Lexus LS+: Šok, koncept prichádza až po sériovom modeli!

Tak toto asi nik nečakal. Prémiová divízia Toyoty vyrukovala v Tokiu s konceptom vlajkovej lode LS. Lenže tak trochu po funuse. Nová vrcholová limuzína nie je totiž na svete ani celý rok. Dôvod? Ten súvisí s autonómnym riadením.

10.11.2017 06:00
debata
Vretenovú prednú masku doviedol Lexus pri... Foto: Lexus
Lexus LS + Concept - 2017 Vretenovú prednú masku doviedol Lexus pri koncepte LS+ do gigantických rozmerov. Jej výplet sa pritom dokáže uzatvárať. Futuristicky pôsobí aj svetelná technika.

Normálne zvykne byť, že automobilka predstaví koncept naznačujúci očakávaný sériový model v predstihu. Niekedy to môže byť niekoľko rokov, niekedy pár mesiacov pred svetovou premiérou. Ale vždy je to pred uvedením na trh. Lexus však v Tokiu predviedol čosi vskutku nezvyčajné. Na tamojšej motoršou ukázal štúdiu vlajkovej lode LS+. Lenže tak trochu po funuse. Tá súčasná je totiž na svete necelý rok. Svetový debut si odkrútila len na jarnom autosalóne v Ženeve, takže má stále pečať horúcej novinky.

Lexus sa pritom nezdráha hovoriť o koncepte ako o budúcej generácii svojej vlajkovej lode, hoci by si mohol dať teraz s touto témou aspoň štvorročnú pauzu. Je to ako odpoveď na otázku, ktorú nik nepoložil. Zmysel však má. Hoci profilom kabíny či tvarom okien nezaprie, že sčasti vychádza zo sériového Lexusu LS, predstavuje ho vo futuristickej podobe, a to tak z pohľadu dizajnu, ako aj technológií. Vretenovú masku doviedol Lexus priam do gigantických rozmerov a vizuálne ju spojil s neuveriteľne komplikovanou grafikou diódových svetiel.

Profil nezaprie, že základom konceptu je... Foto: Lexus
Lexus LS + Concept - 2017 Profil nezaprie, že základom konceptu je súčasná generácia vlajkovej lode LS.

V podstate celú prednú časť tvorí buď maska, alebo nejaký druh svetelnej technológie. Každopádne nejde o elektromobil, keďže maska slúži na prívod chladiaceho vzduchu k motoru, ale keď nie je potrebná, dokáže sa zložitý „výplet“ uzavrieť. Podobne je to vzadu, kde sa pri navrhovaní svetiel, spojených do jediného integrálneho celku, dizajnéri doslova utrhli z reťaze. Z viac ako päť metrov dlhej karosérie zmizli klasické kľučky a zrkadlá. Nahradili ich kamery a displeje. Napokon, Japonsko je prvou krajinou, ktorá zavedie v tomto smere potrebnú legislatívu.

Aj vzadu má LS+ výstredné svetlá spojené do... Foto: Lexus
Lexus LS + Concept - 2017 Aj vzadu má LS+ výstredné svetlá spojené do jediného celku. Výfuky naznačujú, že o elektromobil nepôjde.

O technike nie je nič známe. Nepochybne by takémuto konceptu svedčal hybridný, alebo plug-in hybridný pohon. Jeho hlavným posolstvom je však čosi celkom iné. A tým je autonómna technológia, ktorú Lexus nazval Highway Teammate a ktorá by sa mala objaviť v sériových modeloch v roku 2020. Tento inteligentný asistent riadenia by mal zvládnuť plne autonómnu jazdu bez zásahu vodiča od nájazdu na diaľnicu až po jej opustenie. Ide teda o ďalší stupeň autopilota, ktorý rozšíri dnes bežné funkcie, akými sú udržiavanie v jazdnom prúde, udržiavanie odstupu či preraďovanie sa z prúdu do prúdu.

Nové funkcie autonómneho riadenia umožňuje technológia umelej inteligencie, „trénovaná“ na základe takzvaných veľkých dát, vrátane informácií o vozovkách, ale aj o ich okolí. Vďaka komunikácii s dátovým centrom vie navyše riadiaca elektronika aktualizovať svoj systémový softvér a podľa potreby dopĺňať nové funkcie. Takže čo bude s konceptom LS+ v budúcnosti? Prvky jeho dizajnu by sa mohli uplatniť pri facelifte súčasnej vlajkovej lode LS, to však najskôr za tri roky. A v tom istom čase by sa mala na jej palube objaviť aj autonómna technológia Highway Teammate.
Lexus LS + Concept - 2017
Lexus LS + Concept - 2017
+13Lexus LS + Concept - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Lexus #Lexus LS #autosalón Tokio 2017 #Lexus LS+
Články podľa značiek