Škoda Kodiaq GT: Česi prezradili názov nového kupé-SUV

Doteraz sa o novom prírastku Škody hovorilo ako o Kodiaqu Coupé. Dostane však prívlastok GT. Športový derivát boleslavského „medveďa“ však odštartuje kariéru najprv v Číne. V Európe naň nie sú voľné výrobné kapacity.

08.11.2017 16:00
debata (3)
Športový derivát Kodiaqu ponesie prívlastok GT.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Športový derivát Kodiaqu ponesie prívlastok GT. V porovnaní s väčším bratom bude mať zníženú siluetu kabíny.

Nie je tajomstvom, že česká Škoda bude aj v budúcnosti rozširovať modelovú ponuku. Najmä v oblasti populárnych SUV a crossoverov. Po Kodiaqu a Karoqu je potvrdený príchod ešte menšieho SUV na báze Seatu Arona. A nielen to, tak trochu v rozpore s rodinným imidžom Škody sa chystá aj športový derivát Kodiaqu. Doteraz sa o ňom hovorilo ako o Kodiaqu Coupé, no v Mladej Boleslavi teraz potvrdili, že očakávaná novinka dostane názov Kodiaq GT.

Od materského 7-miestneho modelu sa bude líšiť zníženou siluetou strechy, podobne ako je to pri BMW X4 či Mercedese-Benz GLC Coupé. Daňou za krásu bude absencia tretieho radu sedadiel. Zlou správou je, že Škoda zatiaľ ráta s Kodiaqom GT len v Číne. Tam aj spustí výrobu vo svojom závode v Šanghaji. Stále tak nie je jasné, či sa dostane do Európy. To aj napriek tomu, že podľa šéfa automobilky Bernharda Maiera záujem prekonáva doterajšie očakávania.

Finálny dizajn by mal byť inšpirovaný konceptom... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Finálny dizajn by mal byť inšpirovaný konceptom Škoda Vision E, ktorý sa predstavil v Šanghaji.

Problém je teda niekde celkom inde. A to na preplnených európskych produkčných linkách Škody. Už s príchodom Karoqu musela automobilka riešiť logistiku a investovať desiatky miliónov eur do rozšírenia kapacít, aby bola vôbec schopná spustiť jeho výrobu. Navyše v Kvasinách zabezpečuje výrobu sesterského Seatu Arona. Ďalší model jednoducho neprichádza do úvahy. Kým teda čínski zákazníci dostanú Kodiaq GT už v budúcom roku po premiére na autosalóne v Pekingu, tí európski si budú musieť počkať.

Núka sa dovoz z Číny alebo využitie voľných výrobných kapacít Volkswagenu v Nemecku. „Zákazníci vyjadrili nemalý záujem, ktorého vyústením by mala byť celosvetová produkcia. Očakávame, že koncern preto nájde v priebehu roka nejaké voľné kapacity. Zatiaľ je všetko len v štádiu diskusií,“ uviedol k výrobe Kodiaqu GT Bernhard Maier. To všetko sú však pre Škodu príjemné starosti. Jej produkcia stále rastie. V tomto roku vyrobila vyše milióna vozidiel. Ten miliónty pritom zišiel z montážnych liniek už koncom októbra, teda v rekordnom čase.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Kodiaq #Škoda Kodiaq GT
Články podľa značiek