zaplavuje v posledných rokoch svetové autosalóny štúdiami. A ujsť si nenechalo ani motoršou v Tokiu. Priviezlo sem futuristický koncept e-Evolution. Bohužiaľ, s rovnomennou legendou, ktorá vládla rely, nemá nič spoločné, tak ako nový Eclips Cross s kupé vyrábaným v osemdesiatych rokoch. Už dávnejšie sa však šuškalo, že Lancer Evolution zmení DNA na módny crossover. A presne to naznačuje tokijský koncept. Navyše čisto elektrický.
Dizajnéri sa opäť odtrhli z reťaze. Skombinovali prvky SUV a športového kupé. A to výrazne agresívnym spôsobom. V prednej časti sa objavuje nová interpretácia masky Dynamic Schield. A keďže elektromobil nepotrebuje prednú masku, „chladič“ je prekrytý sklom. Pod ním sa nachádzajú dôležité senzory a kamery. Otvory pre prívod chladiaceho vzduchu zostali len po stranách nárazníka a privádzajú ho k inovatívnym elektricky ovládaným brzdám.
Z profilu zaujme extrémne nízka presklená kabína so zatmavenými prednými stĺpikmi, splývavou siluetou aj vysoká svetlá výška či obrovské kolesá. Dojem plávajúcej strechy umocňujú delené zadné stĺpiky. Vzadu sú neprehliadnuteľné svetlá v tvare ležatého písmena Y, ale aj mohutný difúzor. Do interiéru sa vstupuje dvoma pármi dverí. Tie druhé sú podstatne kratšie. Otvárajú sa protismerne a nepotrebujú stredový stĺpik. Spätné zrkadlá nahradili kamery a klasické kľučky zas senzory.
V štvormiestnej kabíne to vyzerá ako v kokpite lietadla. Celú šírku plávajúcej palubnej dosky tvoria displeje. Polovičný profil volantu naznačuje elektrické riadenie „drive by wire“. Tradičné mechanické ovládače prakticky zmizli. Prednosť dostali dotykové obrazovky a ovládanie hlasom či gestami. Navyše je koncept vybavený umelou inteligenciou AI, ktorá dokáže sledovať zmeny stavu vozovky a aktuálnej dopravnej situácie, rovnako tak ako zámery vodiča. Tomu prispôsobuje charakteristiku vozidla a zásahy do riadenia.
Vďaka tréningovému módu je možné vodičovi odovzdávať nové vedomosti, a tak nenútene zlepšovať jeho jazdné schopnosti. Systém si najprv vytvorí celkový obraz o úrovni daného šoféra a následne pripraví program školenia, na základe ktorého poskytuje rady prostredníctvom hlasového dialógu a displeja na prístrojovej doske. Vo výsledku tak vodič bez ohľadu na úroveň vlastných schopností zakúsi pôžitok z jazdy na predtým nepoznanej úrovni.
Štúdiu poháňajú tri elektromotory – jeden na prednej a dva na zadnej náprave. Energiu čerpajú z batérií umiestnených v podlahe. Táto koncepcia umožnila vektorovanie krútiaceho momentu pre každé z kolies, čo je výhoda pri prejazde zákrut, ale aj v teréne. Zároveň to znamená elektrickú štvorkolku S-AWC (Super-All Wheel Control). Technologickou novinkou sú elektrické strmene bŕzd, ktoré nahrádzajú hydraulicky ovládané. Mitsubishi tvrdí, že rozdiel v ich účinnosti ocení vodič prakticky okamžite.
Kam s konceptom automobilka mieri, nie je celkom jasné. Elektrický sériový crossover ale vylúčený rozhodne nie je. Mohol by v budúcnosti doplniť súčasné portfólio outdoorových modelov Outtlander, ASX a Eclipse Cross.